Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Zdravím,
potřeboval bych poradit s řídící jednotkou. Na http://www.mz-faq.ic.cz/ (oprava zapalování) je jeden návod a schéma, ale u kondzátoru C2 (33n/630V) mám ještě k němu paralelně asi cívku. Je to v bílém pouzdře vypadá to jako keramický kondenzátor, ale při měření kapacitu žádnou nemá a indukci mi to ukazuje 680mH, ale nemam na to zrovna extra měřák a RLC-metr nemam. Je na tom napsáno Z 190 K.
Nemáte někdo zkušenost? Zlobí mi elektrika, myslím, že je ta jednotka v háji, ale tranzistory vypadají v pohodě, tak to chci prostě vyměnit všechno. Tůto je poslední součástka, s kterou si nevím rady.
potřeboval bych poradit s řídící jednotkou. Na http://www.mz-faq.ic.cz/ (oprava zapalování) je jeden návod a schéma, ale u kondzátoru C2 (33n/630V) mám ještě k němu paralelně asi cívku. Je to v bílém pouzdře vypadá to jako keramický kondenzátor, ale při měření kapacitu žádnou nemá a indukci mi to ukazuje 680mH, ale nemam na to zrovna extra měřák a RLC-metr nemam. Je na tom napsáno Z 190 K.
Nemáte někdo zkušenost? Zlobí mi elektrika, myslím, že je ta jednotka v háji, ale tranzistory vypadají v pohodě, tak to chci prostě vyměnit všechno. Tůto je poslední součástka, s kterou si nevím rady.
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Už jsem vše dohledal, předělal a šlape, v tom návodu je vše, jen mi trvalo se v tom vyznat repase mi vyšla cca na 170kč
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Ahoj,
stavím si motokáru a chci do ní dát motor MZ 251 ETZ.
http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... _s_MZ_251/
Motor jsem zakoupil na aukru.
Má takovéto zapalování:
http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... 51_etz.jpg
Zjistil jsem, že abych jej nastartoval, je k němu potřeba řídící jednotka.
Koukal jsem na net a řídící jednotka se pohybuje okolo 1500 - 1600 Kč.
Snad jsem správně pochopilm že jsi si jednotku sám postavil?
Neměl by jsi pro stavbu nějaké podklady?
Např. schema vyleptaného tištěného obvodu?
schema zapojení součástek, případně seznam dnes dostupných součástek, které k tomu jsou potřeba?
Studoval jsem elektrotechnickou průmku, tak bych si to s pomocí své šikovnosti postavil sám.
Díky moc, s pozdravem, Tomáš. kodlyk@seznam.cz
stavím si motokáru a chci do ní dát motor MZ 251 ETZ.
http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... _s_MZ_251/
Motor jsem zakoupil na aukru.
Má takovéto zapalování:
http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... 51_etz.jpg
Zjistil jsem, že abych jej nastartoval, je k němu potřeba řídící jednotka.
Koukal jsem na net a řídící jednotka se pohybuje okolo 1500 - 1600 Kč.
Snad jsem správně pochopilm že jsi si jednotku sám postavil?
Neměl by jsi pro stavbu nějaké podklady?
Např. schema vyleptaného tištěného obvodu?
schema zapojení součástek, případně seznam dnes dostupných součástek, které k tomu jsou potřeba?
Studoval jsem elektrotechnickou průmku, tak bych si to s pomocí své šikovnosti postavil sám.
Díky moc, s pozdravem, Tomáš. kodlyk@seznam.cz
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Tady je v nabídce za korunu....
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Pěkná motokára, ale už slyším ty nadávky až se ti bude kůže pálit o rozpálený válec
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Vypadá to moc pěkně, ale jak to nastartuješ, tak to bude jak kdybys seděl na zbíječce pokud tam nemáš silent bloky a ten válec, na tom můžeš potom po výletu vařit, třeba smažit atd.
To je vyloženě plotna po ruce :D-x
To je vyloženě plotna po ruce :D-x
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
mě zaujal ten svod výfuku z válce - proč takovej složitej udělátor [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_1856.gif[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Chlapy, diky za pochvaly i vase nazory...
Je to zatim prototyp...
Samozrejme clovek musi bejt trochu sikovnej a ne hned placnout loket na rozpalenej valec... )
Ted mi jde hlavne o to, rozchodit ten motor...
K tomu prave potrebuju tu jednotku...
Diky za tim na inzerat.
Zrovna dnes jsem byl v GM eletronic a podle navodu na http://www.mz-faq.ic.cz/zapalovani/zapalovani.html
si jednotku stavim...
Dily staly 146 Kč, to je za hubičku...
Uz jsem dnes nakreslil navrh tistaku a vyleptal ho.
Zitra tam napajim soucastky...
Sem na to sam zvedavej, jak to bude jezdit...
Silent bloky jsou miniaturni u sedacky... ale je to v podstate jen 2 mm silna guma, takze asi prdel dostane peknej naklep...
Jinak motoakru jsem si uz postavil jednu...
http://www.youtube.com/watch?v=mC1uVpJ8PWw
http://www.youtube.com/watch?v=puZ8DC1QZNM
dal jsem do ni CZ 175/477
chtel bych nekde spalsit motor CZ 125/516 z crossky...
