MZ 251-karbec se přeplňuje
MZ 251-karbec se přeplňuje
Zdravim, mám takový dotaz. Svoji MZ 251 teď zajíždím, mažu 1:30 jehla o jeden stupeň zvedlá, jízda je super, ale když zagarážuju, tak druhej den pod ní je menší louže benzinu. Už jsem prošel nějaký příspěvky zde a řešil jsem to novým jehlovým ventilem, trochu se to zlepšilo, ale pořád to přetíká, hladina je nastavená 30 mm zavřený, 34 mm otevřený.. zkoušel jsem propustnost kohoutu, když jsem měl karbec rozdělaný a při zavřeným paliv. kohoutu a zavřeným jehl. ventilu, tak benzin nepropouští, ale jakmile otevřu pal kohout, tak začíná kapat. Nechávám vždy při stání zavřený paliv. kohout. Vyzkoušel jsem více ventilů. Kontroloval jsem u něj i vnitřní jehlu, ale ta je vpořádku a je rovná. Proto se vás tu chci zeptat na radu, co to může způsobovat?
Re: MZ 251-karbec se přeplňuje
Zdravím,
to je bingo závada
Vem to gravitačně... sáknout může:
- prasklá nádrž, ale to by byl asi úplně jiný fofr
- těsnění mezi kohoutem a nádrží - nemusí to být nutně vidět
- přepouštěcí guma v kohoutu (šroubky dotáhnout o 1/2 až 1 otáčku)
- plastová trubička z kohoutu pro hadičku - nepravděpodobné, musela by být prasklá
- hadička v místech napojení - častá závada (buď novou nebo na ni dát či vyrobit sponku - závit z měděnýho drátu třeba)
- prasklý filtr na hadičce
- málo dotažený jehlový ventil
- netěsnící jehla v jehlovém ventilu (sundej hadičku z kohoutu, trochu ji otři a řádně do ní foukni, z karbce by nic téct nemělo), může být ve ventilu nějaký nepořádek nebo není správně zabroušený
- špatná hladina v plovákové komoře (jiný těsnění, díra v plováku, jiná hmotnost plováku - výroba nebo letování)
- unavené tesnění plovákové komory nebo někde vlasová prasklina - komora
- nakloněný karbec do strany
Foukni do hadičky a pokud poteče z karbce benol (respektive bude klesat tlak v puse), zvětši horní doraz A z 30 mm: http://harryhoweb.wz.cz/mz-serizeni/mz- ... ratoru.htm na 31 nebo 32 mm. Tím zvýšíš přítlak na jehlový ventil a třeba začne zavírat.
Než to odladíš, dej si pod palivový ventil (bez hadičky) kus bílýho papíru. To pro kontrolu, jestli náhodou nesákne. Louže = dost velký únik paliva.
to je bingo závada

Vem to gravitačně... sáknout může:
- prasklá nádrž, ale to by byl asi úplně jiný fofr

- těsnění mezi kohoutem a nádrží - nemusí to být nutně vidět
- přepouštěcí guma v kohoutu (šroubky dotáhnout o 1/2 až 1 otáčku)
- plastová trubička z kohoutu pro hadičku - nepravděpodobné, musela by být prasklá
- hadička v místech napojení - častá závada (buď novou nebo na ni dát či vyrobit sponku - závit z měděnýho drátu třeba)
- prasklý filtr na hadičce
- málo dotažený jehlový ventil
- netěsnící jehla v jehlovém ventilu (sundej hadičku z kohoutu, trochu ji otři a řádně do ní foukni, z karbce by nic téct nemělo), může být ve ventilu nějaký nepořádek nebo není správně zabroušený
- špatná hladina v plovákové komoře (jiný těsnění, díra v plováku, jiná hmotnost plováku - výroba nebo letování)
- unavené tesnění plovákové komory nebo někde vlasová prasklina - komora
- nakloněný karbec do strany
Foukni do hadičky a pokud poteče z karbce benol (respektive bude klesat tlak v puse), zvětši horní doraz A z 30 mm: http://harryhoweb.wz.cz/mz-serizeni/mz- ... ratoru.htm na 31 nebo 32 mm. Tím zvýšíš přítlak na jehlový ventil a třeba začne zavírat.
Než to odladíš, dej si pod palivový ventil (bez hadičky) kus bílýho papíru. To pro kontrolu, jestli náhodou nesákne. Louže = dost velký únik paliva.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: MZ 251-karbec se přeplňuje
Diky za vycerpavajici namety,v patek zkusim jeste jinej ventil a jestli to bude propoustet,tak zacnu gravitacni postup. Jo a ten ventil by nemel propoustet ani pri otevrenym palivovym kohoutu, ze? A kdyz je spatne zabrousena spicka jehly,tak da se nejak opravit,nebo je potreba vymenit?
Re: MZ 251-karbec se přeplňuje
Jj, jehlovej ventil musí zavřít přívod paliva i s otevřeným palivovým kohoutem a plnou nádrží.
Co se v karbci děje:
Palivo teče kolem jehly a sedla. To je v pořádku a ani olej neva. Co va, je písek, kterej šejk gratis posílá v benolu. Je to takovej jemňoučkej bílej prášek, kterej se někdy objeví a někdy ne. Zalepuje trysky a vymačkává jehlu se sedlem.
Nyní k tomu přidej mrskající se motor, kterej z plováku vyrobí buchar třískající na jehlu a jehla na sedlo + písek...
Zabrousit by to možná šlo zubní pastou, ale netuším, jak trefit souosost... Jiní výrobci používají na jehle gumovou čepičku a to je svatý. Nicméně, trefíš-li na dobrej jehlovej ventil, budeš mít klidně dva roky pokoj každodenního jezdění.
Když ne, za měsíc budeš ventil měnit...
Co se v karbci děje:
Palivo teče kolem jehly a sedla. To je v pořádku a ani olej neva. Co va, je písek, kterej šejk gratis posílá v benolu. Je to takovej jemňoučkej bílej prášek, kterej se někdy objeví a někdy ne. Zalepuje trysky a vymačkává jehlu se sedlem.
Nyní k tomu přidej mrskající se motor, kterej z plováku vyrobí buchar třískající na jehlu a jehla na sedlo + písek...
Zabrousit by to možná šlo zubní pastou, ale netuším, jak trefit souosost... Jiní výrobci používají na jehle gumovou čepičku a to je svatý. Nicméně, trefíš-li na dobrej jehlovej ventil, budeš mít klidně dva roky pokoj každodenního jezdění.
Když ne, za měsíc budeš ventil měnit...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: MZ 251-karbec se přeplňuje
Tak to budu mit zase vadnej kus, kdyz to tece i s otevrenym paliv.ventilem pres uzavrenou jehlu. Nevis kde se da sehnat ten ventil s tim gumovyn tesnenim na jehle? Mne se podarilo sehnat jen polskej a to mam uz druhej a porad neplni to co ma. Je to sit propustnej..
Re: MZ 251-karbec se přeplňuje
Zdravím,
na MZ se s gumovou čepičkou jehlový ventily nedělají, tedy pokud vím. Takovej ventil mám v Puchovi a maká tam luxusně.
Mě se starej ventil vzpamatoval, tak novej koupenej budu měnit, až začne starej propouštět. Pak zkusím zabroušení.
na MZ se s gumovou čepičkou jehlový ventily nedělají, tedy pokud vím. Takovej ventil mám v Puchovi a maká tam luxusně.
Mě se starej ventil vzpamatoval, tak novej koupenej budu měnit, až začne starej propouštět. Pak zkusím zabroušení.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150