Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Zdar mzťáci potrebuju poradit.
Pořídil jsem si MZ 150 jako alternativu za simsona,ale nemužu jí dát do hromady aby chodila tak jak má.Když jsem ji přivezl měla sací košíček a laděný vyfuk,ale motorka se z rozjezdu dusila a ve vyších otáčkách letěla jako blázen. Tak jsem si řekl že ji dám do původního stavu.
Nové sání i s filtrem
Nový výfuk
Přetěsněna kliková hřídel na obou stranách
Nový kabel,svíčka,fajfka
Nový karburátor i s vnitřkem
Asi 10x vyladěná hladina karburátoru
Palivový kohout vyčištěn
Jehla vyzkoušena na všechny strany
Zkoušel jsem i předstih.
Nové těsnění pod hlavou
Nové těsnění pod válcem
Už mě bohužel nic nenapadá co by mohlo být příčinou problému.
Problém je že při uplně zavřeném šroubu vzduchu na karburátoru motorka jakž takž běží ale když přidám více plynu motorka jakoby měla málo benzínu a chcípá. A když šroub vzduchu otevřu na 1,5 otáčky tak okamžitě zdechne. Pusobí to na mě jako chudá směs. Tudíž moc vzduchu a málo ropy.
Jediná a poslední věc která mě napadá je že motor přisává vzduch mezi kartery,jakoby ze předu. Dám i video na youtube co to dělá.
Pořídil jsem si MZ 150 jako alternativu za simsona,ale nemužu jí dát do hromady aby chodila tak jak má.Když jsem ji přivezl měla sací košíček a laděný vyfuk,ale motorka se z rozjezdu dusila a ve vyších otáčkách letěla jako blázen. Tak jsem si řekl že ji dám do původního stavu.
Nové sání i s filtrem
Nový výfuk
Přetěsněna kliková hřídel na obou stranách
Nový kabel,svíčka,fajfka
Nový karburátor i s vnitřkem
Asi 10x vyladěná hladina karburátoru
Palivový kohout vyčištěn
Jehla vyzkoušena na všechny strany
Zkoušel jsem i předstih.
Nové těsnění pod hlavou
Nové těsnění pod válcem
Už mě bohužel nic nenapadá co by mohlo být příčinou problému.
Problém je že při uplně zavřeném šroubu vzduchu na karburátoru motorka jakž takž běží ale když přidám více plynu motorka jakoby měla málo benzínu a chcípá. A když šroub vzduchu otevřu na 1,5 otáčky tak okamžitě zdechne. Pusobí to na mě jako chudá směs. Tudíž moc vzduchu a málo ropy.
Jediná a poslední věc která mě napadá je že motor přisává vzduch mezi kartery,jakoby ze předu. Dám i video na youtube co to dělá.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Si kup trysky na 150dinu a je to... Jak hlavní, tak volnoběžnou. Pak seřiď volnoběh.
Tradáááááá...
Tradáááááá...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Trysky byly taky vymeneny. Bohuzel je na 150 vice rozmeru jak hlavni trysky tak volnobezny. ale mam 3 rozmery a rekl bych ze to moc nereaguje ani na jednu. Kdyby někdo věděl správný rozměr tak sem s tim. Diky
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Trysky jsou standardně 120 hlavní a 70 volnoběh.
Karbec jde na přírubu z válce nasunout ztuha nebo s velkou vůlí? Jehla na druhém zářezu? Dírky v difuzoru z boku (nad hlavní tryskou) jsou průchozí?
Karbec jde na přírubu z válce nasunout ztuha nebo s velkou vůlí? Jehla na druhém zářezu? Dírky v difuzoru z boku (nad hlavní tryskou) jsou průchozí?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Koukal jsi, v jakém je stavu píst válec a kroužky? Nechce to výbrus?
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Ahoj.. Jehla na druhem zarezu od shora. Karbec jde na prirubu krasne ztuha a neprisava. Difuzory jsou ciste.. Dnes jsem zkousel 3 velikosti trysek,jak hlavni tak volnobezne. Ale bohuzel to same.. Udelal jsem znovu hladinu presne 29 zavreno a 32 otevreno. Kroužky jsou v zámcích a pohledove jsou v poradku. Pist je malinko chycenej nejspis se nekomu prehrala,ale nic hrozneho. Ale u toho valce si nejsem tak uplne jisty.Nerekl bych ze bude na 100 procent. Kazdopadne vybrus udelam.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
měřil jsi hladinu takhle jak na obrázku???
