Vánoční nadílka

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

Tak co se vám objevilo pod stromečkem já jsem například dostal díly na které si brousím zuby celý rok :D no jen se zeptám levý grip no a průměr řídítek je větší takže nemá se to dát třeba do horké vody nebo to tam prostě narvat něják no a pak gumy na stupačky nachápu pročmají ten výřez origo předchozí ho neměly jo a zase je ten průměr stupačky o něco větší takže zase fígl? :D

Jindra
Příspěvky: 734
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Jindra »

Že se nestydíš, takové zneuctění Hekiho tradičního vánočního příspěvku ::o

No ale když už jsi s tím začal, tak já dostal vstupenky na fest Pod Parou 2016 Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1760
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Viktor »

Já ještě minimálně den počkám na Hekiho, až pak se pochlubím vším tím, co jsem nedostal :D-x

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Márty »

simso: Zkus řidítka (a grip zevnitř) namazat mýdlovou vodu, pak by mohl jít nasunout... Mýdlo vyschne a pak to drží...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Márty »

Taky počkám na Hekiho, a pak se pochlubím... ;)
Obrázek

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

To se omlouvám nejsem tu dlouho neznám :D

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

A nehodí se to sem vím ale zajímalo by mě kolik jste slyšeli že 150etz najezdila nejvíc než šla na go jestli jsou případy i 50k ale to už je asi dost :D

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

simso:
Gripy nasazuji pouze namočený ve vodě, v dešti nebo v řece se mýdlo i jar zase rozmáchá a pak se to docela točí...
Ježuch mi nadělil dvě nový zrcátka >:D<

Zkus lépe definovat co to je GO...
S mojí první MZtou mi jisté děvče ujelo asi 5 metrů a GO se skládalo z nového zrcátka, páky přední brzdy, řidítek, gripu plynu, zátky rukojeti plynu, obou blinkrů, trubky stupaček, gripu stupačky, tlumiče výfuku, objímky tlumiče výfuku, baterie, rukavic a blembáku...
Šikovná holka :-(I
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

Go no je to hodně nepřesné řekněme že jsem člověk který jezdí do 4500otáček a snažim se ji šetřit občas dám 6500 ale to jen když mě to popadne no bývalý majitel jezdil to samé a najezdil tam 32tisíc ale na m2t no bohužel nevim jestli byl motor půlen každopádně motor běží hladce a nic v něm neklepe ani nechrastí 120 po rovině dá no jak jsem to myslel no myslel jsem to tak kolik km se pohybuje hranice životnosti motoru teď se bavím o origo ložiskách a všem co je v motoru no všem s výjimkou gufer některých šroubků lamel a tyhle věci co je potřeba měnit hele nevim jak to vysvětlit dělám guláš zeptám se takto 90% součástek motoru je origo jezdím do viz zmíněného pásma a před jízdou chvíli zahřeji předchozí majitel mazal m2t já mažu mogul ts otázka zní kde by mohla být hranice v km když tyhle věci budu dodržovat kdy bude potřeba motor rozpůlit jo je to divné ta otázka moc to nedává smysl ale... Moto má najeto 33600km omlouvám se za tu esej co jsem sepsal :D

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Márty »

AresMlok: Ještě se mi nestalo, že by se to rozmáčelo, a pak se gripy začaly znovu protáčet. Používal jsem tuhle metodu jak pro řidítka na několika mašinách, tak i na bicyklech a no problem. Ale jar jsem nikdy nepoužíval, vždycky jen mýdlo (:P)
Obrázek

dominiksla
Příspěvky: 30
Registrován: sob 26. zář 2015 14:30

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od dominiksla »

Není to k tématu ale nechcu zakládat nové téma. Nějak mi přestala rozepinat spojka. Zkoušel jsem to nastavit i přes ten šroub na motoru a furt nic. Nechápu to z ničeho nic...

