Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Jarada »

Zdar kocooooři, tak jsem tu zas.

Kuci, je to takový nezvyklí jev, joo nejspíš bude chyba v lanku atd. Nu k věci, vyměnili jsme lanko od plynu a co se nestalo, po nastartování motorky se volnoběžné otáčky neustále drží v rozmezí 4 - 4,500 otáček a nejdou srazit dolů!!?? :-(I :C

Sytič jsme zkoušel, když ho dám motorka má tendenci zdechat, jako vždy za chodu motoru, pustím ho zase se chytne, takže sytič pohoda.
Rozšrouboval jsem karburátor, šoupátko chodí normálně jako vždy, plyn přidat a ubrat jde, ale otáčky pořád v 4 až 4,5tis, Motal jsem se šroubem směsi doprava, doleva a nemělo to vliv.
Na vzduch nebo ten druhej šrou na co tam vlastně je jsem radši nešahal. akorát, když jsem přendal jehlu kupříkladu z posledního zářezu o 2 zářezy výš, tak mi přišlo, že trošku klesly. Nevíte někdo čím to může být?? :-heart

Kolega z práce který jí te´t má říkal, že lanka byly stejně dlouhý, tak nevim, jestli zůstalo někde vyset třeba, nebo je jako skříplý, nevšim jsem si ničeho, pls HELP ME :* Díky

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Heki »

Krátké lanko. Máš furt ''přidaný plyn''.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od GeorgeLD »

To se mi párkrát stalo, buď špatně zasunuté šoupátko, nebo drhne lanko. Já to vždycky kontroluju po namontování šoupátka tak, že když otočíš plynem a pustíš ho, musí to v karbu ťuknout - šoupátko dosedne.

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Márty »

Jak píše Heki, tohle vypadá na krátké plynové lanko, máš to furt pod plynem. Měl bys mít na lanku tak cca kolem 2 mm vůli, než se ti začne "otevírat" plyn...
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Harry »

já jen nechápu, proč ses začal rejpat v nastavení karburátoru, když jsi měnil jen lanko. Tím si to tak akorát celý rozšteluješ a nedosáhněš ničeho... vůle plynového lanka se nastavuje šroubem nahoře na karburátoru, do kterýho se zavádí bovden... se podívej, jestli je lanko všude dobře usazený... i bovden...
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Fidel1994
Příspěvky: 43
Registrován: ned 23. bře 2014 19:31

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Fidel1994 »

Hele přihodím si sem dotaz když už jsme tu u šoupátka... (:D chápu dobře, že když šoupátko v karbecu dosedne, znamená to že karburátor přechází z částečného zatížení na volnoběžný režim?

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Harry »

jo v podstatě se to tak dá říct.... při volnoběhu je směs určována pomocí nastavení volnoběžných "šroubů!... při přidání už je míchána pomocí nastavení jehly a otevřením kanálu pomocí šoupěte.
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
Jarada:
myslím, že když vyvěsíš lanko a složíš karbec bez lanka, tak Ti volnoběh poběží normálně = vyměnil jsi bowden s krátkým lankem. Zašroubuj stavěcí šroub na deklu šoupátka a zkus volnoběh.
Pokud zašroubování šroubu nepomůže, je potřeba odhadem zkrátit bowden asi o 1 až 1,5 cm. Buď budeš šikovnej s bočníma skřípačkama (rozmotáš drátěnou spirálu), nebo rozletuj koncovku na lanku u plynové rukojeti, zkrať bowden a zase koncovku naletuj zpět.
Sice z popisu nevyplývá, co dělat s lankem, ale určitě ho nepřecvakni >:D<
Jinak, pokud Ti příště zůstane v pořádku bowden, kup jen cyklistické lanko a přeletuj koncovky = 10 - 20,- Kč...
Až přecvakneš bowden, zcela určitě vem tenký hřebík a nacpi ho do místa zkrácení. Tím srovnáš drátěnou spirálu a lanko nebude v bowdenu drhnout...
Špatně zasunutý šoupátko si neumím představit, protože by nešel zašroubovat dekl šoupátka.
Když přidáš plyn, musí se okamžitě po pustění rukojeti vrátit zpět a tím v karbci funguje nastavení na volnoběh.
Otočíš plynem a přejdeš do částečného nebo plného zatížení a tady - kromě toho co napsal Harry - nastavení volnoběžných šroubů funguje taky... no a tady začíná alchymie každého jednotlivého karbce a motoru Y:-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Jarada »

Ares, tak tvoji volbu a jelikož to už nemám já, ale kolega z práce co ji má chvilku, tak na to by jsme oba museli být jaderní fyzikové :D

Už jsi přesně nevybavuji, jak plyn tahal, ale přikláním se, buď k tomu šroubu, jak jím protáhneš lanko, bud ho bude muset povolit nebo přitáhnout, řeknu mu at nastartuje a zkusí s ním pootočit na nějakou stranu, myslím, že na výsledek nebude dlouho čekat :V1 a nebo prostě to lanko jen nedosedlo, nebo někde drhne.

Já u každýho lanka který koupím tak kapu do bovdenu olej, protože to z90% drhne.

To šoupátko mi taky přijde nesmysl, karbec jsme rozdělával snad 1000x a nikdy se nestalo, že by to nedosedlo až dolů. No atd atd. Tak díky za rady, snad si s tím poradí hošan :D

Tož děkuji chlapci, lanko jsem já nikdy neměnil a přišlo mi to divný, tak sem na to sám čučel.
snad brzo na srazu, mějte se ;)

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Harry »

ty vole, tos nikdy neměnil lanko třeba na kole? dyť je to úplně jednoduchá věc
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky

Příspěvek od Jarada »

Ty vole učili tě číst? Psal jsem, že motorku už NEMÁM já, ale kolega z práce :A :F A to lanečko měnil on. Bohužel on asi žádný nikdy neměnil, tak ho to prostě vyděsilo. A že bydlí tady pár km, tak jsem se na to zajel mrknout

A dobře u MZ jsem zrovna plynový taky nikdy neměnil a nenapadlo mě zrovna, že to jde štelovat, tím šroubem nahoře. :3 Doufejme, že to vyšteloval, nebo jakkoli jinak, zatím se neozval pokud se v tom už vrtal, tak snad jo, doufejme :)

Odpovědět