sytič

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

sytič

Příspěvek od simso »

Čau už to tu moc zásobuji ale tohle je poslední věc co zlobí no věc já nevim která věc zaviní to že jde nakopnout jen na sytič když ho držim jde nádherně do otáček ale jak pustim tak po pár sekundách zdechne takže musím tůrovat na sytič a po dlouhém tůrování ho vypnu a pak bez něj to párkrát střelí z výfuku ale pak se rozběhne a vše je už ok závěr nastartuje jen na sytič a musí se pouze na něj zahřát jinak nic svíčka bosch w3ac

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
se divíš, když máš ekvivalent Brisk N12C? Strč tam Brisk N15C a uvidíš...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

ok skusim ja myslel že w3 je jak u ngk b7hs a tu tam lidi cpali no skusim jo jinak vydí yc s vysunutym jiskřištěm četl jsem že to lépe chytá pak a spaluje ale že hrozí propálení pístu co je na tom pravdy lidi píšou že tak normálně jezdí a já ji tam taky měl a nic se nestalo

mirazkolina_CZ
Příspěvky: 23
Registrován: stř 06. kvě 2015 11:32

Re: sytič

Příspěvek od mirazkolina_CZ »

Jednoznačně chudá směs,

seřiď si karburátor

návod zde

a taky předstih - žádné nastavení od oka, ale dle řádného měření. - hodnota 2,5 až 3 mm před HÚ

Svíčka do MZ patří originál

nebo NGK B8HS a Brisk N14C nebo NR14S a další ekvivalenty


Propálení pístu díky svíčce s vysunutým jiskřištěm je naprostý nesmysl ,za to může chudá směs.

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Směs o 1,5 jehla druhý zářez hladina ok ja prvni skusim tu svicku

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Jo a ten předstih tak to sem levej je tam bezkontakt original no ale vim ze jiska vzdy silna pekna vždycky to nádherně silně prskne a hodí to vždy když je píst úplně nahoře jo a zapoměl jsem dodat že když pustim benzin tak po vytahnutí hadičky z karbece to jakoby neteče chvilku až po 1-2 s to začne dřív to bylo vše ok já dal jen jinou hadičku je možné že má menší průměr

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Jezdil jsem i s N17YC a nic se nepropálilo. Vysunuté jiskřiště více ohřívá kladnou elektrodu, lépe na ní hoří úsady, ale zase může snáze způsobovat samozápaly. Malinko zvyšuje kompresní poměr. To je však kritický u malých kubatur - u 150diny to je jedno. Jezdil jsem na ni denně přes rok. Nyní testuji N15C a ladím k tomu karburátor.
Co se předstihu týče, má být oněch 2,5 - 3 mm, ale mě to slušně jelo i na 1,57 mm. To bylo od oka, vyrobenou měrkou mám nastaveno 2,5 mm a je to lepší (tu)
Na bohatost směsi má vliv vícero věcí. Velikost trysky volnoběhu (může být protažená drátem - tedy větší), hladina benolu v karbci, úprava šoupátka (nepravděpodobné), stav vzduchového filtru a všech těsnění ovlivňujících sání vzduchu a směsi, stav vzduchového kanálu volnoběhu. Co se gufer na klice týče - mě osobně přes netěsné gufero klika nic nesála, naopak tlačila směs ven z kliky - konkrétně do primárního převodu. Pořešeno podložkama - viz příloha.
Jehlu dej na druhý zářez odshora, vzdušník nastav na 1,5 otáčky, natlápni to a nastav šoupětem asi 1200 otáček volnoběhu. Prostě, aby zhasínala kontrolka dobíjení. S N15C motor naskočí do třetího šlápnutí. Dvě minuty počkej, motor by měl získat pravidelný chod - tedy se začít mrskat na silentbloku. Pak vem šroubovák a lehce utáhni vzdušník - zašroubuj ho. Motor by s malým zpožděním měl chcípnout. Povol opět vzdušník na 1,5 otáčky a nastartuj motor. Potom dolaď volnoběh šoupátkem, aby zhasla kontrolka dobíjení. Ono, až motor protáhneš, volnoběh ještě trochu klesne. Jo a tvoř to se zapnutými světly.
Pokud budeš chtít experimentovat, povol vzdušník třeba na 2 otáčky a seřiď volnoběh a pak povol vzdušník na 2,5 otáčky a volnoběh už neseřídíš - příliš chudá směs. Z toho vyplývá celkem jasná závislost výšky zdvihu šoupátka a počet otáček vzdušníku na bohatost/chudost směsi, samozřejmě plus průměr volnoběžné trysky. Tímto laborováním můžeš relativně úspěšně eliminovat vliv stavu vzduchového filtru a vzduchového kanálu karburátoru. Vliv hladiny benolu v plovákové komoře se tím příliš ladit nedá...
Do 25% otevření šoupátka má na úpravu směsi vliv tryska volnoběhu a vzdušník. :-)T
Dále (a to je již kosmický výzkum), šoupě a jehlu sice otvíráš plynovou rukojetí lineárně, ale difuzor karbce tím otvíráš po Gaussově křivce. Tedy i jehla by neměla mít kuželový tvar, ale nějaký konkávní. Jenže, komu se to chce počítat, zkoušet a vyrábět... 8-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Opravdu moc děkuji za tyhle moudra ačkoliv je všechny dodržuji nebo jsou splněné skusim to ještě jednou vše je čisté to jisté :D no svíčku jdu vyměnit tak uvidím.

