je to ok ?

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Vezmeme to po pořádku, byť obráceně. (Foťák nezaostřil proto, jelikož jsi to fotil moc z blízka. Rozsah „MAKRO“ nemusí znamenat MAKRO.)

Obr. 6 – pojistková skříňka. Druhá pojistka – kladná větev z baterie – levý faston na červeným kabelu je vypálený. Vzniká to přechodovým odporem. Tam to topit nesmí. Vyměnit. V nouzi stáhnout a kombinačkami lehce zmáčknout, aby šel na jazýček nasunout ztuha. Měl by vypadat stejně jako faston na žlutým kabelu. Postupně všechny fastony odpoj a mechanicky jazýčky očisti. Spray samotnej nic neřeší.
Já mám všechny fastony proletovaný s kabelama. Samotné zamáčknutí fastonu do kabelu krimpovacíma kleštěma je k hovnu, vyklepe se to nebo zoxiduje. Proletuj to aspoň na kabelech čtvrté pojistky – zapalování (trubičková pojistka).
Analogicky mechanicky očisti i dosedací plošky pojistek na jazýčcích pro pojistky.

Obr. 5 – regler. Regulátor kupodivu vypadá nejsolidněji. Zde bych pořešil ukostření hnědým kabelem plus očištění zbylých kontaktů, ale nevypadají zle.
Zato svorkovnice a usměrňovač… nakresli si na papír, co kam vede, označ si to, rozpoj to, odšroubuj a opravdu řádně očisti!!! Se divíš, že Ti blbne elektrika, když nemá kudy týct? Taky polaď kabely, některý vypadají dost podezřele.

Obr. 4 – svorkovnice snímače. Minimálně u zelenýho kabelu se to jeví, že to již někdo pájel. Zkontroluj tedy mechanickou pevnost tenkých kabílků – tj. těch přímo na svorkovnici. Dále zkontroluj mechanickou pevnost u kabelů napájení s fastony – zelenej se jeví jako těsně před smrtí – pod bužírkou. Pokud koukneš na obr. 1 tak tam je vidět, že je potřeba znova napružit pojistné přítlačné plíšky nad jazýčky svorkovnice.

Obr. 2 – svorkovnice alternátoru. Obdoba obr. 4. Rozpojit a vyčistit – včetně konektorů uhlíků. Vyčistit mechanicky a případně kombinačkami poladit fastony. U svorek U, V, W je zcela lhostejno, jak je zapojíš – analogicky je to jedno i na usměrňovači. Vem hadr a otři olej z karteru, rozsvítí se to.
Taky bych časem doplnil těsnící gumy do otvorů pro šrouby, kterými je motor přišroubován na kyvných držácích motoru.

Může se stát, že po zatáhnutí za kabely některý upadne, ale to je lepší doma než 200 km od baráku. Pokud někde bude snýtováno více jazýčků pro fastony (pojistková skříňka), tak nýtovaný spoj taky proletuj.


Obrázek

Obrázek
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: je to ok ?

Příspěvek od Majkl »

Kurňa ty to máš nabléskaný všechno, čučím ;) (tu)

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

Zdarec tak včera celej den sem izoloval čistil kontakty všechno kartáčem a techničákem pak zaizoloval přitlačil autokonektory kombinačkama no a teď jsem momentálně u sundaného alternátoru chci dát gufero nové radši a nové šroubky pro domeček od gufera pak ještě nastavím předstih a je to jinak předstih zkusím teda 2mm před HU jo a pro kontrolu jestli to dělám dobře vyndám svíčku odměřím 2mm před HU zapnu zapalko a hýbu s destiškou dokud nehodí jiskru a v tom místě dotájnu je to tak ?

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Ano, ale to už máš asi hotový :-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

Ano ale nastal problém předstih mám nastavený že jiskra skočí +- 2mm před HU ale divné je že tu destičku od snímače jsem musel posunout nahoru na doraz jinak by ta jiskra neskočila na této hodnotě ale problém je zase v suché svíčce a vážně uvažuji že karbec nedopadne dobře :-)T nicméně vidím to zase na plovák už minule blbnul.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: je to ok ?

