Jaké ložisko?
Re: Jaké ložisko?
Já to ložisko nezavrhuju... Říkám, že je to jedno... Ložisko s kovovou klecí koupíš úplně všude... A za 26 let se ti tam vysere úplně všechno... Ložisko ať už jakýkoli má větší životnost, jak cokoli jinyho v motoru.
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Jaké ložisko?
Jakou značku ložisek je třeba dobré použít stačí ZKL nebo je lepší dát nejaké SKF, KOYO ?
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
Viz můj poslední příspěvek v tomto vlaknu...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Jaké ložisko?
Harry: A jaký olej bys doporučil? Dále kůže nebo textil?
Re: Jaké ložisko?
Harry: Já věděl, že mi dobře poradíš
Re: Jaké ložisko?
Ahoj MZťáci nechtěl jsem zbytečně nove vlakno zakládat tak se chc i zeptat půlil jsem motor a secvakl sem ho a ted kdyz ho dotahnu šrouby netočí se mi výstupní hřidel ns řetězové kolečko, když povolím všechny šrouby tak se zase točí nevíte kde je chyba? děkuju.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
Zdravím,
ohřál jsi celou polovinu skříně před sesazením? Zkus přes prkno klepnout kladivem do spojkový hřídele z obou stran. U řetězovýho kola ještě s nějakou trubičkou nebo tyčkou, abys nemordoval závit pro řetezový kolečko.
Pokud jsi měl mezi kartery papírový těsnění a pak ho tam nedal, tak by mohl být problém ve vymezovací podložce pod krytem ložiska řetězovýho kolečka = vyndat.
Poslední možnost - rozpůlit a sesadit znova. Karter ohřát tak, až bude voda po karteru běhat jak zteklá - cca 110 - 120°C. Klidně to sešroubuj teplý.
ohřál jsi celou polovinu skříně před sesazením? Zkus přes prkno klepnout kladivem do spojkový hřídele z obou stran. U řetězovýho kola ještě s nějakou trubičkou nebo tyčkou, abys nemordoval závit pro řetezový kolečko.
Pokud jsi měl mezi kartery papírový těsnění a pak ho tam nedal, tak by mohl být problém ve vymezovací podložce pod krytem ložiska řetězovýho kolečka = vyndat.
Poslední možnost - rozpůlit a sesadit znova. Karter ohřát tak, až bude voda po karteru běhat jak zteklá - cca 110 - 120°C. Klidně to sešroubuj teplý.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Jaké ložisko?
Ahoj tesneni byl uz nitrolak, kartery jsem nahráté měl pěkne na kamnech voda se vypařila okamžitě, zkusim poklepat jak rikas ty no a pokud to nepomoze tak půlíme děkuju.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
čau, měnil jsi ložiska? pokud jde o o MZ 251 stala se mi jednou taková zajímavost a dělalo to přesně co Tobě, Na vstupní hřídeli převodovky, na straně alternátoru, je ložisko ve slepé díře, někdy v průběhu demontáže se mi podařilo zvenku klepnout do tohoto místa kde je ložisko uloženo a ohnul jsem tenkou stěnu karteru která ohraničuje právě tuto slepou díru. Po složení a vychladnutí dřela tato vyboulená stěna o vnitřní kroužek ložiska a hřídele se netočily... mrkni na to
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Jaké ložisko?
Všechno sem to zase rozpůlil no a musel jsem koupit novou tu výstupní hřídel na řetězove kolečko, protože se protáčela v ložisku. Spojkovy hřidel z druhé strany se na neutral točil krásně z druhé strany již pak blbě, ano ložiska jsem měnil kvůli tomu sem to půlil. Uvidím zkusím to všechno od začátku. Ste hodní za rady, jedná se o etz 150.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
A z toho důvodu se Ti netočila výstupní hřídel z motoru? kktina nemyslíš???
Re: Jaké ložisko?
To nepíšu jako důvod. Spíš jen dobré že se to netočilo, že to můžu vyměnit. Nejspíš jsem to málo nahřál. Nevadí mám 2.pokus
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
Chtěl bych se ještě zeptat, kde se dá koupit tento kroužek? Na motoprodejně byl moc velký.Můžu použít starý? https://youtu.be/yo_pPqWlAfs?t=16m41s
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
Když tam žádnej nedáš, pokud nejezdíš se sajdou,tak se nic nestane
Re: Jaké ložisko?
Pokud starýmu nic není tak ho tam klidně zase vrať.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 06. kvě 2015 11:32
Re: Jaké ložisko?
Ahoj,
za
1. Musíš mít ložiska v vůlí C3, proč to tady raději rozebírat nebudu.
2. Musíš mít axiální vůli 0.2 mm mezi spojkovou hřídelí a kolečkem s čepem viz. dílenská příručka str. 79
3. Axiální vůle se řeší dle montážního videa viz. montážní video
za
1. Musíš mít ložiska v vůlí C3, proč to tady raději rozebírat nebudu.
2. Musíš mít axiální vůli 0.2 mm mezi spojkovou hřídelí a kolečkem s čepem viz. dílenská příručka str. 79
3. Axiální vůle se řeší dle montážního videa viz. montážní video
Re: Jaké ložisko?
frantaz:
No vidíš, kdybys vzal flexu a lehce na výstupní hřídeli vykroužil levotočivou šnekovou drážku, tak se Ti hřídel oproti ložisku mohla krásně mazat olejem z převodovky. Olej by stékal po řetězovým kolečku, mazal řetez, odstředivou silou by cákal na karter a potom vytékal kolem krytu řetězu. Tam bys mohl přidrátovat malej chromovanej kbelíček, do něj plovákový čidlo s motorkem ostřikovače ze stodváci (vydrží skoro všechno) a ten by olej přečerpal zpět do převodovky. Na spojkovej dekl by stačilo přidělat olejoznak a palubovku červenou diodu - němnógo másla.
Echt mašína...
mirazkolina CZ:
rozeber to, né...
No vidíš, kdybys vzal flexu a lehce na výstupní hřídeli vykroužil levotočivou šnekovou drážku, tak se Ti hřídel oproti ložisku mohla krásně mazat olejem z převodovky. Olej by stékal po řetězovým kolečku, mazal řetez, odstředivou silou by cákal na karter a potom vytékal kolem krytu řetězu. Tam bys mohl přidrátovat malej chromovanej kbelíček, do něj plovákový čidlo s motorkem ostřikovače ze stodváci (vydrží skoro všechno) a ten by olej přečerpal zpět do převodovky. Na spojkovej dekl by stačilo přidělat olejoznak a palubovku červenou diodu - němnógo másla.
Echt mašína...
mirazkolina CZ:
rozeber to, né...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Jaké ložisko?
tak z toho návodu sem momentálně umřel
Re: Jaké ložisko?
Zatím sem chtěl jen vedět proč se to netočilo rosťo ale díky za tip
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Jaké ložisko?
Jj, nemáš zač
To víš, je okurková sezona a Milenka mi jezdí a jezdí
To víš, je okurková sezona a Milenka mi jezdí a jezdí
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150