MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Ahoj hosi,

tak se mi konecne podarilo nastartovat svou motokaru s motorem MZ 251 ETZ a upravovanym vyfukem z koncernu volkswagen...

Myslim ze to bezi docela hezky s tim neoriginalnim vyfukem...
Ale mam tu jeden problem... Strili mi to do vyfuku - resp. z toho vyfuku lita cca 20 cm dlouhej plamen a je to rana jak hovado.
Startuju to na petku a to tak, ze kolem kola obmotam pas a pak za nej trhnu (alternativa roztlaceni).
Pri prvnim startu to bezelo celkem slusne viz video - akorat mi prislo, ze to nema takovou odezvu za plynem. Pridal jsem, ale motor sel do otacek s tak sekundovou mozna i vice dlouhou odezvou...
Pak kdyz jsem to chcipl a zacal znovu startovat, tak jsem to omotal kolem kola, skubnul a motoro si tak 10x poblafne v nizkejch otackach ze se jen taktak neudusi a pak chcipne a pri tom poslednim chcipnuti to prave streli straslive do toho vyfuku...
Poradi naky dobrak kde muze byt problem? Co je potreba seridit? Karburator / predstih nebo je problem ten neorigos vyfuk? Zapalovani tam mam s ridici jednotkou (ne kladivkove / ani ne primo VAPE).

https://www.youtube.com/watch?v=qiDOrHU_S6w

Orig výfuk nemám, tenhle co jsem se s nim cely vykend svaroval se mi tam libi i mi tam pasuje - nerad bych jej menil.

Diky, Tomas.

hoj.73
Příspěvky: 93
Registrován: pát 08. úno 2013 10:51

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od hoj.73 »

myslím že to je malý předstih nebo vadná svíčka

kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Svíčka je upne nova... Myslím že isolator 260.

Co se tyka predstihu - ten se serizuje i na tom elektronickym bateriovym zapalovani se snimacem otacek...

A co ten vyfuk - ten problem byt nemuze? Na 2T motory by mel byt vyfuk navrzenej na miru.

Díky.

hoj.73
Příspěvky: 93
Registrován: pát 08. úno 2013 10:51

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od hoj.73 »

ano předstih se seřizuje na snímači otáček,jinak pokud si myslíš že je to výfukem tak do něj zkus dát drátěnku a uvidíš

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od Majkl »

Podívej se na barvu svíčky, pak se mrkni jestli ti dostatečně rychle dotíká benzín do plovákovky, pak se podívej na hladinu, jak se měří asi víš, sundáš karbec, sundáš misku od plovákovky, dáš karbec do nějaké průhledné nádoby a když zavře přívod benzínu, měla by tam být tuším hladina 12 nebo 14mm, teď si nejsu jistej, ale v bibly je to popsaný

kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Ahoj díky za poznatky a rady - o vikendu kdy bude čas, tak vše vyzkouším.

hoj.73 - kam bych presne tu dratenku mel dat? Na konec vyfuku odkud jde kour, nebo na zacetek vyfuku jak je valec? Co tim mam zkoumat? Co ma dratenka delat?

Majkl - vše co jsi psal zkusím udělat ale obávám se že problém je v tom výfuku. Z principu správné funkce dvoutaktního motoru vyplývá, že ke každému dvoutakt motoru potřebuješ mít vypočtený a dle toho navržený výfuk, který ti v podstate vrací smes do valce jednoduše řečeno.

je to vysvetleno a nazorne ukazano na animaci zde: http://www.jawa-50.cz/clanek/teorie-pri ... omora.html

Dle me to teda strili do toho vyfuku prave tak, ze mi nespalena smes unika prave z valce do vyfuku kde pak obcas chytne coz zpusobi tu strasnou ranu a plamen ktery z vyfuku vyskoci...

Nicmene - tim ze vyfuk neni pro motor optimalni - myslis, ze kdyz vse seridim tak jak má být - tzn. prdstih - komplet karbec - ze by to slo nak vyladit aby to do toho vyfuku nestrilelo? Vím že to z principu nebude nikdy optimální a tím že ten výfuk není optimalizovan pro motor, tak z toho asi nedostatnu ten výkon kteý ten motor má mít a taky to asi bude zrat jak svina, ale jde mi alespon o to se v tom obcas povozit nez udelam GO druhého motoru který bych tam chtel jako finální dát (CZ 125/516).

