3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od GeorgeLD »

To jsem si ani nevšiml, že jsou tam dva, zase jsem urazil neprávem chudáka pšonka :D-x (ale oni si to zaslouží :D)

Símač možná tak sepne 2.7mm před HÚ, kdy se pak hodí jiskra, to je otázka, může být poškozená ŘJ, může docházet k většímu zpoždění. Ten tranzistor a dioda je u snímače tak na oko, je to bastl který někdo střílel od boku, kdoví, jak se s tím pak ta součástka chová. Musím brát tohle věechno v potaz.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od AresMlok »

GeorgeLD,
moje zkušenosti jsou takové, že pokud sepne snímač, okamžitě je jiskra na svíčce. Napětí cestuje rychlostí světla - to je opravdu fofr...
Snímač stejně nastavuješ na okamžik přeskoku jiskry a tím jsou veškeré prodlevy eliminovány. Pracujeme s frekvencemi cca 15 - 150 Hz (900 - 9000 otáček). Motorovka točí 18000... Tranzistory běžně fungují v řádech kHz - GHz.
Jiná věc je pokud přeskakuje jiskra ještě někde jinde - třeba v indukčce nebo mezi kontakty vysokonapěťového kabelu. Může probíjet svíčka. To bys ale jel přískokama vpřed v jakýchkoli otáčkách... nebo taky nejel.
Na řídící jednotce se v podstatě za normálních okolností nemá co pokazit. Je vymyšlená dost blbuvzdorně. Snese i dost dlouhou dobu sepnutý stav, kdy jede do "zkratu" s indukčkou - napětí na baterii celkem rychle klesá - já mám na zapalování 5 A pojistku místo 2 A a ŘJ to neřeší...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od GeorgeLD »

No to se fakt nedá na ŘJ + snímač pohlížet jako sepnutí > rychlost světla > jiskra, jsou tam kondíky, přinejmenším jiskra se hodí vybitím kondíku do primárního vinuti cívky, už jen tam nastává zpoždění co nemá s rychlostí světla moc co dělat, součástky můžou být poškozené a celé to může mít jinou charakteristiku než má mít.

Kámoš má etz 150 tak si zkusím půjčit jeho ŘJ co to udělá. Ideální by to bylo změřit na stroboskopu, ale ten nemám.

Tady ještě píšou, že s rostoucími otáčkami klasá schopnost cívky se nabít. To by taky mohlo dělat problém, menší jiskra v otáčkách > horší zapálení směsi > menší výkon
http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Zapalovani.pdf

Píšou tam i o elektronickém zápalku, čili VAPE, no možná si ho ještě pořídím :-)

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od AresMlok »

Elektrické napětí se v obvodu šíří rychlostí světla = 7,5 krát za jednu sekundu oběhne celou zeměkouli - proto to nikdy neuvidíme...
Jinak to je s elektrickým proudem, ten má rychlost 10[sup]-4[/sup] m/sekunda. Ten je opravdu línej. Na zpoždění však zapomeň neb se pohne v celém obvodu v závislosti na rychlosti šíření elektrického napětí. Naše kabeláž je dlouhá asi 1 metr.
Pravdu máš v tom, že různé elektrické součástky se pod napětím a proudem chovají různě.
Jelikož se v zapalování jedná o "střídavé" napětí a proud, je zde potřeba počítat s dalšími vlivy.
Samozřejmě vadný kondenzátor, varistor, indukčka, tranzistor, kabely, konektory, svíčka, ukostření motoru, přechoďáky a pod. se negativně projevují na zapalování - výkonu motoru.
Moje zkušenosti jsou takový, že pokud blbne zapalování, je potřeba poladit snímač, svíčku, vysokonapěťový kabel, indukčku, napájecí a snímací kabely, pojistkovou skříňku a spínačku. Řídící jednotka mě ještě nezklamala ani u této MZty ani u minulé.
Ono zmiňované zpoždění (asi máš na mysli reakci cívky na proud) je sice závislé na otáčkách motoru, ale eliminuješ ho předstihem. To by fakt nemohly existovat motory, který točí 20000 otáček.
Pro Tebe je důležitý, kdy to hodí jiskru, nikoli, kdy akce začne.
Jaký max otáčky z motoru dostaneš na neutrálu? - ohřátým samozřejmě
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Petr
Příspěvky: 8
Registrován: pon 23. kvě 2016 10:19

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od Petr »

Zdar, mam podobny problem. Kdyz jedu dyl na plny plyn asi 15-20s na 4 nebo na 5 tak to chcipne-cukne asi na 1-2s uberu plyn a zase se chytne. Vetsinou to trochu streli do vyfuku nekdy hodne. Neprecetl jsem jestli to nekdo vyresil. Po zime jsem vymenil akorat svicku a vzduchovy filtr. Delalo to pred tim i po tom. Na rovince sa da udrzet 100 stylem na dve vteriny pridat a na dve ubrat do tahleho kopce je to bida to jedu na 4 a muzu tocict max tak do 4500 otacek a necukne. Zadneho zvoneni nebo drnceni jsem si nevsiml. Moto mam kratce moc z historie nevim, jen ze je vymenene zapalovani ale nevim co tam je ted za typ. Diky za odpoved.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od AresMlok »

Já bych to tipnul na přicpaný přívod benzínu, případně nízkou hladinu v karbci.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od Majkl »

Tam bych začal i já

Petr
Příspěvky: 8
Registrován: pon 23. kvě 2016 10:19

Re: 3.5tis. po výbrusu, v motoru nějak chrastí a cuká při vytočení

Příspěvek od Petr »

Díky, nastavil jsem plovák a už to jezdí jako nikdy. Hoodně dlouhým výletem jsem asi i vyčistil výfuk (před tím z toho jakoby tekl takový černý hnus asi karbon, teď je i pohledem dovnitř úplně čistý) protože se mi zdá že to trochu líp jede a nemusím to tolik točit hlavně se dá celkem slušně jezdit na pětku. Před tím se dalo jet na pětku v podstatě jen z kopce a s větrem v zádech a teď jezdím na pětku i do kopce.

Odpovědět