Příspěvek od Majkl »

Ty si marnej kemo :-(I

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

No zjednodušíme to dobíjení ok předstih jsem nastavil 2,5 před HU hodí jiskru a výsldek kope do páky ale nenaskočí karbec je ok plovák jsem teď pájel a hladina jehla vše dle bible no oč teď kráčí ? asi o to že nakopnu se sytičem a to jen tak tak musím nejméně 15X než blafne a pak jako do otáček se vytočí ale problém je na volnoběh a při jízdě na volnoběh prostě má otáčky u mě jsou nastavený teď na 2000 no a jakoby má nepravidelný chod prostě jakoby byla přerušovaná jiskra nebo co a za jízdy nejde dobře za plynem a z výfuku od válce kape olej a když se to snažím kopnout bez sytiče svíca je suchá a tak si říkám jestli je to vůbec problém elektřiny zkusím pak ještě úplně novou svícu kabel a faju ale stejně mi to zavání falešným vzduchem přičemž u spojky jsem ho nedávno měnil a pojistil těsněním pro kryt gufera a pořádně dotáhl a u altíku no tam mi přišlo jakoby to bylo poteklé lehce od benálu ale to asi nic protože gufero se zdálo ok ale koupím nové a zkusím ale co je zajímavé od příruby kapal benál tak jsem tam dal těsnění a dotáhl no a aspoň chytne na sytič předtím ani to ne.Jo a na zacpané sání hned zdechne.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

By mě docela zajímalo, kdo Ti tu MZtu proklel. To co popisuješ není možný...
Loni v září jsem složil motor po výbrusu a výměně klikovky (to mohlo možná ještě počkat). 28.října jsem nastavil karburátor dle návodu pro Jawy (co jsem dával na Youtube v zimě) a jezdím. Nechytá to sice na poprvé, až na podruhý či potřetí, za to ale bez sytiče od nějakých 0°C a hned jede. Pokud použiju sytič, tak ho jen malinko natrhnu - neotvírám ho do plna - a hned zavřu, jinak se mi to uchlastá. Pak teda bez sytiče taky chytne až na nějaký 8 - 10 nakopnutí..., ale chytne. Volnoběh je závislý na teplotě motoru, ne na zapnutých či vypnutých světlech - to už jsem někde popisoval.
Je pravda, že díky těsnějšímu výbrusu se mi píst ve válci 8x zakousl, že se zadní kolo proletělo smykem, ale poslední dvě vyjížďky to už neudělalo, tak zřejmě po nějakých 2300 km se budu blížit stavu zajetému motoru :-) Tímto děkuji oleji, kterej prostě maže i v nesmyslných podmínkách. Stačilo vymáčknout spojku, 4 až 5 sekund počkat a zase plnej kotel.
Ode mě MZta dostává celkem čočku.
Kdybys nebyl tak daleko, zajel bych se na Tvoji MZtu podívat. Nechápu, co je na ní špatně…

Za plynem mi to nešlo, když jsem měl příliš bohatou směs. Díra ve středních otáčkách a po ohřátí motoru to za plynem nešlo vůbec a z volnoběhu to bylo na mašli naladit aspoň 3000 otáček na rozjezd... Seřiď karburátor a budeš mít pokoj...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

No to je ten problém nejméně desetkrát jsem zkoušel seřizovat karbec někdy jsem ladil směs jindy jehlu teď to mám podle bible a jediné co to dělá že když to po x krátké kopnu tak do otáček na volnoběh i za jízdy jde až někdy od 2500 do té doby nepravidelný chod typu bum bum bum vynechávka bumbum vynechávka bum bum chcípne prostě pod 2000 jakoby někdy neskočila jiskra bo co říkám udělám kabel faju a svícu jo a to gufero ale ke spojce už nelezu tam prostě odmítám špatné gufero je nedávno dané navíc by sála olej a ta svíca je spíš suchá než od oleja to že je suchá je asi důvod těch startů vsadím se že kdybych pod ní cáknul benolu chytne bez sytiče ale vylučuji i karbec tudíž jediná možnost je buď cesta od indukčky ke svíci nebo falešný vzduch. Alespoň tak to vidím já.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: je to ok ?