Uvidime, jak bude slapat tahle MZta...
Je to zatim prototyp...
Samozrejme clovek musi bejt trochu sikovnej a ne hned placnout loket na rozpalenej valec... )
Ted mi jde hlavne o to, rozchodit ten motor...
K tomu prave potrebuju tu jednotku...
Diky za tim na inzerat.
Zrovna dnes jsem byl v GM eletronic a podle navodu na http://www.mz-faq.ic.cz/zapalovani/zapalovani.html
si jednotku stavim...
Dily staly 146 Kč, to je za hubičku...
Uz jsem dnes nakreslil navrh tistaku a vyleptal ho.
Zitra tam napajim soucastky...
Sem na to sam zvedavej, jak to bude jezdit...
Silent bloky jsou miniaturni u sedacky... ale je to v podstate jen 2 mm silna guma, takze asi prdel dostane peknej naklep...
Jinak motoakru jsem si uz postavil jednu...
http://www.youtube.com/watch?v=mC1uVpJ8PWw
http://www.youtube.com/watch?v=puZ8DC1QZNM
dal jsem do ni CZ 175/477
chtel bych nekde spalsit motor CZ 125/516 z crossky...
Uvidime, jak bude slapat tahle MZta...
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
jen by to chtelo vychytat system toho razeni jinak nez rukou, jinak budes asi brzo radne spaleny o valec
ale jinak vazne sikovny synek postavil sikovnu motokaru
ale jinak vazne sikovny synek postavil sikovnu motokaru
Simson Enduro S51 -> MZ etz 150 modroučká a také Audi 80 B4 kombi v krasne uprave
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
s tím motorem z dvěpade a těma maličkýma kolečkama to pojede jako čert, přidáš a bude to hrabat jako cip ta dvěpade už nějakýho toho koníka v sobě má... no su zvědavej, pak sem hoď video
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Měls dat motor na druhou stranu. Řadilo by se ti líp
Jinak teda chlape klobouk dolů. Na to bych já neměl nervy
Tak ať to jezdí a trhá asfalt
Jinak teda chlape klobouk dolů. Na to bych já neměl nervy
Tak ať to jezdí a trhá asfalt
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Video sem urco dam.
O vikendu to snad uz zkusim nastartovat.
Jeste potrebuju udelat lanko plynu a spojky a vymyslet kam dat nadrz.
Motor dat na druhou stranu co se tyka origos ramu nesel. Neni tam na nej cystuzeny ram a do toho origos ramu sem nechtel nic navarocat abych ho zbytecne nezeslaboval...
Jinak myslim ze to razeni jsem idelal v ramci moznosti skvele - prave na levou ruku, abych se nepalil o valec.
No sem na to zvedavej jestli to bude trhat asfalt... Je tam prevod do pomala do sily, ale treba si jeste pohraju s rozetou na zadni ose a dam tam jeste o neco mensi aby to oekne uhanelo do rychlosti...
Zalezi taky, jak ten motor bude slapat... Snad ho nebudu muset pulit a generalkovat...
O vikendu to snad uz zkusim nastartovat.
Jeste potrebuju udelat lanko plynu a spojky a vymyslet kam dat nadrz.
Motor dat na druhou stranu co se tyka origos ramu nesel. Neni tam na nej cystuzeny ram a do toho origos ramu sem nechtel nic navarocat abych ho zbytecne nezeslaboval...
Jinak myslim ze to razeni jsem idelal v ramci moznosti skvele - prave na levou ruku, abych se nepalil o valec.
No sem na to zvedavej jestli to bude trhat asfalt... Je tam prevod do pomala do sily, ale treba si jeste pohraju s rozetou na zadni ose a dam tam jeste o neco mensi aby to oekne uhanelo do rychlosti...
Zalezi taky, jak ten motor bude slapat... Snad ho nebudu muset pulit a generalkovat...
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Co tam máš vepředu za ozubený kolečko?? Nemá smysl dávat jinou rozetu, vyměň přední kolečko v motoru a máš to to stejný a levnější... max sem viděl 25zub!!
Origo je 21, já jezdím na MZ 19ku a jede to jako čert...
Origo je 21, já jezdím na MZ 19ku a jede to jako čert...
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
a kolika zub patri na 150 a kolik je dle zkusenosti ideal?
Simson Enduro S51 -> MZ etz 150 modroučká a také Audi 80 B4 kombi v krasne uprave
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
150 - 10,5 kW - 15 zubů ostatní 16 zubů
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Majkle, ve predu mam 22 zubu.
Tohle kolecko tam bylo uz kdyz jsem ten motor koupil.
V zadu mam rozetu z CZ 150c, ktera ma 46 zubu.
Myslis, ze kdyz bych sehnal do predu to 25ti zubove, coz bude "jen" o tri zuby vic nez tam je ted, ze to bude nejak hodne na rychlosti znat?
Spis jsem premyslel, ze bych do zadu dal treba 30ti zub... Ale nevim kde takovou rezotu sehnat...
