Stránka 1 z 2
Jaké ložisko?
Napsal: pát 06. lis 2015 20:56
od mirazkolina_CZ
Ahoj všichni,
prosim o radu.
Jaké má být ložisko na sekundáním převodu v motoru?
podle katalogu 6204 TN a já potřebuju vědět jestli je tam s plastovou klecí,nebo kovovou, dále jaká vůle?
C3 nebo menší?
Díky za rady.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pát 06. lis 2015 22:18
od Heki
Všude v motoru plastová klec. Vůlí C3 nic nezkazíš. Pokud tam ale dáš kovovou klec, taky se nic nestane.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 08. lis 2015 15:38
od AresMlok
Já tam mám ložisko s kovovou klecí minimálně 3,5 roku a no problém

Re: Jaké ložisko?
Napsal: pon 09. lis 2015 20:54
od panMzetka
Plastová klec dle teorie má opotstatnění jen na klice u mzty, ale z praktických zkušeností vychází, že tam je uplně jedno, která klícka tam bude.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pát 13. lis 2015 16:22
od Hynek
Plastova (poliamidova)klec na klice ano u obou lozisek C3 kvuli bocnimu tlaku pri nasavani a stlacovani smesi,u prevodovky klidne vsechna loziska s kovovou kleci a vsechna C3.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pát 13. lis 2015 18:24
od panMzetka
Hynek jsem čekal kdy se ozveš, je jen škoda,že to výrobce pouze tvrdil a neposkytl pro své teorie nějaký hmatatelný důkaz třeba výpočty, grafy, jsem nad tím přemýšlej, že bych to vypočítal a nasimuloval jak to s tím teda je, jistě by to bylo zajímavé, ale zase ta práce s tím a v dnešní době by to asi už nikoho moc nezajímalo, stejně si tam dá každej co chce.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pát 13. lis 2015 23:40
od mirazkolina_CZ
Vám všem děkuji za rady a vaše reakce.
Dám C3 s polyamidovou klecí.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 09:51
od Harry
je to jedno, jaký ložisko... stejně v tom motoru odejde něco jinýho dřív, jak ty ložiska...
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 12:53
od Heki
Harry: svatá pravda.
panMzetka: Už si někdy viděl, aby výrobce odůvodňoval zákazníkům proč použil v motoru to nebo ono ložisko?
Vážení zákazníci,
náš tým vyškolených pracovníků s dlouholetou praxí v oblasti vývoje a výroby motocyklů dospěl po několikaletém testování k závěru, že bude dobré naše motocykly osazovat dvěma koly, neboť pouze jedno kolo se ukázalo jako nedostatečné a stroj byl v přímém směru nestabilní a měl tendence padat. V současné době testujeme provedení se třemi koly. Pro technicky zdatné zákazníky připravujeme příručku, dle níž si budete moci sami později třetím kolem své motocykly vylepšit. Dále přikládáme výpočet, který správnost našeho tvrzení dokazuje:
3>2>1
Jørgen Skafte Rasmussen
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 13:04
od panMzetka
Heki taky jsem na to myslel, hold výrobní tajemství, ale už nesčekněkrát jsem viděl, co ti renomovaní inženýři dokázali vymyslet za nesmysli.

Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 20:27
od mirazkolina_CZ
Nesmysl to bohužel v tomhle případě není
Materiál klece: PA 66 GF25 (Polyamid 66 zesílený 25% skelných vláken).
Klece jsou ve srovnání s masivními mosaznými výrazně lehčí, což snižuje dynamické nepříznivé
stavy v ložiskách.
Kluzná dvojice ocel x polyamid má lepší kluzné vlastnosti ve srovnání ocel x mosaz. Z toho
důvodu ložiska vykazují podstatně nižší energetické ztráty.
Polyamid navíc lépe tlumí vibrace a hluk.
Konstrukce klece je díky technologickým možnostem optimalizována pro lepší přístup maziva
k valivým tělesům.
Polyamid má samomazací schopnost. V případě poruchy mazání nedochází k tak náhlému
zablokování dvojkolí jako u ložiska s mosaznou klecí.
zdroj:
http://www.railvolution.net/czechrailda ... /kv_10.pdf
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 22:08
od Majkl
Jako by to tomu motoru nebylo jedno... Stejně se skurví něco jinýho... ložisko je podle mě to poslední, co by mělo odejít, pokud tam lejete olej
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 22:21
od mirazkolina_CZ
Shrnul bych to takhle:ti co MZ vyvinuli věděli proč to tam dávají a není důvod tam vymýšlet něco jiného.
Každopádně moje zkušenost hovoří právě v prospěch vývojářů MZ, díky které to teď musím řešit.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 23:09
od Majkl
Jo, však si tam dejte co chcete

každýho věc...
Re: Jaké ložisko?
Napsal: sob 14. lis 2015 23:30
od panMzetka
Ti co Mztu vyvinuli v podstatě stále vyráběli to samé na velké změny nikdo neměl odvahu případně dostali padáka a zlatej to určitě nebyl...................ale dej si tam jaký ložiska chceš +- vydržej všechny stejně.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 09:14
od AresMlok
By bylo, abych si nepřisadil