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

takže výsledek za záměnu svíce n15yc je pořád stejný nic jako u bosch prostě nakopávat bez sytiče je zbytečné je pořád suchá až na sytič je mokrá a musí se to na něj tůrovat prostě bez sytiče nedostává šťávu ale co nechápu je proč po 2-3 min tůrování na sytič jde pak normálně to nechápu jo směs je o 1,5 otáčky

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Tak holt znova a lépe :-)=
Shoď karbec z motoru. Vyvlíkni lanko ze šoupěte a podívej se jestli těsní dekl nad šoupětem - zašroubovat bez lanka a omrknout O-kroužek. Koukni do sacího kanálu, jestli máš mrňavou mezeru mezi dnem sacího kanálu a šoupětem, kterou může volnoběh nasávat směs. Co si tak pamatuju asi 2 - 3 mm. Větší směs ochuzuje.
Vyšroubuj vzdušník a hubou profoukni vzduchový kanál pro volnoběh. Pokud Ti nechutná benol s olejem, tak to utři hadrem (tu)
Kdysi jsem spáchal v dobré víře blbost, že jsem umyl moto vodou ze zahradní hadice, pak jsem se divil, že to nechtělo jet a že jsem měl emulzi v převodovce... Karbec byl plnej vody. Foukej upřímně!
Sundej plovákovou vanu, vyšroubuj všechny trysky, profoukej je - max. použij jeden tenký drátek z měděného kabelu - tím nic nepoškodíš a některé případné nečistoty odstraníš. Prohlídni všechny otvory po tryskách, jestli je přes ně vidět! Hlavně tu mrňavou vedle difuzoru emulzní trubice v sacím kanálu směrem k válci. Na přívod paliva dej kousek trubičky a foukni do ní a plovákem zavírej jehlový ventil. Potom zase otevírej a zjistíš, jestli jehlový ventil maká. Změř hodnoty otevření ventilu a zavření ventilu oproti plováku a skeletu karbce : http://harryhoweb.wz.cz/mz-serizeni/mz- ... ratoru.htm dej bacha jestli nezůstává viset.
Sílu těsnění neřeš a měř to bez těsnění. Pokud by bylo např. 1 cm tlustý, tak to nedošteluješ, plovák takový rozsah nemá.
Síla těsnění pouze oddaluje plovákovou vanu, nemá vliv na výšku hladiny vůči skeletu karbce - rozumněj výšku hladiny vůči tryskám - o tu jde.
Tím, že maká sytič, tak ho řešit nemusíš.
Zkoušel jsi vzdušník zašroubovat?