MZ 251 ETZ motorka jede kolem 130ti km/h co jsem cetl na netu.
Ta motokara ma ale cca 3x mensi zadni kolo...
Kazdopadne uz se mi podarilo zapojit elektriku, ze to hazi jiskru... Huraaaaa...
Videjko: http://www.youtube.com/watch?v=i2GjPDxo4rk
Tohle kolecko tam bylo uz kdyz jsem ten motor koupil.
V zadu mam rozetu z CZ 150c, ktera ma 46 zubu.
Myslis, ze kdyz bych sehnal do predu to 25ti zubove, coz bude "jen" o tri zuby vic nez tam je ted, ze to bude nejak hodne na rychlosti znat?
Spis jsem premyslel, ze bych do zadu dal treba 30ti zub... Ale nevim kde takovou rezotu sehnat...
MZ 251 ETZ motorka jede kolem 130ti km/h co jsem cetl na netu.
Ta motokara ma ale cca 3x mensi zadni kolo...
Kazdopadne uz se mi podarilo zapojit elektriku, ze to hazi jiskru... Huraaaaa...
Videjko: http://www.youtube.com/watch?v=i2GjPDxo4rk
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
stáhni si GEARDATA, doplň rozměry kol a počty zubů, převodový poměry najdeš v BIBLI - všechno je tu na fóru k nalezení
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Hele, já mám vepředu 19ti zub a o víkendu sem letěl 140 Kdybych měl origo, vypočítal sem si, že by to jelo 160 a kdybych tam měl 23zubů, tak bych letěl i 180, ale nevím, kde by to vzalo výkon na to, aby se to tam dostalo
Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak budeš laborovat a kupovat
Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak budeš laborovat a kupovat
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
A když dáš 24zubů tak 190, to znamená že na všech srazech po čr by jsi byl za hoďku
Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Hele, já mám vepředu 19ti zub a o víkendu sem
> letěl 140 Kdybych měl origo, vypočítal sem
> si, že by to jelo 160 a kdybych tam měl 23zubů,
> tak bych letěl i 180, ale nevím, kde by to vzalo
> výkon na to, aby se to tam dostalo
>
> Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak
> budeš laborovat a kupovat
Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Hele, já mám vepředu 19ti zub a o víkendu sem
> letěl 140 Kdybych měl origo, vypočítal sem
> si, že by to jelo 160 a kdybych tam měl 23zubů,
> tak bych letěl i 180, ale nevím, kde by to vzalo
> výkon na to, aby se to tam dostalo
>
> Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak
> budeš laborovat a kupovat
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Majkl: Těch 140 km/h je takový limit. Co si pamatuju diskuse, nebo spíš dohadování o tom, jestli je lepší Jawa 350 nebo MZ 251, tak nikdy nikdo nenapsal, že by jel na jednom ze strojů rychleji a já dost pochybuju o reálnosti té rychlosti, tachometru bych rozhodně nevěřil . Každopádně to nikomu neberu, neznám nikoho, kdo by maximálku nezkoušel
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Majkl: když zadáš správný údaje do toho prográmku, vyjde ti skutečná rychlost - né to, co změří tachec
[img]http://vladan251.sweb.cz/převodyETZ251.jpg[/img]
[img]http://vladan251.sweb.cz/převodyETZ251.jpg[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Viktor - mě je ukradený, jak to jede, kámoš letěl vedle mě na 150ce kolem 130ti a když sem ho předjížděl, asi sem o něco rychleji jel, je mi celkem jedno co to jede atd. a jestli je to pravda, to mi je taky jedno
Asi teda bude tachec rozhozenej...
Asi teda bude tachec rozhozenej...
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Viktor - mě je ukradený, jak to jede, kámoš
> letěl vedle mě na 150ce kolem 130ti a když sem
> ho předjížděl, asi sem o něco rychleji jel,
> je mi celkem jedno co to jede atd. a jestli je to
> pravda, to mi je taky jedno
>
> Asi teda bude tachec rozhozenej...
Chtěl bych se na MZ taky podívat do Himalájí jako Majkl abych mohl pustit svojí MZ z kopce a svézt se 140km/hod................
-------------------------------------------------------
> Viktor - mě je ukradený, jak to jede, kámoš
> letěl vedle mě na 150ce kolem 130ti a když sem
> ho předjížděl, asi sem o něco rychleji jel,
> je mi celkem jedno co to jede atd. a jestli je to
> pravda, to mi je taky jedno
>
> Asi teda bude tachec rozhozenej...
Chtěl bych se na MZ taky podívat do Himalájí jako Majkl abych mohl pustit svojí MZ z kopce a svézt se 140km/hod................
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
v papírech je napsaný 130, proč by nemohla jet 140?? Kámošova 15 lítá 120+ na rovince, proč by nemohla 250 letět 140?
Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)
může, ale záleží hodně na povětrnostních a terénních vlivech - podle diagramu bys s 21z pastorkem a origo gumou musel na pětku točit 6tis.ot/min, což by bylo možný spíš vleže, z kopce a s větrem v zádech. mně se to podařilo na dálnici, když jsem byl pověšenej za dodávkou
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)