dominiksla:
Rozumíme Ti dobře... Vypnutá spojka znamená, že se přítlačák posune cca 2 mm od lamel a ty se od sebe oddělí. Potíž je v tom, že na každou mezeru máš kolem 0,1 mm. To sice stačí pro olej, ale ne pro zkroucené lamely, popraskané lamely, vymačkaný drážky na unašeči, deformovanou klec spojky, unavenou talířovou pružinu...
U novýho motoru to složíš, nastavíš vnitřní vůli, přiděláš dekl, naleješ olej, nastavíš lanko, zařadíš neutrál, nakopneš to, zmáčkneš spojku, dáš za jedna a jedeš.
U našich motorů si se spojkou musíš pohrát, jinak pořád něco řešíš. Jsou tam vůle, který na novým motoru nejsou a jsou tam použitý materiály, který na novým motoru taky nebyly...
Svoji spojku jsem ladil cca 6 hodin - rovnal jsem klec, drážky v unašeči, přizpůsoboval COSSID lamely (ty se Ti nejspíš zasekávají v kleci), vypodkládal klec oproti unašeči, měnil napětí pružiny ve vztahu k vnitřní vůli (to proto, aby přítlačák chodil v ose a nikoli šejdrem = nerozpojená třetina obvodu lamel). Podkládal jsem tři šrouby, co drží spojku pohromadě podložkama, protože kdosi přede mnou je dotáhl na krev a probořil sedla na unašeči. Měl jsem to asi 6 x kompletně rozhozený a zase složený. V ruce šupleru, v očích zoufalství, protože to za Boha nechtělo chodit v ose.
A chodí!!!
Dneska -5°C, motor vrčel asi 20 vteřin, třikrát jsem zmáčknul spojku, dal za jedna (motorka se ani nehla - jen to cvaklo) a krásně se na ledu plynule rozjel. Jde to...
simso:
1,5 otáčky vzdušníku, 2 zářez na jehle jsou pro to, abys to nastartoval, projel a ohřál. Na tohle nastavení to totiž sice pojede úplně vždycky, budeš však řešit:
- zasranou černou svíčku
- díru ve výkonu po razantním přidání plynu
- spotřebu
- kouřivost výfukových plynů
- volnoběh
Nebo to nastavíš podle původní myšlenky funkce karburátoru nejen Jawy, ale i MZ (ono to je konstrukčně i ideově shodné) - na to potřebuješ ohřátej motor - a výše uvedené přestaneš řešit.
Nemusel jsem blbnout s poměrem oleje v benolu ani s teplotou svíčky, aby elektrody svíčky ZREZATĚLY...
Bylo to sice poučné, ale zcela zbytečné. Motor dostává to, co potřebuje a indicie jsou takové, jaké mají být.
Leju benol s olejem do nádrže, svítím, troubím, blikám, dobíjím, brzdím, předjíždím, prostě si užívám jízdu. Super stroj.