Vše napovídá, jak psal mirazkolina CZ, že jde o chudou směs. Respektive nemaká systém volnoběhu a po ohřátí motoru ho supluje hlavní tryska. Ten trošek směsi, který pustí jehla ohřátému motoru stačí, aby vrčel, ale bude se přehřívat. Pamatuj, že volnoběh má vliv i na částečné zatížení a malý i na full gas. Na start je zcela zásadní...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Už se na tom pracuje

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

no karbec seřízen podle hodnot důkladně vyčištěn svíce brisk n 15 yc no a nic pořád to samé ale všiml jsem si že prosakuje benál jak je těsnění pod válcem a válec sem měl shozený je možné že komprese šla ven?

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: sytič

Příspěvek od Smoula »

Komprese ani ne spíš ti to saje falešnej vzduch

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

no gufera jsou ok to vím ale občas to má takové výkyvy jakože se to chvilku drží na 2k než to sleze na 1200ot. nebo to běží na 1200ot. a zdechne to z čista jasna nebo při plném plynu na volnoběhu to kolem 7-8 začne jakoby vynechávat může to tedy být tím těsněním pod válcem ? protože mám pocit že po složení válce začlo tohle všechno nebo po tom co jsem dal jinou hadičku palivovou ale to si opravdu nemyslím spíše ten válec

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
taky jsem koupil těsnění pod válec, abych byl "technicky korektní" a po první cestě do práce šlo dopryč, protože protejkalo jako savý papír. Tak zasraný kartery jsem měl jen jednou, když mi vyfunělo gurero pod primárním převodem na klice. To mi vylítal převoďák přes zátku nalévacím otvorem...
Mám tam silikon a svatý.
Kompresi to neovlivňuje. Je tam podtlak i přetlak - ten je větší než podtlak a ve špičce je způsoben výfukovými plyny. Ty tlačí benol s olejem přes těsnění ven.
Může to trochu ochuzovat směs. Daleko výraznější vliv má ale seřízení karbce...
Utáhl jsi vzdušník? Změnil se chod motoru?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

no to těsnění jsem vyměnil a stejně nic jo dotáhl a zdechla pak zase 1,5 a stejně nic ale co mi na této záhadě nesedí je to když pustim benol vyndám hadičku (konec u karbece) a v hadičce je bublina která jde od shora z nádrže a až vyletí hadičkou tak až po té teče benol pořádně jak má

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Bublina se mi v hadičce občas udělá taky - hlavně když jedu na rezervu, ale vliv na chod motoru to nemá. pokud doleju benol do nádrže, zmizí s prvním kouřem.
Teoreticky bys ještě mohl mít nízkou hladinu benolu v plovákové komoře... Předpokládám, že Ti šoupě nijak netříská v šachtě.

Zkus ještě tohle:

Mašinu ohřej aspoň 2 - 3 km jízdou.
Zašroubuj vzdušník nadoraz a o 0,5 otáčky povol. Vyšroubuj šroub dorazu šoupátka tak, aby si sedlo na dno sacího kanálu. Zašroubuj stavěcí šroub plynového lanka tak, aby lanko mělo vůli aspoň 3 mm. Tj, aby plynová rukojeť umožnila šoupátku válet se na dně sacího kanálu.
Přidej plyn a nakopni motor. Pokud pustíš plyn, měla by MZta chcípnout. Nakopni ji znova a plynem drž nějakých 2500 otáček. Pomalu povoluj plyn tak dlouho, až motor začně zlobit, jít nepravidelně a mít chuť chcípnout. Zastav povolování plynu a pomalu povoluj vzdušník, až se motor srovná a začne jít plynule. Potom opět pomalu povoluj plynovou rukojeť do okamžiku až zase motor začne zlobit. Opět pomalu povoluj vzdušník do klidného chodu motoru. Někde tady by ses měl začít motat kolem 1100 - 1200 otáček. Zkus opět povolit plyn a nejspíš motor zdechne. Přidat plyn, nakopnout a povolovat jen do okamžiku než dostane pomalé, ale klidné a pravidelné otáčky. Zašroubovat stavěcí šroub šoupátka, aby se o něj opřelo.

