Stránka 1 z 1

zkrat nebo spínačka ?

Napsal: úte 01. pro 2015 19:36
od simso
zdarec teď nevím mám problém v zadním světle když otáčím žárovkou tak se mi při otáčení přidá brzdové světlo a někdy když otáčím dál tak se mi ztlumí přední světlo no a když to dám na ty dva poly co tam jsou jak to má být tak to nesvítí vůbec a další věc už jsem vystřídal 2 přerušovače blinkrů a buď šla jen jedna strana nebo jen 3 a teď jde jen jeden a když ho zapnu tak mi prská jiskra od přerušovače do držáku baterky o který je opřen no a to není vše když blikne blikne i hlavní světlo jakoby se ztlumí a zase zesílí je to zřejmě zkrat ale nevím jestli to má souvislost se zadním světlem elektřina se mi tahat nechce protože je jako nová a vše jiné jde navíc je to chyba majitele který se to prý snažil spravit a že mu to dělalo to že při zapnutí blinkru chcípla no takže vůbec nevím a chci se zeptat jestli by to nemohla bejt spínačka.

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: úte 01. pro 2015 20:59
od AresMlok
Zdravím,
spínačka jako taková zlobit může, ale spíš ve smyslu, že nevede šťávu - tedy nespíná. Jinak se uvnitř nemá co po..., kromě ocelového kolíku, který může zreznout a nevodit šťávu. Pokud je spínačka správně zapojená a nejsou ohnuté konektory nebo roznýtované, je to bezproblémová součástka. Roznýtování = hrkají konektory a mizerně převádějí = zkrat nehrozí...

Postupuj systematicky. Přerušovač omotej izolačkou, sundej sklíčka z blinkrů a zadního světla. Postupně vyndávej jednotlivé žárovky a zkoušej, jestli to má na funkci vliv. Tím lze odhalit větev, která jde do šlusu. Může být proklepaná izolace na kabelu, špatně zapojená elektroinstalace - tedy ne dle schema.
To, že svítí omezený počet žárovek na blinkrech nemusí znamenat závadu na kabelech, ale na objímkách žárovek přímo v blinkrech. Měděné jazýčky jsou občas z výroby blbě napruženy a nedosedají na cín na žárovkách nebo jen lehce z kraje...
Může být vadná žárovka. Prostříkej spínač blinkrů, teče do něj 25 let voda...
MZta má řadu samostatných elektrických okruhů na sobě nezávislých, byť jsou napájeny z jedné pojistky. Pokud zkoušíš blinkry jen z baterky a máš u toho rozsvícený hlavní světlo, tak určitě počítej, že v těhle teplotách bude hlavní světlo pohasínat, protože zatížení baterie (tipnu napůl vybité) je enormní - hlavní světlo 55W + 2x21W blinkry + 1W přerušovač a nějaký ztráty, tak jsme na cca 100W a to je zhruba 8,3A a věř mi, že to je na 5,5 - 9 Ah aku fakt docela čočka.
Já jsem s elektrikou bojoval 1,5 měsíce než jsem se nasral do té míry, že jsem elektriku z MZty vytrhal pryč a dva dny se na mašinu ani nepodíval. Poté jsem věnoval jednu sobotu ladění pian se schematem v ruce, pájkou a izolačkou, dvěma relátky, trochou kabelů a mám klid. Hlavní světlo jsem poslal přes relátka, spínačka tedy spíná pouze cívku a přepínač světel taktéž. Chování celé elektroinstalace se srovnalo a jezdím.
Po nástupu do nový rachoty budu dělat ještě jednu úpravu, přidám varováky.
Změř, jestli nebere motorka šťávu při vypnuté spínačce a kolik bere při první poloze klíčku - zapnuté zapalování.
Můžeš taky proměřit kabely jednotlivých větví oproti kostře Ohmmetrem, tak někdy taky poznáš, jestli jdou do zkratu. Zatočíš řidítky a nejdou :D-x
S elektrikou je prdel >:D<


Ještě doplním, zkontroluj kostřící body = povolit, vyčistit, utáhnout na krev!!!! :-)T

A ještě doplním, kostru pod sedlem a hlavním světlometem jsem natáhl ve 4 mm[sup]2[/sup] mědi. Bys nevěřil, jak se halogenka rozsvítila :-)=

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 15:57
od simso
Tak jsem postupoval tak sundal všechny sklíčka a porovnal jsem kontakty u blinkrů a výsledek je že levá strana jde u pravé jen přední takže jediný blinkr co nejde je pravý zadní a vypadá to že nemá ani proud takže půjdu po káblech jinak zadní světlo pořád nic mám žárovku tak jak má být a nic tak uvidim třeba když opravim ten blinkr tak to půjde

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 16:06
od AresMlok
Zkoukni svorkovnici, může to být strčené jinam než má být.
Jsou to samostatný okruhy...

Obrázek

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 17:36
od simso
nevím prostě nevím zkusil jsem to různě popřepojovat a bez výsledku někdy jen blbla kontrolka neutrálu že na jedné poloze šla na duhé ne a pak třeba se stalo že blinkry svítili pořád a kontrolka taky ale ten blinkr prostě nic tak jsem to dal zpět no pak sem se podíval na kable v zadnim světle no a nevím jestli je správné že hnědé káble z obou zadních blinkrů mi lezou spojené do zadního světla .

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 18:57
od Vladan
asi jsou tam kostřený - DDRáci měli kostřící kabely hnědý

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 20:31
od simso
no bez těch hnědých zadní ani nejde sice s něma svítí jen brzda ale bez nich nic

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 20:54
od AresMlok
No jasně, to je poznat ze schema - jde o kostru. Máš ji tedy v pořádku. Strkat hřebík do zásuvky tedy nemusíš >:D<
Zajímej se o zbytek kabelů, někde tam bude chyba.

Re: zkrat nebo spínačka ?

Napsal: stř 02. pro 2015 21:22
od simso
ok zítra ještě pozkouším