Renovacia MZ ETZ 251
Renovacia MZ ETZ 251
Ahojte,
v prvom rade sa chcem ospravedlnit za temu, ktora sa tu uz mozno nachadza, pripadne casti tejto temy su rozhadzane po celom fore, ale rad by som to mal po kope.
Kedze MZ ETZ je tak trosku moja srdcovka, rozhodol som sa zrenovovat jednu 251tku. Na zaciatok mam par otazok, ktore ma zaujimaju:
Aky vyfuk? Docital som sa, ze vyfuky z druhovyroby nie su boh vie co.
Odkial motorove diely?
Vacsinu dielov planujem dat do komaxitu (kryty motora, tlmice stojan a pod.). Pochromovane veci nanovo pochromovat.
Budem urcite menit aj ulozenie kyvky a loziska v kyvke (odkial diely?).
Po MZtu idem cez tyzden, potom poslem nejake fotky. Samozrejme budem pridavat aj fotky priebehu celej renovacie.
Dakujem za pomoc a rady!
v prvom rade sa chcem ospravedlnit za temu, ktora sa tu uz mozno nachadza, pripadne casti tejto temy su rozhadzane po celom fore, ale rad by som to mal po kope.
Kedze MZ ETZ je tak trosku moja srdcovka, rozhodol som sa zrenovovat jednu 251tku. Na zaciatok mam par otazok, ktore ma zaujimaju:
Aky vyfuk? Docital som sa, ze vyfuky z druhovyroby nie su boh vie co.
Odkial motorove diely?
Vacsinu dielov planujem dat do komaxitu (kryty motora, tlmice stojan a pod.). Pochromovane veci nanovo pochromovat.
Budem urcite menit aj ulozenie kyvky a loziska v kyvke (odkial diely?).
Po MZtu idem cez tyzden, potom poslem nejake fotky. Samozrejme budem pridavat aj fotky priebehu celej renovacie.
Dakujem za pomoc a rady!
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Tak Ložiska v kyvce jsem ještě neviděl u mzty 251, nebylo by lepší dát co tam má být ?
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Co tam tedy je? Mě se kyvka pootáčí a motor taky, Tobě ne?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Renovacia MZ ETZ 251
AresMlok já to měl párkrát rozdělaný a žádný ložiska tam nebyli, ale záleží zda bereš gumu a v tom pouzdro jako ložisko, lepší označení by bylo silentbloky kyvné vidlice.
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Výborně, o to jde.
Ložisko to je, ale otočné čepové kluzné a navíc silentblokové. Standardní kuličkové, válečkové nebo pod, tam není. V tom máš samozřejmě pravdu.
Lze ještě doplnit, že je to uložení axiálněradiální.
To důležitý co vidím já je, že je velkej rozdíl, jestli se to celý nabouchá na rám suchý, nebo omaštěný. Suchý to má po čase parametry torzní tyče, omaštěný to funguje jako kyvka velmi dlouho s docela dobrými vlastnostmi.
Z toho vyplývá potřeba seřídit hlavní světlomet...
Ložisko to je, ale otočné čepové kluzné a navíc silentblokové. Standardní kuličkové, válečkové nebo pod, tam není. V tom máš samozřejmě pravdu.
Lze ještě doplnit, že je to uložení axiálněradiální.
To důležitý co vidím já je, že je velkej rozdíl, jestli se to celý nabouchá na rám suchý, nebo omaštěný. Suchý to má po čase parametry torzní tyče, omaštěný to funguje jako kyvka velmi dlouho s docela dobrými vlastnostmi.
Z toho vyplývá potřeba seřídit hlavní světlomet...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Aresu já se z tebe poseru, potřeba seřídit hlavní světlomet shořel sem, vaše rady mě někdy neskutečně odrovnávaj :D-:D-:D-:D-
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Je dobře, že moje příspěvky vyvolávají radost - to mě těší
Pokud vážíš i s postelí 60 kg, pak poselství poslední věty samozřejmě pochopit nemůžeš, protože Tvoje motorka rozdíl nepozná. Já mám nějakých 97 kg a to moje motorka poznala, protože po namazání střev ložiska kyvky si motorka víc sedla a já oslňoval protijedoucí řidiče. Na zdi mi světlo vylezlo asi o 3 cm výš a to je na 500 metrech 75 cm nahoru!!!
