Olej MZ 150

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Maraw
Příspěvky: 24
Registrován: pon 26. led 2015 20:26

Olej MZ 150

Příspěvek od Maraw »

Nazdar lidi. Potřeboval bych radu,zkušenosti s Oleji. Mám motor po GO i s výbrusem. Jaký olej je podle vás nejlepši ? (příměs do benzínu)
A ještě, má někdo zkušenost s olejovým čerpadlem? Jestli je to lepší, nebo radši nechat jako příměs... Dík a Km. zdar :)

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Majkl »

Mogul TS - cca 120kč/litr

s čerpadlem zkušenosti nemám

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1760
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Viktor »

Olejové čerpadlo je šikovná a pohodlná věcička, ale problém je, že jakmile se posere, nezjistíš to... Teda zjistíš, až zadřeš... Takto to alespoň bylo u klasických oilmasterů (Jawa, CZ)

Maraw
Příspěvky: 24
Registrován: pon 26. led 2015 20:26

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Maraw »

tak lepší asi bude prostě klasika 1:50 do nádrže :)

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

Čerpadlo ne, bývá to poruchové, v podstatě zbytečnost, která se může pos..t :-no

Olej Mogul TS je dobrý (minerální), pokud chceš polosyntetiku, tak Mogul TSF, ale ten už je dražší, na ten jsem zajížděl já, plnou syntetiku určitě ne. Pokud zajíždíš, tak první nádrž, 1 : 30, druhou 1: 40, a až tu třetí 1 : 50.
Obrázek

Maraw
Příspěvky: 24
Registrován: pon 26. led 2015 20:26

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Maraw »

Takže na zajetí radši polosyntetiku ? Tak mě ještě napadlo, používá někdo aditiva ???

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Smoula »

kdo má oilmaster tak zadřel a kdo ne, tak teprve zadře! říkal sem to kámošovy, má NSR 125, a řikal že se mu to nestane, do roka to měl 2 zadřený na tvrdo :D

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

Maraw: Je to vcelku jedno, klidně můžeš zajíždět na kvalitní minerál, což třeba Mogul TS je, tím nic nepokazíš...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

Jinak, aditiva jsou pro tenhle motor zbytečný přepych. Může to s tím o něco lépe jet, stejně jako když jsem dal víceoktanový benzín, tak se mi mašina lépe sbírala do otáček. Ale neslyšel jsem, že by je někdo na MZ-tě do benzínu dával. Možná tak na zimu, když motorka dlouho stojí a je v ní benzín, aby ti nerezla nádrž, mají antikorozní schopnosti, ale jinak to není potřeba...
Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
kdybych zajížděl já, tak bych použil kvalitní minerální olej. Po zajetí bych přešel na polosyntetiku. Minerál údajně urychlí zajíždění, ale hlavně např. oproti plné syntetice nezadřeš motor. On se při zajíždění doobrábí - pístní kroužky a válec.
Jinak si myslím, že motor byl konstruován pro běžné uživatele a počítalo se s tím, že nikdo nebude přesně hlídat poměr oleje k benzínu a taky se tehdy do benzínu lilo kde co.
Střídat otáčky, nepodtáčet motor - není to nafta.
Tak, jak psal Márty... (tu)
Přeji Ti, abys motor zajel podle svých představ >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od GeorgeLD »

Teď čtu v servisní příručce pro MZ: "Syntetický olej Castrol-Biolube je možno míchat s palivem v poměru 1:100" :-) vida vida...

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Smoula »

klidně si kluci zadřete moje prachy a mašina to nejni :)

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Harry »

25 let se míchalo 1:50, ale nyní je tu GeorgeLD a ten vše změní
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od GeorgeLD »

Harry: kulový, to je přímo z bible, tak nekecej

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Harry »

Vyzývám všechny, co lijí olej 1:100, ať sem napíšou :V2
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od GeorgeLD »

To je ale úplně jedno kdo tam lije syntetiku za 300,- Kč litr - pochybuju že ocaď vůbec někdo, já CITUJU ze servisní přiručky, nic víc

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Harry »

obecně platí třeba i taková věc, že olej plní tu funkci, že vyplňuje prostor mezi kroužkama a válcem a tím zvyšuje těsnost soustavy. Pokud tam toho oleje bude půlka, co myslíš, že se bude dít, když na tvorbu filmu o určité tloušťce je potřeba určité množství oleje?
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

GeorgeLD
Příspěvky: 234
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od GeorgeLD »

když v servisní příručce píšou, že to lze, tak to snad testovali. Ještě beru, kdyby někdo někdo jezdil celou dobu na obyč olej a naráz přešel na plnou syntetiku.

Tak schválně, až budu mít za sebou záběh, tak přejdu na syntetiku 1:100; když soudruzi z NDR napsali že to lze, tak to musí jít B)

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Harry »

to víš, že to testovali.... testovali to třeba 20 000 km? Jezdi si třeba bez oleje, mě je to jedno... a znova napíšu, že teorie a praxe jsou trochu jiný pojmy.
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

No, servisní příručka je z roku 89, předpokládám, že parametry toho oleje se za ta léta nezměnily, primárně je určený pro mazání lodních dvoutaktů, páč je biologicky odbouratelný, při teplotě 100° je o maloučko řidší než Mogul TSF, ale má o dost vyšší teplotní stabitu, takže jeho viskozita se při zahřátí míň mění.
Předpokládám, že byl testován v té době s kvalitním, dobře zajetým, německým válcem, s německým pístem, takže tam bych tomu poměru 1:100 věřil. Ale v dnešní době budu radši dodržovat ten poměr 1:50 a syntetice se spíš vyhnu, jak už je psáno, cena je zbytečně vysoká, i když při poměru ředění 1:100, by to v důsledku vyšlo cenově zhruba stejně jako to TSF-ko... ale radši v tomhle neexperimentovat, když nevím, jaké by to mohlo mít následky...
Obrázek

Hanz
Příspěvky: 20
Registrován: úte 14. dub 2015 13:24

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Hanz »

Olej do MZ zásadně jenom minerál! nejlépe s adativem. Polosyntetika nebo syntetika, je nesmysl, je řídší a maže ve výsledku motor z 80.let hůře. Mogul TS je asi nejlepší za ty prachy, ale bez adativa ( hnědá barva). Já tam leju Motul 100 je zelenej a má adativum, takže to tolik nezasírá vejfuk a koleno karbonem, snad B). Stojí kolem 160 Kč. Jinak ještě byl třeba Castrol 2T červená pixla i olej červenej. Prostě hledej nějakej barevnej minerál.
Čerpadlo je hezká věc, čim větší otáčky tim tam posílá ještě nepatrně více oleje, ale v životě jsem to neviděl. Vozilo se to asi halvně do Anglie a jinam na západ, páč tam asi byli líný míchat směs nebo to neuměli, kdo ví :). Každopádně, když se náhodou vysere nebo zapomeneš dolejt olej, tak to nepoznáš a je vymalováno...
A ještě jsem zapomněl, pokud zajíždíš tak prvních 500 km míchej 1:33, žádný utahování do kopce, žádný držení v otáčkách, vždycky jenom na chvilku. Popondej si i jehlu aby tam šlo víc paliva a měné vzduchu. Pak dej 1:40 zvyšuj zátěž a tak v 1500-2000km bys měl mít trochu zajeto a dávej normál 1:50 a vrať jehlu ;). Možná by to sneslo i menší poměr, ale radši bych to nezkoušel.

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

Hanz: To, že je syntetika nebo polosyntetika řidší a hůř maže starý motor je obecně rozšířený blud, samozřejmě, oproti starému M2T řidší je, ale dnes mají některé dvoutaktní minerální oleje podobnou hustotu (resp. viskozitu) jako tzv. syntetické nebo polosyntetické, stačí se podívat do technických listů, např. olejů od Mogulu (jde spíš o to, jak moc se mění viskozita při zahřátí motoru).
Přestaňte už z těch olejů dělat takovou vědu, dnes už stejně každá MZ-ta jede úplně jinak, protože málokterá má púvodní výbrus a píst, takže je v podstatě opravdu jedno, co se tam naleje - tohle je jednoduchá koncepce motoru, který běží v relativně nízkých otáčkách, takže se stíhá mazat, ať už se tam naleje "horší" nebo "lepší" olej.
Je potřeba dávat bacha při zajíždění (a postupovat tak, jak už tady bylo stokrát napsáno), a pak už se tam dá nalejt jakýkoli dvoutaktní olej, akorát na některý to třeba bude více smrdět a čoudit. Novou 150 jsem jezdil M2T a jezdila jak vystřelená z praku. Do své dvaapůle jsem už zkusil minimálně 6 značek a druhů olejů a "zdá se", že nejlépe mi zatím jezdí na Mogul Alfa 2T, což je primárně olej pro zahradní techniku (:P). Pokud se u zajetého motoru dodrží správný poměr ředění, tak problém nevznikne - neslyšel jsem zatím o nikom, kdo by zadřel zajetý motor tím, že do něj lil syntetiku...
Obrázek

Hanz
Příspěvky: 20
Registrován: úte 14. dub 2015 13:24

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Hanz »

Tak možná to blud je možné ne, každopádně v době kdy vyvíjeli ten motor, se ještě žádná syntetika nedělala. V podstatě je jedno, co do toho naleju, ale najde se hodně lidí, který dají za olej klidně o 200 víc, protože chtějí syntetiku. Proto jsem to psal, přijde mi to zbytečný. Dvoutakt obecně je jednoduchá koncepce a myslim, že jí soudruzi v NDR uměli udělat. Jinak simson točí 8 tis. MZ 7. tis a to relativně vysoký otáčky jsou, takže to úplná sranda jako u trabantu neni. Já když jsem lil polosyntetiku, tak mi přišlo, že víc zvoní kroužky nebo chrastí, ale možná to bylo psychický :D. Jinak máš pravdu, že se syntetikou nikdo nezadřel a dřív s M2T taky nikdo nezadřel... Ale to adativum bych za zbytečný nepovažoval, hlavně když zajíždíš a dáváš víc oleje

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

No, běžné provozní otáčky se pohybují mezi 3 - 6 tis, což bych nepovažoval za vysokootáčkový motor, jo, kdybychom mluvili třeba o 12 tis., tak by to byla jiná ;) Trabant to sice není, ten snad měl udáván max. výkon při 4200, dvaapůle má 5500, ale pro motorku to zas tak vysoké otáčky nejsou. Závodní dvoutakty, které točí nad 10 tis. nebo i třeba crossky které točí kolem 8 tis a víc :) To bych si já dovolil nazývat vysokootáčkovými motory... MZ-ta je už při 7 tisících přetáčená, takže na tyhle otáčky se běžně nejezdí...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Olej MZ 150

Příspěvek od Márty »

Co se týče syntetických a polosyntetických olejů, tak ty se začaly vyrábět v 70-tých letech, takže, že se u nás nedaly sehnat, ještě neznamená, že nebyly ;)
Ale naprosto s tebou souhlasím v tom, že lejt do toho syntetiku je zbytečnost (ačkoli v příručce pro opravy z roku 89, jak už bylo psáno, uvádějí použití Castrolu Biolube, což je "plně syntetický olej", takže i s tím se asi počítalo).
Ovšem, když koupíš litr polosyntetiky za 59,- Kč, tak nenalej to tam :Y
Obrázek

Odpovědět