Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
bzricho
Příspěvky: 9
Registrován: ned 15. led 2017 12:02

Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod bzricho » ned 11. úno 2018 15:22

Blíži sa ten okamih ktorého sa obávajú väčšina z nás. Deň posledného zúčtovania a to v podobe stk. Raz sa nám už podarilo cez ňu prejsť no stk kam som chodieval má nového majiteľa a ten dobrý deduško čo mi vždy robil motorky tam už nieje a robí namiesto neho jeden strašne dôležitý sopľak.
Jedna sa o moju mz 251. asi pred troma mesiacmi som sa pustil do jej celkovej generálnej opravy. a dostal som sa do momentu keď som nemohol zdemontovať spojku ako pevne držala. no týmto problémom Vás nudiť nebudem. teraz mám zasa opačný problém tento inžiniersky skvost tan nechce držať. a z ohľadom na to že celkova konštrukcia motorky je viac než technologický zázrak tak pokiaľ chcem niečo robiť zo spojkou tak si to vyžaduje značnú dávku trpezlivosti. Spojka ďalej menovaná ko pičovina sa mi už druhý krát odtrhla z kľuky ďalej menovaná ako kokotina. Prvý krát to bola moja chyba áno neodmastil som a dotiahol som ju len kľúčom no druhý krát som pooblieval celý motor acetónom vydrel som to do čsta ako pičovinu tak aj kokotinu a dokonca pičovinu som nahrial teplovzduškou. a následne dotiahol momentovým kľúčom na stanovených 90 nm no kedže mi to pripadalo ozaj málo tak som to dotiahol na 140 nm. Samozrejme ak opomeniem to dalšie množstvo nedostatkov na tomto stroji po ktorom túžili srdcia našich otcov keď boli mladý a podarilo sa mi to naštrtovať. Po zahriatí motoru som vypol zapalovanie a akonáhle sa dotočila kľuka bolo počuť ako ďalej pokračuje v jazde tá pičovina a stále sa odtrhnutá krúti samovolne.

Viete mi prosím poradiť spôsob ako donutiť tie to dve nezlúčitelné časti aby zostali pekne v spoločnom objatí a fungovalo to tak ako to má ?

Kúpil som si mztu lebo mi bolo stále hovorené aký je to skvelý stroj a že jawa sa tomu nevyrovná no svoju jawku nemôžem dopustiť už len z ohladu na to že keď sa niečo pokazí na spojke tak je to otázka pár šŕub a nie skoro úplne rozborky motora. A ja debil som si nekúpil jednu ale hneď dve emzety.

Z veľkou pravdepodobnostou v dohladnej dobe budú dve mz 251 na predaj jedna na papieroch v uprave advance či ako to volali a druhá viac na kope než pokope

Majkl
Příspěvky: 766
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod Majkl » ned 11. úno 2018 17:47

:D :D :D :D :D :D :D :D :D jo, mě se dělo to stejný, dej na ten kužel lepidlo Loctite 648 !!!
Já takhle rozdělával 2x a drží to jako prase... ;) Najeto na tom mám cca 15tis. a žádný problém... Potřeba pořádně odmastit a očistit a taky je potřeba tu píčovinu a kokotinu k sobě pořádně přirazit...

No a je to :)

Lepidlo stojí 5ml asi 160,-

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1784
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod Harry » pon 12. úno 2018 09:46

lepidlo, jak píše Majkl
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

kafeacigaro
Příspěvky: 16
Registrován: pon 29. čer 2015 18:44

Re: Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod kafeacigaro » úte 13. úno 2018 09:36

Taky může bejt jinej úhel na kuželu těla spojky než je na klice, dneska ty díly vyrábí kdejakej tatar. Já spojku nelepim a s protáčením jsem nikdy neměl problém. Zkontroloval bych ty úhly.

Címoš
Příspěvky: 77
Registrován: stř 01. kvě 2013 11:48

Re: Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod Címoš » stř 14. úno 2018 12:30

Můžeš to taky na sebe zalapovat. To je rozhodně dobré udělat, pokud už se ti to několikrát protočilo.

Heki
Příspěvky: 758
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu

Příspěvekod Heki » stř 14. úno 2018 22:06

Za předpokladu, že pičovina s kokotinou jsou oboje původní a předtím to drželo, tak úhly asi budou sedět. Rozebrat, zalapovat (například lapovací pastou na ventily), důkladně odmastit (lepší je čistič na brzdy ve spreji než aceton - poslední dobou se mi stává, že acetonový čistič olej rozpouští dost zvolna...), pak tam můžeš dát to lepidlo - ale mělo by to držet i bez něj. Já to nikdy nelepil a drželo to. Jak to budeš nahazovat, tak to tam přes dřevo naklepni kladívkem - rána ve správném směru, ani malá ani velká - to chce na to cit. Pak dotáhnout na moment a je to cajk.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.


Zpět na “MZ Fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti