MZ 251 - spojka se po zahřátí občas nechce vrátit + divný zvuk
Napsal: čtv 09. čer 2016 18:35
Zdarec všici,
před rokem jsem od kolegy koupil garážovanou MZ 251, kde byla měnená spojka, ale jak a kdy a jestli vůbec není jisté, páč to dělal kolegy švára.
Jel jsem s tím z Brna kde makám do Východních čech a po dojezdu a chcípnutí se spojka zasekla a nechtěla se vrátit, po chvilce schladnutí a povolení celého toho bloku u motoru už to bylo vcajku. Pak byl dlouho klid.
Zajímavá příhoda před zimou"
Po prvních 500km mě vylít šroub co se utahuje v zapalování na pravé straně motoru a ještě jsme při amatérské opravě roz*****i magnet.
Je to rok výroby 1990 tak tam je jsou dva magnety v sobě a pár elektro destiček, magnety mají pozici a když přejedou přes čidlo, hodí to jiskru.
Po zprovoznění a následně po nezdařeném pokusu o svaření se musel sehnat nový kus a to byl kumšt, a pak byla zima.
Po zimě a novém pneu a oleji v převodovce (teď něvím co tam otec automechanik dal, ale jeli jsme podle manuálu) a laku jsem dal tak 200km po Orlických horách a pak s tím jel do Brna, dojedu tu dálku teď v květnu kdy bylo tak 20 stupňů a po dojezdu to samý, naštěstí po 10ti minutách jsem prostě spojku zmáčkl a něco tam přeskočilo a zase cajk.
Pak jsem dal jízdu tak 30km kolem Přehrady, Kuřim a zpět po té polo dálnici a cajk, no ale o týden pozdějc, jsem jel k okruhu což je z Krpole tak 20km a když už jsem sjel dolů tak na křižovatce spojka zaseklá a zdarec.
Tak čekám 20 minut, že to schladne a bude to dobrý a houby, čekal jsem skoro hodinu a motor byl pořád horký (Hlava schladla tak po 10ti minutách).
Těžko říct jestli byl motor hodně horký nebo ne, předtím jsem to nezkoušel, ale hlava byla určite chladnější než celý blok motoru.
Když byla spojká sepnutá a motor byl chcíplý tak šla zařadit jen jednička a dvojka, tak jsem si po hodině řek, že to prostě dojedu zpět na dvojku a hotovo, no a nakopnu a pohoda.
Zatím dobrý ale od té doby co jsem najel těch 200km v horách slyším při více jak cca 300 otáčkách takový zvonivý zvuk, blb náhon otáčkoměru (původní matka u motoru se totálně rozpadla, tak nové), tak jsem ho na zkoušku vyndal a je to stejný. Na MZ není nic volného, takže myslím, že je to něco vevnitř.
Sezóna sotva začíná tak bude třeba jezdit, ale samozřejmě to nechci do****t.
Je možné, že jak jsou nové lamely tak se to musí ochodit?
I když je motor v převodovce celkem jistě správný, může to mít takový vliv (dělalo to i před výměnou po čerstvých 200km)?
Můžu s tím dojet zpět do Východních čech za otcem automechanikem co to hold rozdělá a zkontroluje, ale je to kus a není jisté jestli s tím fakt něco je.
Není někdo tak v okruhu 100km Brna, kdo by to mohl projet, poslechnout, případně rovnou svlíknout a prohlídnout?
Můžu nabídnout protislužbu cokoliv s IT, Windows blbiny, všelijaký linux, HTPC, web, hry, whatever.
MZ je jinak v cajku, točí pěkně, žere málo, pětku neřadím skoro vůbec, bych to musel jóó točit, elektria vcajku, chytne hned, ale zaseknout se někde po 200km se spojkou by bylo hodně na prd.
EDIT: Na sraz bych dojel, jestli do té doby MZ přežije a jestli tam vůbec dojede.
před rokem jsem od kolegy koupil garážovanou MZ 251, kde byla měnená spojka, ale jak a kdy a jestli vůbec není jisté, páč to dělal kolegy švára.
Jel jsem s tím z Brna kde makám do Východních čech a po dojezdu a chcípnutí se spojka zasekla a nechtěla se vrátit, po chvilce schladnutí a povolení celého toho bloku u motoru už to bylo vcajku. Pak byl dlouho klid.
Zajímavá příhoda před zimou"
Po prvních 500km mě vylít šroub co se utahuje v zapalování na pravé straně motoru a ještě jsme při amatérské opravě roz*****i magnet.
Je to rok výroby 1990 tak tam je jsou dva magnety v sobě a pár elektro destiček, magnety mají pozici a když přejedou přes čidlo, hodí to jiskru.
Po zprovoznění a následně po nezdařeném pokusu o svaření se musel sehnat nový kus a to byl kumšt, a pak byla zima.
Po zimě a novém pneu a oleji v převodovce (teď něvím co tam otec automechanik dal, ale jeli jsme podle manuálu) a laku jsem dal tak 200km po Orlických horách a pak s tím jel do Brna, dojedu tu dálku teď v květnu kdy bylo tak 20 stupňů a po dojezdu to samý, naštěstí po 10ti minutách jsem prostě spojku zmáčkl a něco tam přeskočilo a zase cajk.
Pak jsem dal jízdu tak 30km kolem Přehrady, Kuřim a zpět po té polo dálnici a cajk, no ale o týden pozdějc, jsem jel k okruhu což je z Krpole tak 20km a když už jsem sjel dolů tak na křižovatce spojka zaseklá a zdarec.
Tak čekám 20 minut, že to schladne a bude to dobrý a houby, čekal jsem skoro hodinu a motor byl pořád horký (Hlava schladla tak po 10ti minutách).
Těžko říct jestli byl motor hodně horký nebo ne, předtím jsem to nezkoušel, ale hlava byla určite chladnější než celý blok motoru.
Když byla spojká sepnutá a motor byl chcíplý tak šla zařadit jen jednička a dvojka, tak jsem si po hodině řek, že to prostě dojedu zpět na dvojku a hotovo, no a nakopnu a pohoda.
Zatím dobrý ale od té doby co jsem najel těch 200km v horách slyším při více jak cca 300 otáčkách takový zvonivý zvuk, blb náhon otáčkoměru (původní matka u motoru se totálně rozpadla, tak nové), tak jsem ho na zkoušku vyndal a je to stejný. Na MZ není nic volného, takže myslím, že je to něco vevnitř.
Sezóna sotva začíná tak bude třeba jezdit, ale samozřejmě to nechci do****t.
Je možné, že jak jsou nové lamely tak se to musí ochodit?
I když je motor v převodovce celkem jistě správný, může to mít takový vliv (dělalo to i před výměnou po čerstvých 200km)?
Můžu s tím dojet zpět do Východních čech za otcem automechanikem co to hold rozdělá a zkontroluje, ale je to kus a není jisté jestli s tím fakt něco je.
Není někdo tak v okruhu 100km Brna, kdo by to mohl projet, poslechnout, případně rovnou svlíknout a prohlídnout?
Můžu nabídnout protislužbu cokoliv s IT, Windows blbiny, všelijaký linux, HTPC, web, hry, whatever.
MZ je jinak v cajku, točí pěkně, žere málo, pětku neřadím skoro vůbec, bych to musel jóó točit, elektria vcajku, chytne hned, ale zaseknout se někde po 200km se spojkou by bylo hodně na prd.
EDIT: Na sraz bych dojel, jestli do té doby MZ přežije a jestli tam vůbec dojede.