Příspěvek od Vladan »

Poteklé gufero pod altíkem je dostatečnej signál - kde by se tam ta mastnota vzala, kdyby gufero bylo OK?
Pájenej plovák - počítej s jeho větší hmotností (nevím, kolik jsi tam navalil cínu) a hladinu nastavuj podle skleničky.
btw. Kdo by řekl, že tečky mezi větama jsou tak důležitý - používáš nějakej šifrovací kód? :-)
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: je to ok ?

Příspěvek od Majkl »

SIMSO - JAK SI NASTAVOVAL HLADINU KARBECU, ODPOVĚZ MI !!!!!!!!!!!!!!!

popiš mi jak si to nastavoval !!!!!

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

:D Vzal jsem karbec položil ho a nastavil aby byl otevřenej plovák na určité hednotě podle bible a pak i při zavřeném a nakonec jsem napustil kelímek a od okraje karbece a kelímku byla hladina taky ok myslím 12 mm no ale to je jedno protože dnes jsem vyměnil to gufero od zapalování a ano trochu možná prosakovalo a mohlo to mít vliv ale nastal problém po smontování zase to samé ale tentokrát jsem si všiml že od válce nebo hlavy jde takové ssss takže uchází kompres ale pod válcem je nové těsnění pod hlavou dvě a celé je to pořádně dotažené.

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: je to ok ?

Příspěvek od frantaz »

Člověče tam mohla byt uplná blbost, ale ty sis tam mohl rozhodit tolik věcí, že se z toho dlůho budeš vyhrabavat :D-x
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: je to ok ?

Příspěvek od Márty »

simso: Tě nechci odrazovat od pokusů, ale asi by to fakt chtělo, aby to zkouknul někdo, kdo má s MZ-tami víc zkušeností... Protože mi přijde, že s těmi pokusy máš akorát šanci to ještě víc rozhodit... :-)T :-(I
Obrázek

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

Zdarec tak po delší době a podfukuje to u svíce a docela dost závit ko no chci se zeptat mohlo to způsobovat vše co jsem psal třeba že startovala jen na sytič nebo že svíčka po jízdě byla bez barvy jak nová a naprosto suchá nebo to že mi valil olej z výfuku ? Napadlo mě gufero u spojky ale to jsem dost dotáhl a s omluvou kryt gufera dal na silikon :D . No takže bych dal novou hlavu a když nic tak to bude asi gufero u spojky ale u té svíce to syčí dost docela jo a teď byla týden a něco bez hlavy a stála a dnes jsem prošlápl a ozval se skřípavý zvuk si říkám co to ? No a když jsem sundal kryt a otočil s kolečkem na klice tak v určitém místě to drhlo nevím jestli někde u kliky nebo ve válci ale spíš mě zajímá jestli to mohlo být spojeno s tím že to stálo týden bez hlavy jinak párkrát jsem to protočil a už nedrhla.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Bez hlavy to může stát třeba měsíc, ale ne s krytem, ale přikrytý hadrem a nejlépe hadrem aspoň 5 cm našlapaným do válce a oním hadrem ještě celý válec překrytý. Na tom všem položený závaží. Napadal Ti tam bordel a jak jsi to protočil, nejspíše jsi ho poslal do některého kanálu. To by bylo ještě dobrý, pokud jsi nepoškrábal vložku válce. Já bych válec stáhnul a kanály umyl, protože jak to natočíš hrozí, že bordel nadělá na vložce paseku a bude výbrus...
Pokud Ti podfukuje svíčka, je to opravdu závitem? Nemáš zmáčklou podložku na svíčce nebo třeba chybí úplně? Na dosedací ploše pro svíčku na hlavě je černý mazut?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

No stálo to jen bez hlavy a nebylo to přikryté ničím a u svíčky ano byla tam černá směs a z ní bubliny a závit je ko.Otázka jestli to tohle vše způsobovalo tohle.

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

Jo a teď jsem tam dal kryt a stálo to 1 hodinku a zase to chrčí a když párkrát prošlápnu zase ok no jediné co tam mohlo napadat kusy závitu.

