MZ 251 neštartuje

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím, pozdravujem všetkých na fóre, som tu nový a prečítal som si celú históriu, dosť mi pomohla. Mám MZ 251, motorka fungovala, síce vynechávala, ale išla. Momentálne nie je možné ju naštartovať. Iskru na sviečke hádže, benzín saje, motor však ani nemukne.Nastavil som zapaľovanie, hladinu v karb, vyčistil trysky, skontroloval elektriku, nič. Je možné, že by to mohla spôsobovať špatne nastavená spojka, poprípade iná závada priamo v motore? Kompresiu má. Menil som indučku, sviečky, fajky, VN kábel, elektroniku, dokonca celé karburátory ...nič. Keby aspoň raz buchla...Ďakujem za každú radu. Ondrej (Bratislava).

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od adoid »

Spojka s tím nemá nic společného. Zkusil jsi motorku i roztlačit?

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Roztlacit som ju neskusal, zajtra skusim. Ďakujem

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od kafeacigaro »

Může to bejt vypadlá gumička z pístku sytiče a ten je pak furt zavřenej.

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Gumička sytiča je v poriadku, skontroloval som, drží v piestiku.

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od adoid »

Nenatankoval jsi naftu? ;)

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Naftu nie, určite.
Včera som dal dole valec a zisti som, že kľuková skriňa je plná benzínu.
Je to v poriadku? Niekoľko dní pred tým som sa pokúsil veľa krát štartovať.
Hadičkou som benzín odsal a dnes poskladám valec a skúsim naštartovať.
Ešte som pridal dve foto valca a piest, vedeli by ste mi napísať, čo znamenajú tie čísla?
Ďakujem
Přílohy
IMG_4176.JPG
IMG_4169.JPG

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od kafeacigaro »

Průměr pístu a ta nula u toho válce je toleranční skupina, je to popsaný v knížce poradím si sám, si ji stáhni.

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od adoid »

Kliková skříň zcela určitě nesmí být plná benzinu, zřejmě proto ti to nestartovalo (nebylo dost prostoru na nasátí vzduchu). Funguje ti dobře plovák? Nestalo se ti, žes MZtu nechal zaparkovanou s puštěným benzinovým ventilem?

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Odsal som benzín z kľukovej skrine, nahodil valec a pokúsil sa naštartovať. Aj mala zo začiatku
snahu sa chytiť, ale nechytila, nejde. Zaujímavé je, že aj napriek tomu, že som skontroloval nastavenie zapaľovania,
po dlhšej dobe nečinnosti, keď ju chcem nakopnúť, tak kope späť, hneď, len čo sa dotknem štartpáky. Párkrát šlahla oheň do výfuku
(mám dole koleno s výfukom). Asi dám dole opäť valec a skontrolujem obsah klukovej skrine, som zvedavý, či sa do nej nedostal opäť benzín.
A pre istotu skúsim do nádrže iný benzín, či som sa niekde nesekol s olejom...

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od adoid »

Když mi to střílí do výfuku a kope do nakopávačky, tak mám často problém v elektrice - slabá baterka, špatná fajfka, svíčka, kabel, předstih, snímač otáček či "řídící jednotka".

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím, odoslal som benzín z klubovej skrine, moto ide. Stále este kope do startpaky, to predtým nerobila, pozriem elektrickú a zapaľovanie. Ďakujem za vaše podnety. Ondrej

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím,
prvé dojmy z jazdy: (MZ som ešte nejazdil, táto ETZ 251 je moja prvá) celkom som prekvapený
výkonom. Do 3 000 ot. nič moc, ale potom sa slušne preberie a ide... Moja má dve chyby, zle naštelovaná spojka,
nejde zaradiť neutrál a motor vynecháva, hlavne pri pridaní plynu. Podelím sa potom o skúsenosti.
Ondrej

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od Majkl »