Když už jsou ty polyamidy tak... , řešili jste taky, co lejete ve vztahu ke kleci ložisek za olej do benolu? Vzali jste v potaz taky bohatost směsi, na ní závislou teplotu uvnitř klikové skříně a tedy i teplotu klece ložiska vůči použitému oleji?
http://www.skf.com/cz/products/bearings ... index.html
A prší a prší

Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 11:31
od panMzetka
nebylo by na škodu napsat výrobci zda je možné aby boční tlaky tu jejich ocelovou klec mohli roznýtovat a zda je výhodnější použít polyamid a to by bylo všem dohadům konec.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 12:43
od Harry
řešíte úplně totální kravinu... dřív zadřeš druhovýrobovej píst, než zkurvíš JAKÝKOLI ložisko
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 13:31
od AresMlok
Podle mě není nutné křísit výrobce z mrtvých - tedy pokud jsi nemyslel výrobce ložisek...
V klikové skříni vzniká přetlak cca 0,3 atm (půl plynu) - 0,65 atm (plný plyn) a podtlak 0,1atm (plný plyn) - 0,2 atm (půl plynu).
To máme amplitudu asi do 1 atm - samozřejmě u dobře nastaveného časového diagramu dvoutaktu.
Prostor mezi klecí ložiska a guferem u altíku má objem zhruba 4,5 cm[sup]3[/sup] a u primáru kolem 11,5 cm[sup]3[/sup].
To je nula nula prd, zvlášť když prostor mezi kroužky a klecí je dost velký na to, aby jím mohla směs celkem volně proudit. Stačí do ložiska fouknout...
Frekvence by mít vliv mohla, protože je od asi 16 Hz do asi 120 Hz, ovšem za předpokladu, že by klec měla chuť rezonovat a to při otáčení asi moc chtít nebude. Jednořadá kuličková ložiska radiální jsou konstruovaná tak, aby celkem s přehledem zvládala i axiální zatížení. To by u dobře sestaveného motoru moc být nemělo. Roznýtovat klec za chodu ložiska si představit neumím, umím si představit opotřebení klece obrusem a následné roztržení klece. To je pak rachot

Výrazně větší vliv na stav polyamidových klecí, ale i mosazných či ocelových má použitý omastek obzvláště v kombinaci s teplotou. Jak nízkou, tak vysokou. Dále přítomnost či nepřítomnost aditiv v omastku odpuzujících vlhkost. Vyrezlá "dobře" mazaná (tedy mastná) ložiska.
Dle mě je pravděpodobné, že se polyamid (jak psal mirazkolina CZ) chová podobně jako NikaSil ve válci - tedy je schopen i za nepříznivých okolností (neschopnosti omastku mazat kuličkové dráhy - vlhkost, potrhaný film teplotou nebo otáčkama) po nějakou dobu suplovat omastek. To ocel, mosaz ani bronz dlouho ne e... viz šály u 120-cítek při poruše tlakového čerpadla.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 14:52
od Heki
Tyvoe jak to tak čtu, tak se divím, že se ty ložiska s klasickou klecí vůbec točí.

Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 15:18
od Pete
Heki: tos dobřes napsals

zírám kolik je tu poslední dobou vědátorů.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: ned 15. lis 2015 15:20
od panMzetka
Nakonec to stejně nemá cenu řešit, asi to nikam nevede, jen co se začne ptát někdo další na ložiska, tak se zase skončí na tom samém, jinak já jezdim už 14000 km na ocelovejch a to nepočítám,že už je tam měl předchozí majitel, takže se nedvažuji říct kolik tisíc tam přesně jsou a za tu dobu jsem řešil jiný věci než ložiska.
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pon 16. lis 2015 08:54
od Harry
volové.... když se ložiska přestanou mazat, a je jedno s jakou klecí, tak v tý době už máte stejně zadřenej píst nebo ojniční ložiska... boooožeee.... začínají mi chybět témata "jaký olej"
Re: Jaké ložisko?
Napsal: pon 16. lis 2015 17:19
od Majkl
Re: Jaké ložisko?
Napsal: úte 17. lis 2015 17:36
od mirazkolina_CZ
Teda ,jedna věta a jaká se kvůli tomu strhne vášnivá diskuze.
Přitom jsem chtěl jen vědět co tam dát,abych neutělal nějakou blbost,měl tam to co tam má být a nemusel zase rozebírat celej motor kvůli jednomu zničenému ložisku a ne tady rozpoutávat takovou vášnivou debatu.
Na klice mám originální ložiska DFK DDR a kdybych to nemusel rozebírat kvůli špatně zvolenému ložisku před x lety ,které jsem tam dal,když jsem měnil ložisko na spojce, tak motor jezdí vesele dál na originálních ložiskách,pístu atd.
A jestli že to jezdilo od roku 1989 na těhletěch ložiskách s plastovou klecí ,tak proč by to nemohlo na nich jezdit dál dalších 26 let?
A dál se ptám,proč bych tam měl vlastně dávat něco jiného (kovová klec,která tam ani nikdy nebyla) oproti tomu co tam má být? (originál- plastová klec)
Proč vlastně tady tu plastovou klec tak zavrhujete?
(ne že bych se chtěl hádat,nebo něco obhajovat,jen mě zajímá ten důvod)