problem s indukčnou cievkou a tyristorom
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Nazdar borci, mam taky menši večši problem. DNes som nechal zapnute zapalovanie asi tak 5 min. a zrazu indukčna cievka začala syčať a tiekol z nej taka biela tekutina a ked som sa ho chytil tak bol úplne horúci. A tiež bol horúci aj tyristor. Co to môže byť. nejaký skrat ??
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Ses trefil zrovna do sepnuté Hallovy sondy na snímači otáček. Pak teče indukčkou i řídící jednotkou velký proud. Celý to začne topit. Pootoč kliku o půl otáčky a topit to přestane. Ještě ale bude záležet na tom, kolik vosku Ti z indukčky vyteklo a jestli jsi v ní nezadělal na mezizávitový zkrat. To by potom topilo fest furt a nakonec zhořelo. Jinak indukčka má dovolený zahřátí na 60°C. To jsi asi překročil...
Příště natoč kliku před hozením jiskry a budeš to mít v pohodě. Na druhou stranu jsem tohle nikdy neřešil a nic mi nežhavilo...
Příště natoč kliku před hozením jiskry a budeš to mít v pohodě. Na druhou stranu jsem tohle nikdy neřešil a nic mi nežhavilo...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Aha, a kluku mam len tak trochu natocit nakopovackou?
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Lebo ked som ju trochu natočil nakopovačkou tak stale sa to nahrievalo.
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Odpoj zelený drát ze snímače otáček. Je možný, že snímač zůstal sepnutý. Vyndej svíčku, nech ji zapojenou na kabel a polož ji na hlavu motoru. Zapni zapalování a tukni zeleným kabelem na kontakt na snímači. Svíčka by měla hodit jiskru. Pootoč kliku o 180° a zase ťukni o kontakt snímače. Teď záleží na tom, jestli jiskru hodí či nikoli. Pokud ano, je v háji snímač (je zkratovaný), pokud ne, sáhni na indukčku jestli žhaví. Pokud ne je v pořádku jak indukčka, tak řídící jednotka - pokud ano, odpoj indukčku a změř primární vinutí - mělo by mít asi 2,5 - 4,5 Ohmu a potom sekundární vinutí - mělo by mít cca 5 - 7,5 kiloOhmu. Bude-li mít primár méně než asi 2 Ohmy, je někde zkratovaný.
Taky se ujisti, že není ve zkratu na kostru jakýkoli kabel vedoucí do indukčky...
Ve zcela vyjímečných případech může být zkratovaná řídící jednotka, ale to nejspíš vůbec šťávu nepovede.
Ještě můžeš zkusit zeleným drátkem ťuknout na červený drátek na snímači a svíčka musí hodit jiskru nezávisle na poloze klikovky.
Taky se ujisti, že není ve zkratu na kostru jakýkoli kabel vedoucí do indukčky...
Ve zcela vyjímečných případech může být zkratovaná řídící jednotka, ale to nejspíš vůbec šťávu nepovede.
Ještě můžeš zkusit zeleným drátkem ťuknout na červený drátek na snímači a svíčka musí hodit jiskru nezávisle na poloze klikovky.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
okey idem to skusit
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
No takze som som nastavil piest do DU a prilozil som zeleny kabel o kontakt a dalo iskru. Ked som dal piest do HU a prilozil som kabel o kontakt iskru uz nedalo. Indukcna cievka horuca nebola ale tyristor horuci bol.
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
No to je pěkný...
Nevím, jak moc hovíš elektronice, ale, co se asi mohlo stát: Na tomhle obrázku je "tyristor" - zapojení řídící jednotky. Jelikož Ti jiskru svíčka dává v DÚ, je pravděpodobné, že je proražen nebo nabuzen T1 - SD339(BD139) - to je ten malý černý hranatý zde: To by byl trvale sepnut a neobracel by fázi impulsu pro výkonový stupeň - SU111(BU111, BU921) - ten velký kulatý placatý na chadiči na obrázku. Ten by měl žhavit.
Někdy je v háji Zenerova dioda - kulatá válcová součástka na společném chladiči se třemi kablíky.
Rozhodně zkontroluj diodu 1N4001, jestli je v pořádku i ta by mohla z funkce vyřadit T1.
Kondenzátor, odpory a napájecí dioda by měly být včetně varistoru v pořádku. Výkonový stupeň by musel být vnitřně zkratován, ale to by dle mě nebyl schopen nabudit indukčku a vypotit jiskru.
Sundej pertinaxový dekl z řídící jednotky, plošňák vytáhni z krabičky ven, zapni zapalování a opatrně na tranzistory a Zenerku sáhni - nespal se...
Nevím, jak moc hovíš elektronice, ale, co se asi mohlo stát: Na tomhle obrázku je "tyristor" - zapojení řídící jednotky. Jelikož Ti jiskru svíčka dává v DÚ, je pravděpodobné, že je proražen nebo nabuzen T1 - SD339(BD139) - to je ten malý černý hranatý zde: To by byl trvale sepnut a neobracel by fázi impulsu pro výkonový stupeň - SU111(BU111, BU921) - ten velký kulatý placatý na chadiči na obrázku. Ten by měl žhavit.
Někdy je v háji Zenerova dioda - kulatá válcová součástka na společném chladiči se třemi kablíky.
Rozhodně zkontroluj diodu 1N4001, jestli je v pořádku i ta by mohla z funkce vyřadit T1.
Kondenzátor, odpory a napájecí dioda by měly být včetně varistoru v pořádku. Výkonový stupeň by musel být vnitřně zkratován, ale to by dle mě nebyl schopen nabudit indukčku a vypotit jiskru.
Sundej pertinaxový dekl z řídící jednotky, plošňák vytáhni z krabičky ven, zapni zapalování a opatrně na tranzistory a Zenerku sáhni - nespal se...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv 23. čer 2016 16:45
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
ale kedy to bolo chybne naštartovala by mz vôbec ?
Re: problem s indukčnou cievkou a tyristorom
Nee
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150