dobíjení

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: dobíjení

Příspěvek od Márty »

simso: Tobě by snad i vyplatilo tohle - http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... merem.html - a celé to natahnout znovu ;)
Obrázek

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: dobíjení

Příspěvek od simso »

ok skusil jsem to a zatím je to ok na 3 polohu obrysovka nesvítí až na 4 všechno jde ale stala se taková věc zajímavá nejde mi pravá strana blinkrů a usměrňovač se pálí přitom jediné co jsem udělal tak jsem zapojil spínačku dle schéma a když jsem rovnal dráty a dával pojistky ve skříňce propojil jsem tou pojistkou plus a mínus tak to zajiskřilo no tak nevim a dobíjení pořád to samé já vím že naposledy když ta kontrolka svítila při jízdě byla to pojistka ale teď fakt nevím nic beru schéma a jdu to projít kdo má tušit co bývalý majitel dělal za kraviny

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: dobíjení

Příspěvek od Márty »

Mně to přijde, jak kdybys měl někde zkrat na kostru (blbě se to hledá) :/
Obrázek

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: dobíjení

Příspěvek od simso »

nedá se nic dělat najít to musím a zřejmě někde u spínačky nebo reglu každopádně děkuji za rady

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: dobíjení

Příspěvek od Majkl »

To sis tak dosral tu elektriku sám nebo to už si tak koupil???

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: dobíjení

Příspěvek od AresMlok »

Simso:
kdybys nebyl tak daleko, stavil bych se a dali bychom to dokupy ;)
Spínačka:
klíček zcela vpravo - vypnuto
první poloha doleva - zapnuté obrysovky a nic víc
druhá poloha vlevo - vypnuto - zde chápáno, jako vypnutá motorka a tady se do spínačky strká klíček (takže výše napsané je vlastně vpravo...)
třetí poloha vlevo - zapnuté zapalování - tj, jde včechno kromě obrysovek a hlavního světlometu včetně podsvětlení budíků
čtvrtá poloha vlevo - třetí poloha plus obrysovky a podsvětlení rychloměru
pátá poloha vlevo - čtvrtá poloha plus hlavní světlomet a podsvětlení otáčkoměru
Takhle to je origo zapojený. K tomuto směřuje schema zapojení lhostejno jestli s mechanickým nebo elektronickým regulátorm.

Mechanickej i elektronickej regulátor je uzemněn na kostru - to ano (musí být!), ale u mechanickýho se nesmí kostry dotýkat hliníkový dekl = zkrat. Přes faston (kabel) to je ready.

Asi už chápeš, proč jsem z MZty vytrhal komplet kabeláž a dva dny se na ni ani nepodíval...
Poté jsem to celý zapojil znova - jen jsem si oproti origo zapojení natáhl sólo přes relátka hlavní světlomet, a od tý doby mám klid. To je opravdu k nezaplacení :-)T
Přeji pevné nervy...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

venca.6
Příspěvky: 21
Registrován: ned 11. čer 2017 18:12

Re: dobíjení

Příspěvek od venca.6 »

Tak už jsem taky jedním s problémy s dobíjením. Minulý týden mi jedno ráno zůstala svítit po startu kontrolka dobíjení, vytočil jsem nad 3tis a zhasla. Odpoledne jsem laboroval a našel povolenější plusový kontakt na baterce. Nu najezdil jsem asi 300km a dneska přijedu na benzínu, chcípnu a po natankování nastartuju a zas svítí dobíjení. Tentokrát už stále.. V otáčkách se i dost hádá, nejde vytočit. Vyndal jsem regulátor a z jedný strany je roztavený a začuzený. Zítra zkusím dát regulátor z Š120. Dobíjet nedobíjí, na baterce 12,2V i v otáčkach.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: dobíjení

Příspěvek od AresMlok »

Dobře to zapoj (zkontroluj kabely i od altíku k usměrňovači a taky zrovna koukni na uhlíky, ať nemusíš kupovat brzy další regulátor...) a budeš mít klid. Jen počítej s tím, že reálně budeš dobíjet tak od 2200 - 2500 otáček. Tzn. na křižovatce při volnoběhu sice nebude kontrolka svítit, ale moto pojede z baterky. Maďar kupodivu dával 13 V už od nějakých 1800 otáček, co jsem včera u zákazníka měnil. Jenže on za něj dal 600,- Kč.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

venca.6
Příspěvky: 21
Registrován: ned 11. čer 2017 18:12

Re: dobíjení

Příspěvek od venca.6 »

Kabely jsem zkouknul, vše ok v původním stavu. Uhlíky jsem vyndal a maj před sebou ještě hodně, někdo je musel nedávno měnit a dosedají správně :) jo tak přece jen to je starší stroj do práce a na občasné vyjížďky a nemá smysl pro mě do toho tolik cpát.

venca.6
Příspěvky: 21
Registrován: ned 11. čer 2017 18:12

Re: dobíjení

Příspěvek od venca.6 »

Tak jsem koupil nový regulátor dobíjení pro Š120 a namontoval. Všechno maká, dobíjí tedy až nad ty 2000ot a v celým rozsahu těch 13,5-14,2V. Takže shrnutí příznaků odcházejícího regulátoru - špatně držela volnoběh se zapnutými světly a často i chcípla, občasné rozsvícení kontrolky dobíjení po startu - stačilo přidat plyn a zhasla, velký rozdíl v otáčkach bez světel vs. se světly - po výměně za regulátor ze Š120 není poznat, když regulátor odešel tak svítila kontrolka a motorka při jízdě škubala, nešla vytočit ani na volnoběh. Vyměnil jsem jen regulátor za 150kč a najel dnes 100km a bez problemů.

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: dobíjení

Příspěvek od drátek »

No já si myslím , že chudák sám regulátor za tebou jmenované problémy nemůže . K tomu se musí přidat i vadná či vybitá baterka . Obecně u mechanického regulátoru mohou být jen dvě chyby , a to vadný spoj či opálený kontakt . Napětí snížené o desetiny Voltů po desetiletí při oslabení pružiny nepovažuji za chybu .

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: dobíjení

Příspěvek od Harry »

mechanickej regler je na nic
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

venca.6
Příspěvky: 21
Registrován: ned 11. čer 2017 18:12

Re: dobíjení

Příspěvek od venca.6 »

Já si to nevymyslel :) prostě když odcházel tak se MZ tak chovala, po výměně je už 1500km klid :) a aku je zánovní, drží bez problémů.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: dobíjení

Příspěvek od Vladan »

origo mechanickejn regulátor mi dosud spolehlivě slouží ve třech eMZetách B)-
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: dobíjení

Příspěvek od Tomáš S. »

A navíc má v možnost nastavení nabíjecího napětí. Velká výhoda při denním svícení a jízdě po městě.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: dobíjení

Příspěvek od Harry »

mě zase spolehlivě v obou emzetách sloužil a slouží ten elektronickej... a to na té 150 mám i vyhřívaný hefty a nabíječku na telefon a fungovalo to vždycky v cajku... ale hádat se nebudu
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: dobíjení

Příspěvek od drátek »

Však se nehádáme , ale co má společného mechanický regulátor s vyhřívanými hefty a nabíječkou ? Jinak i na elektronickém se dá jednoduše přidat , bohužel ne ubrat .

Odpovědět