Mz 251 - řízení

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Bodhan
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. led 2014 21:08

Mz 251 - řízení

Příspěvek od Bodhan »

Zdravím

Rád bych se zeptal na názory. Když sednu na MZ 251 a valím pod plynem, vše je OK. Jakmile plyn pustím, začnou lítat řidítka zleva doprava... Nejdříve jsem si myslel že bude šiška pneu, tak jsem jí vzal vyvážit a všiml si, že má bouchnutý ráfek... Ne moc, ale čekal jsem že to bude ono. Nicméně po opravě změna žádná - kolo jakš takš vyvážené... Tak jsem vzal kolo z jiné motorky, kde tenhle problém nebyl a výsledek? Je to ještě mnohem horší a motorka se skoro nedá řídit... Nějaké nápady co s tím? Čím by to mohlo být? Díky moc!! :-)

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Majkl »

Nemáš bouchlej rám?

Bodhan
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. led 2014 21:08

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Bodhan »

Ruku do ohně za to dát nemůžu, nekoukal jsem a nenapadlo mě to :-) Nicméně motorka je nepotlučená, s origo lakem, tak bych něco takového nečekal... :-) Kde cca hledat? :-) Ale od rámu bych čekal spíše dvoustopé vozidlo, nebo nějaký divnosti v zatáčkách :-) To tahle sedí jak přibitá, ale prostě když v 90tce pustím řidítka tak přední kolo kličkuje jak zajíc... :-) Zatím díky moc za radu! :-)

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Márty »

Bohdan: A jezdíš s nosičem a kufrem?
Obrázek

fannda
Příspěvky: 2
Registrován: sob 26. bře 2016 12:38
Bydliště: Jižní Morava

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od fannda »

Mě to dělá taky,buchlej přední ráfek,nosič a kufr mám též
MZ ETZ 251

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Márty »

Dost se to projevuje, když se jezdí s topcase, těžiště se posune víc dozadu a řidítka pak vibrují, ani nemusí být šišatá guma nebe ťuklý ráfek...
Obrázek

Bodhan
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. led 2014 21:08

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Bodhan »

Tak tohle nejsou vibrace, to kolo spíš běží osmičku :-) Ale možný je všechno... Kufr tam byl, teď je sundanej, ale já bez něj ještě nejel, takže to zkusím :-) Uvidím jestli se to zlepší, nebo nezlepší :-) Každopádně zatím díky moc za rady! :-)

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Smoula »

Taky mě to dělá, ale místo korkových špuntu jako koncovku řidítek sem splašil závažíčka a zlepšilo se to. Ale asi bych volil nějaký těžší, mám jakousi slitinu hliníku :)

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od em74 »

Ahoj. Mám 251, taky bouchlý (nakopnutý od hrany asfaltu - bohužel házející) přední chrom ráfek, motka přežila několik pádů, a nedělalo mi to sólo, ani s TOPCASEm ani v kombinaci s boč.plech.kufry. TOP mám malinký (kamarád na JAWÉ 2x takový, vezl mě ale nic takového mu to taky nedělalo a nikdy by nejezdil (ani já) s takovou hrůzou co popisuješ...) proto si nemyslím, že toto tebou popisované chování je normální (ač se dle ohlasů zde u některých taky projevuje), netuším jak velký máš TOPCASE ale krom pravidelného odporu by neměl vykazovat vibrace motorky (turbulentní odpor).
Napadá mě snad jen zkontrolovat si vůle v řízení+přední vidlice (opotřebení) a pak geometrii a chování zad.kola při volném pohybu a v zátěži (vč.vůle řetězu+opotřebení řetěz.sady). Mrkni na to jak pevně máš TOPCASE upevněn (jak tuhou má podporu, i kdyby málo tak bude kmitat nahoru dolů, pokud máš nějakou chabou konstrukci a ta umožňuje i malý pohyb do strany, tak to radši zahodit anebo vyztužit...)
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Márty »

S bočními kufry řidítka vibrovat nebudou, protože ty těžiště snižují, při použití topcase se těžiště posunuje výš, taky záleží na tom, jak je udělaný nosič => poloha kufru nad zadním kolem... MZta je proti Jawě lehčí a celkovou stavbou má těžiště výš...
Velikost a naložení kufru (topcase) se mi projevuje na řízení jak na MZ-tě, tak na Alpovi...
Obrázek

Bodhan
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. led 2014 21:08

Re: Mz 251 - řízení

Příspěvek od Bodhan »

Ještě teda podotknu... Kufr je cca střední, velikost neodhadnu přesně, koupil jsem to s ním... Je na trubkovým rámu co je chycenej někam pod sedlo, moc jsem to nezkoumal... Drží to pevně, má to madla na spolujezdce aby se toho samého držel :-) Nicméně jsem kufr vozil takřka prázdný... Byl v něm boxík s pár žárovkama, svíčka, dva klíče a lékárna... Osobně bych nečekal že to udělá takový "bordel" na řízení... A samozřejmě, taky se mi to nelíbí a necítím se na tom moc bezpečně, takže bych to rád právě odhalil a opravil :-) Nicméně ještě jsem to bez boxu neprojel, takže zkusím a uvidím, pak budu koukat po ostatním... Motorku jsem koupil předloni, komplet jsem jí dělal a tohle byla jediná závada která mi zbyla... Pak jsem si zlomil nohu, takže až nyní se k tomu vracím, ale vůle nikde nebyly (kde neměli být a byly kde měli být), opotřebení běžné a řetěz ok včetně vůle... Ale zkusím to projít znovu a pořádně, pokud kufr nepomůže :-) Zatím díky moc! :-)

Odpovědět