Velikost rezervy palivové nádrže
Velikost rezervy palivové nádrže
Zdravím, nenašel jsem tu takové vlákno. Už delší dobu řeším problém s velikostí rezervy na mojí 251 ETZ, kterou jsem si před rokem přivez, Velikost té trubičky která z něj kouká je asi krátká, protože reálný dojezd se pohybuje kolem 10 km, což je opravdu málo a už se mi to jednou vymstilo
. Takže při ježdění musíte neustále sledovat najeté km. Kohoutek jsem samozřejmě zkoušel a neprouští a jednotlivé polohy (už je to ten novej a to je asi ten problém...) fungují správně. Tak se chci zeptat jaký dojezd se pohybuje na vašich 250? Nebo ještě lépe, jak máte dlouho trubičku v kohoutku? Mám doma ještě simsona a trubička je tak o 2-3 cm delší (nádrž má dle mého názoru ještě lepší tvar), tak je možná prohodím. Nebo jestli je to kohoutek na simsona? 
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Rezerva by měla být 1,5l - tzn. při spotřebě cca 4 - 4,5l /100km bys měl na rezervu ujet něco kolem 35 km...

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Díky za info
. Ale kdyby se našel nějakej dobrovolník, který ho má náhodou vyndanej nebo koupenej a přeměřil by mi tu trubičku, byl bych rád 
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Možná by věděl Harry, až se tu ukáže. Jinak se obávám, že každý výrobce - Němec, Polák, Maďar, či Taiwanec si ten kohout dělá po svém (jako i jiné díly), takže tam asi budou v délce trubičky nějaké rozdíly 

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Ok, ten pocit mam právě taky 
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Délka sítka by měla být cca 7,5 cm, ale kolik má ta trubička pod ním, bohužel nevím...

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
to bude stejný si myslim
v pátek to změřim
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
já si na tu trubičku na kohoutku dal trubičku z nějakýho spreje (musíš kuchnout plechovku, třeba od vonavky nebo oleje ...) musel sem udělal o něco větší dirku na sítku a mám rezervu 4,5l poněvač sem mě taky krátkou a dojez sem měl jak píšeš 10 km
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
zítra ti to změřím, zrovna tam mám jednu vyhozenou nádrž 


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Měl jsem stejný problém, jakmile jsem se dostal na dno nádrže rezerva tak 15km. Po výměně kohoutu za nový made in nevím kde asi tak 10km. Když jsem si to rozebral tak byla vůle mezi kohoutem a trubičkou pro rezervu. Tzv. že benzín tekl i když už měl hlásit rezervu. Při delších cestách jsme to řešili asi tak, že jsme každých 200km dali pauzu a dotankovali plnou
.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Tak to řeším právě skoro 2 sezóny, ale většinou tankuju každých 300 km 
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Samozřejmě jsem na to zapomněl 


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
To je nepříjemné
, No já to změřil, originál simsoňáckej má to sítko těch 7,5 cm a ten sráč novej na MZ 6 cm, trubička je o něco kratší. Takže to přehodim ze simsona a pak se uvidí
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
U všech motorových vozidel je velikost rezervy 10% objemu palivové nádrže.Má zkušenost s MZ 251 při jízdě po dálnici dokáže vysát i část rezervy.V zatáčko vitém profilu přepínám na rezervu daleko dřív.Jednou jsem nádrž dojel do sucha ale naštěstí stačilo přelít benzín z druhé poloviny nádrže a těch pár kilometrů jsem dojel.
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
s těma 10% nemáš pravdu 


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Ten aftermarketový kohout s průhlednou odkalovačkou (myslel jsem si vždycky, že to je Italská výroba, ale jistý si nejsem), který má většina z Vás místo originálu má fakt dojezd max 10 km. Dokáže to připravit nepříjemné chvilky.
Těch 10% si taky nejsem jistý. Podle mě ty rezervy jsou dělané tak, aby se na ně dalo najet aspoň 50 km - ale to není žádné pravidlo, to jsem tak vypozoroval. A taky to u všech motorek nemusí platit.
Těch 10% si taky nejsem jistý. Podle mě ty rezervy jsou dělané tak, aby se na ně dalo najet aspoň 50 km - ale to není žádné pravidlo, to jsem tak vypozoroval. A taky to u všech motorek nemusí platit.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
já dám na rezervu 90 km 
a s těma 10% si myslim že taky ne. U některých motorek se dá dokonce nastavit při jaké hladině se rozsvítí hladové oko...
a s těma 10% si myslim že taky ne. U některých motorek se dá dokonce nastavit při jaké hladině se rozsvítí hladové oko...
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Těch 10% je nesmysl - u motorek určitě, např. můj Alp má nádrž 17l, z toho 3l rezerva, tj. 17,6% 

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
MZ 500 VR - nádrž 24ltr. a rezerva litr = 4.16%
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Velikost rezervy palivové nádrže
XJR... full 21,5... rezerva myslím 3,5


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Velikost rezervy palivové nádrže
BMW F650 GS: plná 14l, maximální rezerva cca 3l. (nastavitelná) cca 20%
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.

Re: Velikost rezervy palivové nádrže
Harry: Ale ty na tu rezervu nedojedeš dál jak 20 km 