Měř to s těsněním, od kraje nádoby po hladinu by to mělo mít, která je psaná pro 150
Měř to s těsněním, od kraje nádoby po hladinu by to mělo mít, která je psaná pro 150
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
No takhle jsem ji nemeril.. jen šuplerou od hrany karburatoru i s tesnenim po vrsek plovaku. Tak jako se pise vsude.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Změř to, jak říkám já a schválně řekni co si naměřil
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Majkl: vysvětli mi, proč to má měřit i s těsněním, já bych to naopak měřil tak jak je na obrázku bez těsnění.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Dej vaničku na karbec s těsněním a bez těsnění, nějakej rozdíl tam bude, ale nepatrnej... to těsnění má taky nějakej milimetr ( ok hraje to tam hovno roli )
já to prostě dělal s těsněním... jelikož je hladina +- 1mm, tak je to prdel a pojede to tak či tak
já to prostě dělal s těsněním... jelikož je hladina +- 1mm, tak je to prdel a pojede to tak či tak
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Jsou totiz k dostani papirova nebo gumova tesneni plovakove komory.. To gumove je o kousek vysi,tim padem se o ten nepatrny kousek prostor v plovakovce zvetsi.. Kazdopadne dneska sem odvezl valec na vybrus. Ale jestli ani to nepomuze pak uz si nevim rady. Vsechno co se dalo udelat nebo vymenit uz jsem udelal. Jeste udelam podtlakovej test jestli motor neprisava nekde mezy kartery.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
ok ok, dělej jak uznáš
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
teda než bych dělal zkusmo výbrus, změřil bych si kompresní tlak...
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Tímto začněte. Jaký kabel? Jaká svíčka? Výrobce, tep. hodnota, typ? Jaká fajka: odrušená, stíněná?Guny píše:Zdar mzťáci potrebuju poradit.
Pořídil jsem si MZ 150 jako alternativu za simsona,ale nemužu jí dát do hromady aby chodila tak jak má.Když jsem ji přivezl měla sací košíček a laděný vyfuk,ale motorka se z rozjezdu dusila a ve vyších otáčkách letěla jako blázen. Tak jsem si řekl že ji dám do původního stavu.
Nový kabel,svíčka,fajfka
]
Pokud nemáte zapalování ve 100% pořádku, nemá smysl zasahovat do karburátoru nebo utěsňovat kartry. Ničeho se nedopátráte.
Když je dobrá komprese, s výbrusem bych nespěchal. Tím se nic nezlepší, jen to bude stát peníze a budete muset zabíhat.
Pokud motorka před opravou jela, není důvod aby po opravě jela hůř.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Jak se pozná zapalování ve 100% pořádku?
Kabel nejlépe vysokonapěťový, černý, modrý, červený, s uhlíkem nebo měděným lankem... To je úplně jedno.
Svíčka klidně z padesát let starý motorky, která se válela někde ve stodole - Pal...
Teplota? U Brisku od 14 - 17, na všechno to jede.
Fajfka? Odrušená, neodrušená, noname s kabelem (co mám já) nebo značková - taky to na to jede...
I přerušená indukčka na sekundáru umí fungovat.
Někdy stačí blbě ukostřenej motor a barabum se nekoná, i když už je všechno ostatní vyměněný a ve "100% stavu"...
Kabel nejlépe vysokonapěťový, černý, modrý, červený, s uhlíkem nebo měděným lankem... To je úplně jedno.
Svíčka klidně z padesát let starý motorky, která se válela někde ve stodole - Pal...
Teplota? U Brisku od 14 - 17, na všechno to jede.
Fajfka? Odrušená, neodrušená, noname s kabelem (co mám já) nebo značková - taky to na to jede...
I přerušená indukčka na sekundáru umí fungovat.
Někdy stačí blbě ukostřenej motor a barabum se nekoná, i když už je všechno ostatní vyměněný a ve "100% stavu"...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Blbě. Laik nemá prakticky šanci.AresMlok píše:Jak se pozná zapalování ve 100% pořádku?
Jedno je kolečko u trakařeAresMlok píše:Kabel nejlépe vysokonapěťový, černý, modrý, červený, s uhlíkem nebo měděným lankem... To je úplně jedno.