Tímhle zabíjíš dvě věci jednou ranou.
1 - správná velikost otáček volnoběhu
2 - správná bohatost směsi benolu a vzduchu

Vsadím se, že vzdušník mít 1,5 otáčky nebude...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Ok skusim jo ta hladina no do té jsem drbal ale nastavil jsem ji při otevřeném ventilu na tu hodnotu teď nevim kolik mm no podle hodnot z harryho webu hodnota při otevřeném seděla ale při zavřeném ne takže jsem nechal na tu při otevřeném takže logicky nesedí hodnota při zavřeném ventilu :D

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

no dnes jsem dal 20 km a výsledek ? svíčka bez barvy tak jak jsem ji tam dal tak jsem ji taky vyndal prostě ani cihlová ani bílá nechápu nepoznám tedy jak spaluje co chybí a to samé to dělalo i u té svíčky bosch i n15c prostě dokonale suchá a bez barvy respektive barva zůstala ze strojů z kterých jsem ji dal (simson,babeta) no a aby to nestačilo šroubek volnoběhu je na doraz a otáčky 1000 pak chcípne špatně leze do otáček nejspíš skoro nežere ale to jen podle odhadu co bylo po dojetí a co před no a třešnička na závěr 5kvalt víc jak 5000 otáček nejde nebo neskutečně těžce a na plný při těch 5000 dala podle tachometru 85. tohle začalo po tom co jsem včera dal těsnění pod válec nové ale ta barva svíčky to už je delší dobu

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

Tak činil jsem tak že jsem komplet profoukal vzducháč kompresorem pak vyndal karbec všechny jeho části až do poslední trysky jsem dal do tech.benzínu přes noc pak jsem to složil a ono to šlo konečně to šlo no ale po vytočení nad 7 tisíc jakoby začne vynechávat začne dělat to jak když vytočíte závodní motorku na volnoběh naplný prostě začne se jakoby sekat nevim možná to pak odstraní nová svíčka každopádně děkuji za rady.

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: sytič

Příspěvek od frantaz »

To mi dělala svíčka, ve vysokych vynechávala.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

ok skusim

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
jen pamatuj, že motor je mechanicky velmi namáhán při nízkých otáčkách a plném plynu a též při přetáčení...

Obrázek je sice k tepelné charakteristice svíčky, ale pokud budeš mít N14C (já mám N15C) ve fázi samočištění s nastavením karbce viz výše, musí to přetáčet otáčkoměr zcela s přehledem... na neutrálu...
V tahu mě k 7000 mašina chodí v poho

Co předstih?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: sytič

Příspěvek od simso »

No ono to přetočí s přehledem až na max otáček co je na budíku ale u těch 7 to začne jakoby vynechávat nebo to co jsem popsal ale jen chvíli pak hned vyletí na max je to jakoby si tam ty otáčky daly pauzu na 1-2 s něco podobného dělá pila když jí dáš plnej a držíš tak jakoby otáčky jsou na určité hranici ale když pořád držíš jdou ještě víc nevim jestli mi rozumíš navíc jsem chobot protože jsem si ani neuvědomil že motor nebyl zahřátý takže to bude ten problém

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: sytič

Příspěvek od AresMlok »

Jasný,
ale studený to teda takhle nehoň, on tam není nijak zázračný mazací olejový film. Ten vzniká až na ohřátým motoru.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět