Stránka 1 z 1
Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 16:57
od Bodhan
Zdravím
Rád bych se zeptal na názory. Když sednu na MZ 251 a valím pod plynem, vše je OK. Jakmile plyn pustím, začnou lítat řidítka zleva doprava... Nejdříve jsem si myslel že bude šiška pneu, tak jsem jí vzal vyvážit a všiml si, že má bouchnutý ráfek... Ne moc, ale čekal jsem že to bude ono. Nicméně po opravě změna žádná - kolo jakš takš vyvážené... Tak jsem vzal kolo z jiné motorky, kde tenhle problém nebyl a výsledek? Je to ještě mnohem horší a motorka se skoro nedá řídit... Nějaké nápady co s tím? Čím by to mohlo být? Díky moc!!

Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 18:30
od Majkl
Nemáš bouchlej rám?
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 19:23
od Bodhan
Ruku do ohně za to dát nemůžu, nekoukal jsem a nenapadlo mě to

Nicméně motorka je nepotlučená, s origo lakem, tak bych něco takového nečekal...

Kde cca hledat?

Ale od rámu bych čekal spíše dvoustopé vozidlo, nebo nějaký divnosti v zatáčkách

To tahle sedí jak přibitá, ale prostě když v 90tce pustím řidítka tak přední kolo kličkuje jak zajíc...

Zatím díky moc za radu!

Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 21:42
od Márty
Bohdan: A jezdíš s nosičem a kufrem?
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 21:55
od fannda
Mě to dělá taky,buchlej přední ráfek,nosič a kufr mám též
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 22:00
od Márty
Dost se to projevuje, když se jezdí s topcase, těžiště se posune víc dozadu a řidítka pak vibrují, ani nemusí být šišatá guma nebe ťuklý ráfek...
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: ned 27. bře 2016 23:21
od Bodhan
Tak tohle nejsou vibrace, to kolo spíš běží osmičku

Ale možný je všechno... Kufr tam byl, teď je sundanej, ale já bez něj ještě nejel, takže to zkusím

Uvidím jestli se to zlepší, nebo nezlepší

Každopádně zatím díky moc za rady!

Re: Mz 251 - řízení
Napsal: pon 28. bře 2016 19:42
od Smoula
Taky mě to dělá, ale místo korkových špuntu jako koncovku řidítek sem splašil závažíčka a zlepšilo se to. Ale asi bych volil nějaký těžší, mám jakousi slitinu hliníku

Re: Mz 251 - řízení
Napsal: pon 28. bře 2016 20:42
od em74
Ahoj. Mám 251, taky bouchlý (nakopnutý od hrany asfaltu - bohužel házející) přední chrom ráfek, motka přežila několik pádů, a nedělalo mi to sólo, ani s TOPCASEm ani v kombinaci s boč.plech.kufry. TOP mám malinký (kamarád na JAWÉ 2x takový, vezl mě ale nic takového mu to taky nedělalo a nikdy by nejezdil (ani já) s takovou hrůzou co popisuješ...) proto si nemyslím, že toto tebou popisované chování je normální (ač se dle ohlasů zde u některých taky projevuje), netuším jak velký máš TOPCASE ale krom pravidelného odporu by neměl vykazovat vibrace motorky (turbulentní odpor).
Napadá mě snad jen zkontrolovat si vůle v řízení+přední vidlice (opotřebení) a pak geometrii a chování zad.kola při volném pohybu a v zátěži (vč.vůle řetězu+opotřebení řetěz.sady). Mrkni na to jak pevně máš TOPCASE upevněn (jak tuhou má podporu, i kdyby málo tak bude kmitat nahoru dolů, pokud máš nějakou chabou konstrukci a ta umožňuje i malý pohyb do strany, tak to radši zahodit anebo vyztužit...)
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: pon 28. bře 2016 21:22
od Márty
S bočními kufry řidítka vibrovat nebudou, protože ty těžiště snižují, při použití topcase se těžiště posunuje výš, taky záleží na tom, jak je udělaný nosič => poloha kufru nad zadním kolem... MZta je proti Jawě lehčí a celkovou stavbou má těžiště výš...
Velikost a naložení kufru (topcase) se mi projevuje na řízení jak na MZ-tě, tak na Alpovi...
Re: Mz 251 - řízení
Napsal: pon 28. bře 2016 22:35
od Bodhan
Ještě teda podotknu... Kufr je cca střední, velikost neodhadnu přesně, koupil jsem to s ním... Je na trubkovým rámu co je chycenej někam pod sedlo, moc jsem to nezkoumal... Drží to pevně, má to madla na spolujezdce aby se toho samého držel

Nicméně jsem kufr vozil takřka prázdný... Byl v něm boxík s pár žárovkama, svíčka, dva klíče a lékárna... Osobně bych nečekal že to udělá takový "bordel" na řízení... A samozřejmě, taky se mi to nelíbí a necítím se na tom moc bezpečně, takže bych to rád právě odhalil a opravil

Nicméně ještě jsem to bez boxu neprojel, takže zkusím a uvidím, pak budu koukat po ostatním... Motorku jsem koupil předloni, komplet jsem jí dělal a tohle byla jediná závada která mi zbyla... Pak jsem si zlomil nohu, takže až nyní se k tomu vracím, ale vůle nikde nebyly (kde neměli být a byly kde měli být), opotřebení běžné a řetěz ok včetně vůle... Ale zkusím to projít znovu a pořádně, pokud kufr nepomůže

Zatím díky moc!
