
MZ 150 po chvilce chcípne
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob 12. říj 2013 07:32
MZ 150 po chvilce chcípne
Zdravím všechny eMZetáře
. Mám takový problém, že když jedu na eMZetě tak cca po pěti kilometrech chcípne. Prostě když normálně jedu, tak asi po pěti kilákách mi nejdou světla a ani blinkry a pak už nejde ani motor a svítí při tom červená kontrolka, což se mi ještě nestalo Já to nechám třeba minutu stát, pak to nakopnu a zase to chvilku jede. Myslím si že to bude asi dobíjením, ale s tímto jsem se ještě nesetkal, tak budu brát každou Vaši radu, díky za odpovědi

Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
To ti to nejprve přestane svítit a až po nějaký době chcípne motor?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Já teda nevím, ale můj názor je, že kdyby to bylo dobíjením a motorka se ti komplet vypla, bylo by to tím, že by se ti vybila baterka a ta se sama od sebe zase nenabije, takže bys těžko po cca 5ti minutách znovu popojel...
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob 12. říj 2013 07:32
Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
proste normálně jedu a najednou mi prestane jít plyn a motorka zpomaluje az zastavi a chcipne a po cca 2 minutách ji nakopnu a jede znovu a při tom mi svítí ČERVENÁ kontrolka
Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Tak kontrolka se rozsvítí nejspíš v důsledku toho, že nejede motor. Když otočíš klíčkem, tak ti taky svítí než nakopneš motor... Může to být nějaký špatný kontakt v elektrice, který se při zahřátí přeruší. Prolez elektriku, zkontroluj kontakty, prostříkej to sprejem na kontakty, zkontroluj v jakém stavu jsou pojistky, případně preventivně vyměň a uvidíš, co to udělá.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob 12. říj 2013 07:32
Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
oki, prolezu co se dá a uvidíme výsledek
, ale ta kontrolka svítí i když jedu

Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Bude to s největší pravděpodobností dobíjení... Regulátor bych zkontroloval jako první, změřit napětí při běžícím motoru, bez světel, se světly... atd.

Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Ještě bych zkusil jehlový ventil v karburatoru. V podstatě to ted řeším, ujedu kousek a zdechlo to, stálo to chvilinku, nakopl jsem, šlo to krásně za plynem, všechno v pohodě, a po pár kilometrech znova. Začala mi škola, bydlím na intru, ještě mi chybí doladit drobnosti, ale stihla mi propadnout technická, takže neotestuju, moto mám v garáži ve městě 

Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Nastavit hladinu a průtok paliva a je to vyřešený.
Flatron, mrkni jestli ti protíká dostatečně benzín přes jehlovej ventil do karburátoru, pokud si např. nechal mašinu dlouho stát a měl si v karbecu benzín, zaroste ti karbec bordelem, humusem, mechem aji nějaká ta havěť se tam objevuje
já měl v karbecu takovej marast, že sem čuměl, jako by mi tam někdo nalil lepidlo... hnusná, lepkavá sračka barvy zelené, všechno totálně KO, rozdělal sem, vyčitil a byl klid...
Začni u kravin, pak řeš detailnější a složitější věci
Flatron, mrkni jestli ti protíká dostatečně benzín přes jehlovej ventil do karburátoru, pokud si např. nechal mašinu dlouho stát a měl si v karbecu benzín, zaroste ti karbec bordelem, humusem, mechem aji nějaká ta havěť se tam objevuje

Začni u kravin, pak řeš detailnější a složitější věci

Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
hlavně nerozdrbej všechno najednou


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: MZ 150 po chcivlce chcípne
Oddělej sedlo a mrkni jaký máš regulátor dobíjení. Pokud tam máš, přímo u nádrže, takovou hliníkouvou vysokou krabičku, tak to máš ten starý mechanický typ. Sundej z něho víko, vem si jemný!! smírkový papír (tak 400+ zrnitost) a uvidíš tam dvě kovové pacičky. Jedna kmitá mezi dvěmi kontakty, druhá spíná/rozepíná. Vem ten smirek a kontakty jak na pacičkách, tak na dosedových plochách, pořádně přelešti. Nezapomeň se nejdříve podívat, v jakém jsou stavu - zda-li jsou černé (opálené), zoxidované atd.
Dále zkus: nakopni mašinu, odpoj baterku, zjisti při jakých otáčkách ti to chípne. U mě cca 1500-1600 je hranice a s mzetou problém nemám.
Vem si multimetr a připoj ho na baterku s nastartovanou motorkou. Nabíjecí napětí by mělo být od 13-14V (myslím, přibližně), projeď si otáčky od volnoběhu až nahorů a zjisti v jakém rozmezi se ti to pohybuje.
Dále zkus: nakopni mašinu, odpoj baterku, zjisti při jakých otáčkách ti to chípne. U mě cca 1500-1600 je hranice a s mzetou problém nemám.
Vem si multimetr a připoj ho na baterku s nastartovanou motorkou. Nabíjecí napětí by mělo být od 13-14V (myslím, přibližně), projeď si otáčky od volnoběhu až nahorů a zjisti v jakém rozmezi se ti to pohybuje.
Re: MZ 150 po chvilce chcípne
A nebo? Kup novej elektronickej regulátor dobíjení v autokelly maj škodováckej za 200,- liší se u něj jen zapojení, ale schéma zapojení najdeš tu podle mě, nejlepší volba, funguje fakt na špičku!!!