Pokud ti to vynechává při přidání plynu a máš tam ještě kladívka, sundej kryt a mrkni, jestli to na kladívkách nejiskří... můžou být zasraný od oleja apod. pokud to jiskří, vyčisti kladívka, jemným smirkem je lízni dosedací plochy a uvidíš, pokud nic, vyměň kondenzátor - mě tohle dělalo taky, zlobilo to jako prase ve vyšších otáčkách, na volnoběh ne, kupoval sem indukční cívku, měnil svíčky, kábel atd. a přitom stačilo jen vyčistit kladívka :D (olej)

Něco po něčem, hlavně né všechno naráz, jak kdysi já :D

Neutrál nejde zařadit nejspíš proto, protože Ti chybí pod řadícím válcem pružinka s kuličkou (aretace neutrálu - měl sem na své mašině stejnej problém)

Definice "zle naštelovaná spojka" je celkem o hovně, zkus to upřesnit

Do 3tis. nemá výkon, od 3-4 celkem tahá dobře - že by to byl dvoutakt? Naprosto normální

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím Majkl,
- ja už mám motor bez kladivka ( ETZ 251), takže v tom to nebude. Momentálne riešim neutrál, potom budem vynechávanie motora.
- NEUTRÁL: pomaly sa k správnej spojke dopracovávam, ale ešte to nie je ono. Podľa knihy presne nastavím 11 mm,
naštartujem moto, zaradím 1, aby som zaradil neutrál musím pracovať so spojkou a pomaly ťahať púšťať páčku spojky. Občas
neutrál nabehne, občas nie. Skúšal som aj iné hodnoty, menej ako 11 alebo viac, ale vtedy to bolo len horšie. Keď sa mi zdalo, že je spojka najlepšie nastavená, začal som laborovať s guličkou a pružinkou.
Neviem, aké tam majú byť, hlavne tá gulička, (mám tam 8 mm) prebehol som tu všetky témy, naisto neviem. Postupne som štartoval a vytáčal šrób,
ale zatiaľ sa to nezlepšilo. Usudzujem, že budem musieť rozobrať spojkový koš a pozrieť lamely. Jazdiť v Bratislavskej doprave sa momentálne na tom veľmi nedá, na každej križovatke mám problém s neutrálom. Plus vynechávanie motora.
Keby ste mali niekto pripomienky, napíšte. Ďík. Ondrej

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od adoid »

A řadíš neutrál za jízdy, nebo za stání? Já ho osobně za stání na 150 dám jen těžko.

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím,
neutrál najprv skúšam zaradiť pri spustenom motore na mieste a keď sa mi zdá, že ide, tak za jazdy.
Za jazdy ho občas zaradím, keď radím zhora dole, ale naopak to ide zle. Pokiaľ to nebude riadne fungovať, tak
budem z toho nervózny, hlavne v premávke.
Včera som rozobral komplet spojkový koš, zistil som že lamely v ňom chodia ťažko, nakoľko okolo zubov je dosť prilepenej špiny, asi z oleja.
Všetko som vyčistil, dnes vyskúšam.
Prítlačné pružiny v spojkovom koši majú o 1 mm menej na dĺžku, ako má byť, mám to riešiť s vymedzovacími podložkami, alebo nie?
Korkové lamely by mali byť v tolerancii.
Ocelové lamely nie sú modré a v tolerancii.
Spojka pri jazde nepreklzuje.
Pri správnom nastavení spojky (11 mm) na mieste keď zaradím jedničku tak cítim, ako sa moto snaží pohnúť, ťahá, aj pri vypnutej spojke. Je to normálne alebo nie.
Ja usudzujem, že práve toto je ten problém, prečo vtedy nie je možné zaradiť jedniču. Ako tento ťah odstrániť. V podstate sa deje asi to, že spojka aj pri úplnom vypnutí páčkou na riedidlách stále šmýka.
Olej v prevodovke je Yamaha 80W90.
Teraz som kúpil nový Shel S3 80w90.
Dík za rady, Ondrej

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Zdravím,
chcem uzavrieť tému, aby ste vedeli, keby Vás to zaujímalo, kde bola chyba.
Motorka momentálne ide, chyba bola v karburátore. Kde? Neviem. Vymenil som starý 30N3 za nový 30N2.
Starý som vypral v kyseline citrónovej, ale pravdepodobne som to prehnal.

Ešte to ni je ono.
- studený štart na 5, 6 krát
- pri teplom motor na 1 2 krát naštartuje
- voľnobežné otáčky okolo 3 000, inak zhasne. Dal som novú baterku, nepomohlo.
- keď ju nechám bežať na voľnobežné, časom zhasne, pomaly z 3 000 ide dole. Voľnobeh je nastavený šróbom, nie lankom plynu.
- mám ešte pocit, že keď pustím plyn, tak otáčka padajú pomaly. Nemáte niekto link na video, kde by som to videl ako rýchlo padajú otáčky?


Problém s neutrálom: ten je čiastočne vyriešený, neutrál ide tak, že keď postojím dám 1, potom 2 a potom neutrál.
Alebo sa mi podarí pri spomaľovaní zaradiť neutrál. Laboroval som so spojkou a s guličkou, teraz je tam asi 6 mm gulička.

Kope späť do štartpáky: toto robí stále, mám bezkontakt zapaľovanie, myslel som, že je to nesprávne nastaveným zapaľovaním,
ale menil som nastavenie a nepomohlo.

Ondrej

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od AresMlok »

Máš změřený předstih?

Mám pocit z popisu chování chodu motoru, že máš chudou směs.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

ondrej
Příspěvky: 26
Registrován: pon 28. pro 2015 13:37

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od ondrej »

Predstih je nastaveny podla prirucky. Co je zaujimave, nastartujem moto pomaly sledujem otacky menim predstih a otacky klesaju v krajnych pollhach, vo velkom rozsahu sa nic nedeje. Zaver: je jedno ako mam nastaveny predstih, pokial nie je uplne v krajnych polohach sa chod nezlepsuje.
Este jedna otazka: nemeral som vysku hlavy valcov. Aky velky vplyv to ma na chod motora?
Ked motor tazko startuje za studena kde je chyba? Po com by si isiel?

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 neštartuje

Příspěvek od AresMlok »

S předstihem je fakt, že mě to slušně jelo i na 1,5 mm a šlo do otáček...
Poladil bych bohatost směsi. Aspoň u 150diny, pokud je moc chudá, tak nejde seřídit volnoběh. Mele se to mezi 2600 - 3500 otáček a na oněch chtěných 1200 - 1300 se není možný dostat. Neutrál se výrazně lépe v klidu řadí při 1100 - 1300 otáčkách než při 3000. Za jízdy ho zařadím klidně i v 50 km/h a dojedu na světla.
V současných teplotách by měla chytat studená do třetího našlápnutí bez sytiče a držet volnoběh bez světel i se světly bez znatelného rozdílu v otáčkách. Po ohřátí otáčky vždy trochu klesnou, ale opět bez rozdílu světla nebo nee. Pokud je bez světel na otáčkoměru 3000 otáček a se světly 1600, pak je blbě nastaven volnoběh - platí pro studený motor.
Minulá i současná 150dina mi na sytič vydržela vrčet cca 20 sekund a uchlastala se. Nezávisle na teplotě. Sytič natrhnu tak do třetiny a po rozběhu motoru ihned zavírám i při -15°C. Nic neohřejvám, hned jedu, ale už ctím motor. On si řekne sám, kdy ho je možný vzít pod krkem.
251 nemám, tak Ti neřeknu co kde pokroutit v karbci, aby to jelo. 150dina se dá odladit dobře v rámci najetých km a stavu motoru a karbce. To si můžeš najít na Youtube pod mým nickem. 251 je náročnější na start z principu objemu a jednoválce, ale je to skopčák :-)T
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět