Mz 251 - řízení
Mz 251 - řízení
Zdravím
Rád bych se zeptal na názory. Když sednu na MZ 251 a valím pod plynem, vše je OK. Jakmile plyn pustím, začnou lítat řidítka zleva doprava... Nejdříve jsem si myslel že bude šiška pneu, tak jsem jí vzal vyvážit a všiml si, že má bouchnutý ráfek... Ne moc, ale čekal jsem že to bude ono. Nicméně po opravě změna žádná - kolo jakš takš vyvážené... Tak jsem vzal kolo z jiné motorky, kde tenhle problém nebyl a výsledek? Je to ještě mnohem horší a motorka se skoro nedá řídit... Nějaké nápady co s tím? Čím by to mohlo být? Díky moc!!
Rád bych se zeptal na názory. Když sednu na MZ 251 a valím pod plynem, vše je OK. Jakmile plyn pustím, začnou lítat řidítka zleva doprava... Nejdříve jsem si myslel že bude šiška pneu, tak jsem jí vzal vyvážit a všiml si, že má bouchnutý ráfek... Ne moc, ale čekal jsem že to bude ono. Nicméně po opravě změna žádná - kolo jakš takš vyvážené... Tak jsem vzal kolo z jiné motorky, kde tenhle problém nebyl a výsledek? Je to ještě mnohem horší a motorka se skoro nedá řídit... Nějaké nápady co s tím? Čím by to mohlo být? Díky moc!!
Re: Mz 251 - řízení
Nemáš bouchlej rám?
Re: Mz 251 - řízení
Ruku do ohně za to dát nemůžu, nekoukal jsem a nenapadlo mě to Nicméně motorka je nepotlučená, s origo lakem, tak bych něco takového nečekal... Kde cca hledat? Ale od rámu bych čekal spíše dvoustopé vozidlo, nebo nějaký divnosti v zatáčkách To tahle sedí jak přibitá, ale prostě když v 90tce pustím řidítka tak přední kolo kličkuje jak zajíc... Zatím díky moc za radu!
Re: Mz 251 - řízení
Bohdan: A jezdíš s nosičem a kufrem?
Re: Mz 251 - řízení
Dost se to projevuje, když se jezdí s topcase, těžiště se posune víc dozadu a řidítka pak vibrují, ani nemusí být šišatá guma nebe ťuklý ráfek...
Re: Mz 251 - řízení
Tak tohle nejsou vibrace, to kolo spíš běží osmičku Ale možný je všechno... Kufr tam byl, teď je sundanej, ale já bez něj ještě nejel, takže to zkusím Uvidím jestli se to zlepší, nebo nezlepší Každopádně zatím díky moc za rady!
Re: Mz 251 - řízení
Taky mě to dělá, ale místo korkových špuntu jako koncovku řidítek sem splašil závažíčka a zlepšilo se to. Ale asi bych volil nějaký těžší, mám jakousi slitinu hliníku
Re: Mz 251 - řízení
Ahoj. Mám 251, taky bouchlý (nakopnutý od hrany asfaltu - bohužel házející) přední chrom ráfek, motka přežila několik pádů, a nedělalo mi to sólo, ani s TOPCASEm ani v kombinaci s boč.plech.kufry. TOP mám malinký (kamarád na JAWÉ 2x takový, vezl mě ale nic takového mu to taky nedělalo a nikdy by nejezdil (ani já) s takovou hrůzou co popisuješ...) proto si nemyslím, že toto tebou popisované chování je normální (ač se dle ohlasů zde u některých taky projevuje), netuším jak velký máš TOPCASE ale krom pravidelného odporu by neměl vykazovat vibrace motorky (turbulentní odpor).
Napadá mě snad jen zkontrolovat si vůle v řízení+přední vidlice (opotřebení) a pak geometrii a chování zad.kola při volném pohybu a v zátěži (vč.vůle řetězu+opotřebení řetěz.sady). Mrkni na to jak pevně máš TOPCASE upevněn (jak tuhou má podporu, i kdyby málo tak bude kmitat nahoru dolů, pokud máš nějakou chabou konstrukci a ta umožňuje i malý pohyb do strany, tak to radši zahodit anebo vyztužit...)
Napadá mě snad jen zkontrolovat si vůle v řízení+přední vidlice (opotřebení) a pak geometrii a chování zad.kola při volném pohybu a v zátěži (vč.vůle řetězu+opotřebení řetěz.sady). Mrkni na to jak pevně máš TOPCASE upevněn (jak tuhou má podporu, i kdyby málo tak bude kmitat nahoru dolů, pokud máš nějakou chabou konstrukci a ta umožňuje i malý pohyb do strany, tak to radši zahodit anebo vyztužit...)
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)
Re: Mz 251 - řízení
S bočními kufry řidítka vibrovat nebudou, protože ty těžiště snižují, při použití topcase se těžiště posunuje výš, taky záleží na tom, jak je udělaný nosič => poloha kufru nad zadním kolem... MZta je proti Jawě lehčí a celkovou stavbou má těžiště výš...
Velikost a naložení kufru (topcase) se mi projevuje na řízení jak na MZ-tě, tak na Alpovi...
Velikost a naložení kufru (topcase) se mi projevuje na řízení jak na MZ-tě, tak na Alpovi...
Re: Mz 251 - řízení
Ještě teda podotknu... Kufr je cca střední, velikost neodhadnu přesně, koupil jsem to s ním... Je na trubkovým rámu co je chycenej někam pod sedlo, moc jsem to nezkoumal... Drží to pevně, má to madla na spolujezdce aby se toho samého držel Nicméně jsem kufr vozil takřka prázdný... Byl v něm boxík s pár žárovkama, svíčka, dva klíče a lékárna... Osobně bych nečekal že to udělá takový "bordel" na řízení... A samozřejmě, taky se mi to nelíbí a necítím se na tom moc bezpečně, takže bych to rád právě odhalil a opravil Nicméně ještě jsem to bez boxu neprojel, takže zkusím a uvidím, pak budu koukat po ostatním... Motorku jsem koupil předloni, komplet jsem jí dělal a tohle byla jediná závada která mi zbyla... Pak jsem si zlomil nohu, takže až nyní se k tomu vracím, ale vůle nikde nebyly (kde neměli být a byly kde měli být), opotřebení běžné a řetěz ok včetně vůle... Ale zkusím to projít znovu a pořádně, pokud kufr nepomůže Zatím díky moc!