Seštelovaj jsem to a stejně si občas některý blikne. Mi to svítí líp než polovina aut a to už parabola má svoje nejlepší léta za sebou...
Pokud vážíš i s postelí 60 kg, pak poselství poslední věty samozřejmě pochopit nemůžeš, protože Tvoje motorka rozdíl nepozná. Já mám nějakých 97 kg a to moje motorka poznala, protože po namazání střev ložiska kyvky si motorka víc sedla a já oslňoval protijedoucí řidiče. Na zdi mi světlo vylezlo asi o 3 cm výš a to je na 500 metrech 75 cm nahoru!!!
Seštelovaj jsem to a stejně si občas některý blikne. Mi to svítí líp než polovina aut a to už parabola má svoje nejlepší léta za sebou...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Ares - neříkej mi, že ti světlo svítí 500m před motorku - max. vzdálenost dopadu světla na vozovku u správně seřízeného dálkového světlometu je 140m
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Renovacia MZ ETZ 251
To byl zas nějakej teoretickej žblecht Vladane to je asi poprvé, kdo někdo aplikoval Pythagorovu větu na MZ
Jinak k tématu, ať se autor taky něco dozví: Pokud neseženeš zachovalý origo použitý díly (blbě se shánějí, ale něco nabízí Luksapik v sekci bazar), tak budeš muset koupit druhovýtobu např. z moto-prodejna.cz Polovinu těch dílů budeš muset upravit, protože to je všechno šmejd a blbě to pasuje.
Komaxit je dobrej a schvaluju
Co tam chceš dávat do chromu kromě obroučky světla a budíků?
Uložení kyvky bude v nějakým normálním rozměru, zkusil bych podle těch rozměrů nějakou prodejnu dílů na zemědělskou techniku třeba.
Jinak k tématu, ať se autor taky něco dozví: Pokud neseženeš zachovalý origo použitý díly (blbě se shánějí, ale něco nabízí Luksapik v sekci bazar), tak budeš muset koupit druhovýtobu např. z moto-prodejna.cz Polovinu těch dílů budeš muset upravit, protože to je všechno šmejd a blbě to pasuje.
Komaxit je dobrej a schvaluju
Co tam chceš dávat do chromu kromě obroučky světla a budíků?
Uložení kyvky bude v nějakým normálním rozměru, zkusil bych podle těch rozměrů nějakou prodejnu dílů na zemědělskou techniku třeba.
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Jediný co na druhovýrobě nepochopím, jak se můžou seknout třeba o půl centimetru, by mě zajímal ten jejich postup výroby to už je dneska tááák složité vzít šupleru a změřít původní díl a podle něj dělat nový ?
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Jasne, chromovanych dielov nie je vela, zvazujem pochromovat aj predny blatnik.
Co sa tyka dielov, nemci na ebay toho maju v ponuke velmi vela, rozne diely potrebne na celu motorku. Dufam, ze kvalita bude lepsia, ako kvalita dielov, ktore sa predavaju u nas.
Nevedel som, ze v ulozeni zadkej kyvky nie su loziska. Videl som cele gumene ulozenia s puzdrami na ebay, a nejako sa mi to nezdalo, ale uz v tom mam jasno .
Neviem sa rozhodnut medzi lestenymi krytmi (bokmi) motora a ciernym komaxitom. Je potreba nejaka uprava (lak) na tie kryty po vylesteni ?
Co sa tyka dielov, nemci na ebay toho maju v ponuke velmi vela, rozne diely potrebne na celu motorku. Dufam, ze kvalita bude lepsia, ako kvalita dielov, ktore sa predavaju u nas.
Nevedel som, ze v ulozeni zadkej kyvky nie su loziska. Videl som cele gumene ulozenia s puzdrami na ebay, a nejako sa mi to nezdalo, ale uz v tom mam jasno .
Neviem sa rozhodnut medzi lestenymi krytmi (bokmi) motora a ciernym komaxitom. Je potreba nejaka uprava (lak) na tie kryty po vylesteni ?