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

Zdravím. Tak jsem se pohnul z místa. Udělal jsem nový závit pro svíčku a už nepodfukuje a nepotřebuju sytič aby svíčka byla mokrá jako dřív je tu pro změnu jiný problém. Zkoušel jsem nastavovat předstih a zjistil jsem že se nedokážu dostat na 2,5mm před HU a proto taky nechce startovat a když už tak udělá bum a konec no a napadlo mě ta mz má origo snímač co má natočeno něco kolem 35 tisíc říkám si nemohlo to celé být tím ? Protože třeba u auta to někdy dělá že když je snímač ko nejde nastartovat a po chvilce zase jede a to se pořád opakuje to samé mám já na mz ovšem teď nejde ani nastartovat.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Možná blbej dotaz, máš na kuželu klikovky pod alternátorem pero a do něj zasunutej výřez na magnetu snímače... Magnet jsi nevystavoval vysoké teplotě ani magnetickému poli.
Změř předstih, kdy Ti snímač (svíčka) hodí jiskru.
Se mi to celý nezdá...

Jo a stav Hallovy sondy nemá vliv na to, jestli předstih nastavíš nebo ne. Buď jiskru dá nebo nedá.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

No já sem na žádné perko nenarazil vím že rotor mám normál na klínku. Teď si to nedokážu vybavit takže zítra to sundám.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Jo, pero = klínek...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: je to ok ?

Příspěvek od simso »

No tak rotor je normálně na klínku a k tomu předstihu asi něco jako že se nedostanu na papírové hodnoty prostě to jde hrozně brzo ta jiskra a když to zkusím kopnout udělá to bum dlouhá pauza bum a konec někdy jakoby měla snahu se rozchodit ale udusí se to ani se nedivím při takových otáčkách kdesi jsem četl že starý pérák měl takové předstihy kvůli benálu či co no ale mz na tohle šlapat nebude alespoň moje.

Ladislav
Příspěvky: 1
Registrován: pát 01. črc 2016 13:57

Re: je to ok ?

Příspěvek od Ladislav »

To co jsem si zde přečetl mi připomíná mojí MZ ETZ 150.Ležela doma neježděná možná 6 let.A tak na jaře lonského roku jsem se rozhodl udělat technickou a dát jí dohromady.Koupil jsem znova novou baterku a bláhově si myslel,že pojedu.Začal jsem pročítat recenze.A začalo to u nádrže vyčištění.Nejela.Výměna gufer .Nejela Ale startuje jde ve volnoběhu a v mírném plynu.Tak karbec nové trysky nový sitič nový plovák a nic.Tak nakonec celej novej karbec a nic.Nejde do tahu a když řadím nahoru spíš proti mně někdo jede a tlačí mne ze předu.Tak,že výfuk dolů nic.Sání ven nic.Až v létě v lonském roce prý šikula od ZR mi řekl.Zbavím vás toho problému vím čím to je je to elektronické zapalování vyhodíme ho dáme Vám to na kladívka a budete mít pokoj.Přivezte to.Tak jsem moto naložil odvezl a čekal.Podzim klepal na dveře.Stále jsem volal a když jsem řekl v pátek si pro to přijedu.Tak prý ano.V pátek jsem přijel pán motorku projížděl.Prý to není ono.Zkuste to.Zaplatil jsem přez 2000 Kč naložil motorku a odvezl.Od té doby jsem nenajel 10 možná 15 km bez jediného odtahu v dodávce.Přišla zima a znechucen motorku uložil.Jaro zaklepalo na dveře a od jara nová cívka nové sání novej kondík.Motorka je jako z mototechny krásná a jak oslovím nějakéhomechanika tak vlastně hned ze řeči poznám,že neví co jiného by s tím dělal.Tak,že mám MZ na vystavení za sklo.A bohužel mám další pocit ,že to vyhození elektronického zapalování byla asi špatná volba.A ted babo raď.Dnes jede netáhne a na rychlost se dostanu tak maximálně na trojku.Čtyřka by mne neutáhla a síla vyšší moci mne stále tlačí ze předu.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: je to ok ?

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
to je zralý na "Zaříkávače koní"... :-<
Mám teď tři týdny dovolenou, nechceš to přivézt? Ráno a večer bych zalil zahrádku a mezitím... Y:-)
Šikula ze ZR řídící jednotku někam vyexpedoval nebo Ti ji vrátil?
Se přiznám, že nevím, co tomu je, ale flintu do žita bych neházel. :-no
I moje milenka byla vzpurná... >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět