Stránka 1 z 1

za běhu motoru se přehřívá indukční cívka,až z ní teče olejová náplň

Napsal: pon 18. črc 2016 08:40
od miracern
Zdravím,po jízdě rožhavená indukční cívka,proměřoval jsem zapalování,při protáčení motoru z řídící jednotky,mezi černočerveným a zeleným kabelem,dvanát voltů a v momentě kdy by to mělo klesnout na nulu tak jsem naměřil 3až7 voltů,impuls běhá dobře cca5v a nula,ví někdo která součástka na řídící jenotce za to může je to opravitelný?Předem díky za rady.Míra.

Re: za běhu motoru se přehřívá indukční cívka,až z ní teče olejová náplň

Napsal: úte 19. črc 2016 21:47
od AresMlok
Zdravím,
ještě před páráním řídící jednotky bych zkusil proměřit vinutí indukčky na zkrat proti kostře s vytaženou fajfkou ze svíčky. Pokud by odpor nebyl nekonečný, tak bych indukčku vyndal z držáku, obalil nějakým hadrem, jel se kousek projet a zkusil, jestli bude hřát jak pominutá. Ohřátí na nějakých 60°C je v normě. Odpor primáru by měl být asi 4 Ohmy. Má-li míň, může být primár někde mezizávitově zkratovaný. Možná ještě zkusit jinou indukčku na 12 V.

V řídící jednotce zlobí občas Zenerova dioda ZPD 16V, výkonový tranzistor BU 921 odejde jen výjimečně - slyšel jsem o dvou případech a myslím si, že někde zkratovali výstup z řídící jednotky - náhrada je BU 931. Kondíky a rezistory nemají proč kolabovat. Teoreticky by mohl zlobit varistor, pak by to mohlo topit.
Jiskra by měla indikovat správnou funkci tranzistorů.
Výkonový tranzistor hřeje? Jaký proud teče přes zapalování - jakou tam máš pojistku?

Pokud budeš měnit výkonový tranzistor, tak ho neletuj trafopájkou, je náchylný na magnetické pole.

Re: za běhu motoru se přehřívá indukční cívka,až z ní teče olejová náplň

Napsal: stř 20. črc 2016 07:37
od miracern
zatím díky za radu jak bude chvíle,tak to zkusím a dám vědět k čemu sem dospěl dál