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Francek: záleží na tom, jak moc trváš na původním vzhledu - 251čky měly boční víka motoru černý.
Pouzdra kyvky ani čep nemaž, nic se tam otáčet nemá, jen to pruží v té gumě.
Pouzdra kyvky ani čep nemaž, nic se tam otáčet nemá, jen to pruží v té gumě.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Nejde mi az tak o povodny vzhlad ako o to, co sa mne paci a viac sa mi to paci vylestene .
Dik, nebudem teda to ulozenie mazat.
Dakujem za reakcie chalani
Dik, nebudem teda to ulozenie mazat.
Dakujem za reakcie chalani
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Vladan s tím nemazáním čepu jsi to myslel snad jen jako legraci jinak při dalším rozdělávání po 10 letech né-li 20 pomůže snad už jen rozbruška .
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Tak teda ako ?
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Klidně to před montáží namaž, tím tomu neublížíš, ale po "deseti, né-li dvaceti" letech tam stejně žádný mazivo nebude. Kdyby se to mělo vůči sobě pootáčet, byly by tam bronzový futra, jako tomu bylo u starých modelů MZ/ES nebo aspoň třeba nějaký maznice.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Já nic nemazal když sem to rozdělával a fakčí to dobře
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Tak ono je dobrý to namazat už jen z toho důvodu, že ta guma pak dýl vydrží...
Majkl: to že ty nic nemažeš a zrovna to funguje... já se k tomu asi ani nebudu vyjadřovat...
Majkl: to že ty nic nemažeš a zrovna to funguje... já se k tomu asi ani nebudu vyjadřovat...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Mne tiez pride rozumnejse to namazat - kto maze, ten jede .
O hodinu idem po MZtu, neviem sa dockat.
O hodinu idem po MZtu, neviem sa dockat.
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Harry - spíš já se nebudu vyjadřovat k tomu, co ty zase mrmleš
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Tak ja tady tem lidem aspon radim a ne jak ty stylem... Ja bych se na to vysral
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Nic takovýho sem nikde nenapsal a ani to tak nemyslel, radíš, to máš pravdu, mě si taky hodně věcí poradil, jen jsem řek, že sem nic nemazal a funguje to i tak, to je vše, nic víc...
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Chlapi nehadajte sa .
Pridavam prvu foto MZty.
Motorka je vo velmi dobrom stave, veci, ktore som chcel davat do komaxitu su uz spravene, vyfuk aj kolesa v perfektnom stave.
Treba akurat opravit predne tlmice, tecie brzdovy valce, a je potebna nova retazova sada. Este prepinac na svetla cely novy lebo je hnusny sivy a spojkovu packu aj s drziakom.
Nadrz a kastliky idu o par dni do striebornej metalizy.
Pridavam prvu foto MZty.
Motorka je vo velmi dobrom stave, veci, ktore som chcel davat do komaxitu su uz spravene, vyfuk aj kolesa v perfektnom stave.
Treba akurat opravit predne tlmice, tecie brzdovy valce, a je potebna nova retazova sada. Este prepinac na svetla cely novy lebo je hnusny sivy a spojkovu packu aj s drziakom.
Nadrz a kastliky idu o par dni do striebornej metalizy.
Re: Renovacia MZ ETZ 251
Francek: Velmi dobrý stav, podle toho, co píšeš, si představuju trochu jinak, ale zas když vezmu, na jaké "skvosty" se dá při shánění MZ-ty narazit, tak vypadá vcelku dobře a zachovale...
Hlavní je, aby byl v cajku motor a spojka... To ostatní se dá vcelku bez potíží řešit díly z druhovýroby... ale slušný motor v origo stavu je to nejlepší...
Hlavní je, aby byl v cajku motor a spojka... To ostatní se dá vcelku bez potíží řešit díly z druhovýroby... ale slušný motor v origo stavu je to nejlepší...
Re: Renovacia MZ ETZ 251
taky bych řekl - abys v přílišné snaze o kompletní renovaci nedegradoval tu motorku výměnou původních použitelných dílů za byť nové, ale nepoužitelné šmejdy
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)