Souhlas. Staré PALky jsou na dvoutakty nejvhodnější. Nové Brisky mají s těma starýma společné jen jméno. Změnil se materiál a tloušťka elektrod, materiál izolátoru.AresMlok píše:Svíčka klidně z padesát let starý motorky, která se válela někde ve stodole - Pal...
Jasně že to jede, třeba tak jak na přiloženém videu. Potom si ale nestěžujte.AresMlok píše:Teplota? U Brisku od 14 - 17, na všechno to jede.
Fajfka? Odrušená, neodrušená, noname s kabelem (co mám já) nebo značková - taky to na to jede...
Umí, ale spoj se brzy upálí, zvětší se doskoková vzdálenost a stojíte.AresMlok píše:I přerušená indukčka na sekundáru umí fungovat. ;)C
Zapalovací soustavy jsou specifický a dost obsáhlý obor a mezi lidmi tak koluje z neznalosti spousta fám a mýtů.
Guny už vyzkoušel všechny "hospodské rady", proto je načase zkusit něco co pomůže.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Souhlas,
tak ho nenapínej. Vytáhni eso z rukávu...
Myslím, že chce jezdit a ty naše hospodský kecy...
tak ho nenapínej. Vytáhni eso z rukávu...
Myslím, že chce jezdit a ty naše hospodský kecy...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Počkám až mi Guny odpoví jak a z čeho má sestavený zapalovací okruh. Pak mu řeknu jak má postupovat.
Taky by bylo dobré upřesnit jestli má bezkontakt nebo kladívka.
Taky by bylo dobré upřesnit jestli má bezkontakt nebo kladívka.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Zapalko bezkontakt,kabel červený,fajfka klasická z mz shopu za 30 kč bez plechu okolo. Svíčka je brysk 15 tuším. Taky z Mz shopu prý ideální tepelná hodnota.
Každopádně nejsem uplnej jouda že bych nepoznal kdy je potřeba udělat výbrus, tady už ho to chtělo - poměrně hluboké vrypy a drážky ve válci. Měl jsem tu i elektrikáře,zapalování je hodně podobné jako u trabanta. Má to ten EM snímač na té destičce před zapalováním. Každopádně zapalko prý v pořádku,ale jestly jsou nějaké jiné rady jak postupovat při ověření zda je zapalování ok tak sem s tim. Bohužel elektrika neni moje silná stránka tak se do toho nehrnu. Ale přišel jsem ještě na jednu věc a to že na starý karburátor to běží o moc lépe ale stejně je to takový prapodivný, taková nedoladitelná směs paliva.. Od hodně prodejců jsem slyšel že ty nové karburátory byly nějaké zmetky a že to vracely protože nefungovaly tak nevim.
Každopádně nejsem uplnej jouda že bych nepoznal kdy je potřeba udělat výbrus, tady už ho to chtělo - poměrně hluboké vrypy a drážky ve válci. Měl jsem tu i elektrikáře,zapalování je hodně podobné jako u trabanta. Má to ten EM snímač na té destičce před zapalováním. Každopádně zapalko prý v pořádku,ale jestly jsou nějaké jiné rady jak postupovat při ověření zda je zapalování ok tak sem s tim. Bohužel elektrika neni moje silná stránka tak se do toho nehrnu. Ale přišel jsem ještě na jednu věc a to že na starý karburátor to běží o moc lépe ale stejně je to takový prapodivný, taková nedoladitelná směs paliva.. Od hodně prodejců jsem slyšel že ty nové karburátory byly nějaké zmetky a že to vracely protože nefungovaly tak nevim.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Guny: No, nevím, jestli sis tím novým výfukem a karburátorem spíš neuškodil.
Tak uvidíme, co ti bude poraděno ohledně zapalování...
Ono "rozšťourat" víc věcí najednou, není úplně ideální postup, ale chápu, že se snažíš najít příčinu...
Tak uvidíme, co ti bude poraděno ohledně zapalování...
Ono "rozšťourat" víc věcí najednou, není úplně ideální postup, ale chápu, že se snažíš najít příčinu...
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Majkl: já osobně bych řekl, že je důležitý rozdíl mezi vejškou hladiny a tryskou a to jestli je tam těsnění 1mm, nebo 0 to přeci nezmění, tím se ti změní "hloubka" benzínu, nikoliv pozice hladiny vůči trysce, nebo plováku, to jsou dvě rozdílné věci.
Nebo se snad pletu?
Podle mě není důležité kolik je v karburátoru benzínu, ale jak vysoko je hladina od trysky a to s tloušťkou těsnění nesouvisí.
Nebo se snad pletu?
Podle mě není důležité kolik je v karburátoru benzínu, ale jak vysoko je hladina od trysky a to s tloušťkou těsnění nesouvisí.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Základní návod radí měřit hladinu šuplerou od hrany karbcu po vrchní bod plováku. Takže když si tu hranu karbce o 1mm zvedneš těsněním pak máš o 1 mm větší hladinu .
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
Guny: Postupuj podle níže uvedených kroků důsledně, nic nevynechej i když se ti může zdát že je to banalita nebo jsi to už kontroloval. I zkušený občas něco přehlídne nebo podcení.
Změř baterii hustoměrem, v případě potřeby dobij do znaků plného nabití.
Zkontroluj zda alternátor nabíjí.
Prověř všechny kontakty napájecího a primárního okruhu zda nejsou uvolněné nebo zoxidované. Baterie, pojistky, spínačka, snímač, zap. cívka.
Zkontroluj zda magnetický kroužek na klice neháže a mezera mezi ním a snímačem je 1,2 až 1,6 mm.
Na vysokonapěťový kabel z cívky použij ten s měděným lankem, připoj ho na svíčku napřímo bez fajky. Je to jen zkušební postup pro vyloučení poruchových míst, až se motor vyladí, vrátíš tam fajku, třeba odrušenou nebo stíněnou.
Svíčka, tohle je důležité, použij starou Pal nebo Pal Super, podle starého značení 14-8 nebo N8, může mít vysunuté jiskřiště ( ozn. Y ) nebo odrušovací odpor. Na veteran burzách se dají sehnat i nové nepoužité ale poslouží i starší pokud není moc zakarbonovaná.
Seřiď předstih podle návodu.
Vyvaruj se používání replik a dílů z druhovýroby. V naprosté většině je to shit.
Karburátor, pokud možno původní výroby, správně otryskovaný. Základní nastavení bohatší, jako pro záběh, přídavný vzduch 0,5 až 1 ot. Bohatší směs má menší nároky na energii jiskry.
Motorku sestav aby se na ní dalo jezdit. Motor je třeba zatížit, na stojánku se toho moc nepozná.
Správně vyladěný motor musí živě akcelerovat a jít za plynem bez prodlev a vynechávání.
Pokud tohle nepomůže, bude potřeba proměřit VN okruh případně snímač a řídící jednotku.
Změř baterii hustoměrem, v případě potřeby dobij do znaků plného nabití.
Zkontroluj zda alternátor nabíjí.
Prověř všechny kontakty napájecího a primárního okruhu zda nejsou uvolněné nebo zoxidované. Baterie, pojistky, spínačka, snímač, zap. cívka.
Zkontroluj zda magnetický kroužek na klice neháže a mezera mezi ním a snímačem je 1,2 až 1,6 mm.
Na vysokonapěťový kabel z cívky použij ten s měděným lankem, připoj ho na svíčku napřímo bez fajky. Je to jen zkušební postup pro vyloučení poruchových míst, až se motor vyladí, vrátíš tam fajku, třeba odrušenou nebo stíněnou.
Svíčka, tohle je důležité, použij starou Pal nebo Pal Super, podle starého značení 14-8 nebo N8, může mít vysunuté jiskřiště ( ozn. Y ) nebo odrušovací odpor. Na veteran burzách se dají sehnat i nové nepoužité ale poslouží i starší pokud není moc zakarbonovaná.
Seřiď předstih podle návodu.
Vyvaruj se používání replik a dílů z druhovýroby. V naprosté většině je to shit.
Karburátor, pokud možno původní výroby, správně otryskovaný. Základní nastavení bohatší, jako pro záběh, přídavný vzduch 0,5 až 1 ot. Bohatší směs má menší nároky na energii jiskry.
Motorku sestav aby se na ní dalo jezdit. Motor je třeba zatížit, na stojánku se toho moc nepozná.
Správně vyladěný motor musí živě akcelerovat a jít za plynem bez prodlev a vynechávání.
Pokud tohle nepomůže, bude potřeba proměřit VN okruh případně snímač a řídící jednotku.
Re: Pomoc!! Prosím o radu MZ 150
WOW to je práce.. Supe díky za radu. Zkusím to udělat a dám echo jak to dopadlo.