Díkes.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od Majkl »

Jo to máš pravdu... Tak zahoď lauf a dej tam origo ne??

hoj.73
Příspěvky: 93
Registrován: pát 08. úno 2013 10:51

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od hoj.73 »

dal bych ji do zadní části výfuku a tak aby se případně dala vytáhnout ven.Měla by upravit zpětnou kompresi a pokud máš ten lauf skutečně špatný tak bys to měl poznat na běhu motoru

kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Majkle, origo vyfuk se snazim sehnat... Ten lauf pak pujde hned z domu.
Asi nema smysl stelovat hodiny motor kdyz je na picu vyfuk...

hoj.73 - díky za tip - nez sezenu origos vyfuk, zkusim tam tedy dat dratenku jestli nakou splasim...
Ale muzu ji dat jen na konec az za ten tlumic, coz nevim jestli je uplne dobre a bude stacit.

Jako ten motor s tim laufem bezi docela hezky - zde video https://www.youtube.com/watch?v=qiDOrHU_S6w

Problem je, ze obcas to bouchne ve vyfuku a je to rana jak hovado a plamen cca 20 cm...

Navic ten motor nema moc doborou odezvu za plynem... Kdyz jsem to zkousel solichat jen v nizikych otackach viz video, tak to jeste jde, ale jakmile pridam vice (seslapnu pedal skoro na max - odhaduju otevreni karburatoru tak na 3/4, tak motor treba az za 2 sekundy zvisi otacky... Asi se to nak dusi nebo nevim... Nebo je to mozna uchlastany... Fakt netusim...

hoj.73
Příspěvky: 93
Registrován: pát 08. úno 2013 10:51

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od hoj.73 »

jak máš seřízený karbec( jehla a šrouby nastavení)

Jindra
Příspěvky: 735
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od Jindra »

Tady máš tu drátěnku, měly by ti bohatě stačit 2 balení (na fotce to tak nevypadá, ale je jí opravdu hodně) - Rakso, hrubost 5.

kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Karbec mam jehlu na 3ce od shora. Sroubama jsem vubec nehybal. Popravde jsem ten karbec vubec nesteloval. Jen vyndal co se snadno vyndat dalo a proplachl. Tam jsou jen dva srouby na strane jak je sytic, ne? Jeden je necim zalepenej asi tovarni set up. Tak jak ktery? V tomhle mam dost rezervy. :-) Cetl jsem nekde snad 2.5 a 4 otacky od uplnyho zasroubovani. Mysleno 360°. Ale nevim no, uz mam domluven kup vyfuku primo na mz 251, tak se spis zacnu nejdriv soustredit na ohnuti toho kolene aby tak ten vyfuk tak nak hezky sedel a zaroven na to abych nenarusil ten idealni pruchod a zpetnej raz tech splodin... Asi nema cenu laborovat s tim motorem dokud vejfuk jak roura od kamen. Nez prijde vyfuk tak zacnu rozebirat krosku 516 a generalkovat ten poklad co ukryva. Mezi tim se projedu s tim MZ. No a pak tam narvu znovuzrozenej 516 a pojemenujou po me tu hezkou ostrou zatacku ... :-)))

hoj.73
Příspěvky: 93
Registrován: pát 08. úno 2013 10:51

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od hoj.73 »

jo přesně tak větší 4ot. a ten zaplombovaný 2,5 ot. ale pokud máš možnost tak profoukni kakbec pořádně tlakovým vzduchem odhadoval bych to že máš přicpaný karbec , ještě takový dotaz máš na té motokáře baterku?

kodlyk
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 08. srp 2013 16:09

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od kodlyk »

Super diky. No asi ten karbec tedy znovu rozeberu a procistim nakym kompresorem na foukani pneumatik. Je mozny ze tam naka usazenina je. Jojo, baterku tam mam... Mam to zapalovani s tou hallovou sondou, takze to bez baterky by neslo nastartovat. Tazke tamten zaplombovanej mam odplombovat?

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: MZ 251 ETZ strili do neoriginal vyfuku - desne rany

Příspěvek od Harry »

Ten zaplombovanejh šroub je zaplombovanej právě proto, aby se do něj zbytečně nešahalo... nech ho tak jak je, kup origo výfuk a zbytečně si nerozeser všechno kolem. 4T vejfuk je úplně jinej než 2T, drátěnkou to nezachráníš... nejde ani o odpor laufu jako takovýho, ale o vracení rázové vlny, proto je potřeba jistýho kuželovýho tvaru u takovýho laufu... bla bla bla... stejně to jistým jedincům je zbytečný vysvětlovat
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Odpovědět