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

Márty:
Mě právě jo a docela často a obojí, tak to zalejvám jen vodou. Mí známí to taky mažou mýdlem nebo jarem a těm to drží stejně jako Tobě. To Vám závidím, s těmi mazadly to je totiž nasazený okamžitě, se samotnou vodou to je požer jen o málo menší než suchý... Ono je u mě ostatně dost věcí jinak než je obvyklé :D-x aspoň je :-BS

simso:
co se kondice motoru týče,
tak poměrně směrodatný údaj by mohla být velikost kompresního tlaku. Zatím jsem neobjevil, jaký by měla mít MZta - předpoklad je kolem 12 - 15 atmosfér. Vycházím z teoretického kompresního poměru, objemu elektrod svíčky, něco málo karbonu, ztrát tlaku kolem zámků kroužků a těsnění svíčky. Nemám ale změřeno...
Důležitý je zvuk, který motor generuje z různých součástí. Velikost předstihu, seřízení karburátoru. Též způsob jízdy - moje studená tak do 4 000 otáček, po ohřátí (cca 1 km jízdy) 5 - 7 000 otáček. Motor si řekne sám co chce. Nakrmit a víš hned.
Co jsem tak zjišťoval, 150diny daly kolem 50 - 60 000 kilometrů na výbrus. To je stav, že se s tím jezdilo "normálně" a používal se jeden typ oleje. Krosaři dávali tak 15 000 kilometrů, já z neznalosti cca 6 000 km - míchal jsem různé oleje a urval se mi karbon z kolene výfuku.
Kolem 40 000 km by měl začít "blbnout" karburátor = rozuměj, že se vymlátí šoupě oproti šachtě a začně třískat v rezonanci s otáčkami motoru. Mám najeto "dle toho taky měřiče" 35 000 a dva fousy, tak Ti možná brzy řeknu jestli jo nebo ne.
Správně nastavená spojka, pokud nejezdíš moc po zadním, vydrží dlouho.
Primární řetěz netuším, ale odhaduji kolem 5 - 7 000 km.
Ohnuté řadící vidličky vydrží klidně i 100 km, neohnuté spoustu tisíc.
Startovací neslícovaný segment je v háji po dvou měsících, slícovaný začne blbnout po roce denního ježdění.
Zcela samostatná kapitola je elektrika...

Prostě to neřeš a jezdi, až se něco vyhryzne (a vyhryzne), tak to spravíš a hotovo.

Viděl bych to tak, že bys měl dorazit na nějaký sraz a tam si mašiny prohodíme a bude Ti to jasný hned (tu)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Jindra
Příspěvky: 734
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od Jindra »

Příště použijte líh, vyschne beze zbytku jako voda, ale při montáži klouže jako mýdlo ;)

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

dominiksla:
páka odpor klade?
Já spojku seřizuji tak, že stavěcí šroub bowdenu lanka na páce vyšroubuji asi do poloviny z držáku páky. Potom na dotyk zašroubuju červa šneku spojky v deklu alternátoru a zajistím ho maticí. Následuje několikeré zmáčknutí spojky a nastavení stavěcího šroubu bowdenu tak, aby páka měla cca 1 mm hrk, než začne zabírat. Luxusní chod spojky.
Vliv na to má, lanko, bowden - omastek, kulička mezi tyčkama, vůle mezi spojkovou klecí a unašečem, stav COSSID lamel a kovových lamel (olámané nebo zkroucené), vnitřní vůle spojky. Může se povolit matice či šrouby (nedokonalé zajištění pojistnými podložkami) - vyosení přítlačného talíře až zkroucení lamel. Pokroucená klec taky nijak zázračně nevypíná...
Taky mohlo něco prasknout.

Pokud to nejde seštelovat, asi to budeš muset rozhodit.
Použij na to krámy, který mám někde na fotce - né, že by to těma páčidlama nešlo...
Je to sice veterán, ale primár a spojka jsou stále hodinářská záležitost a nikdo mi to nevymluví :-)T
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

jo díky asi takovou představu jsem chtěl slyšet a co mě uklidnilo že tobě to dělá taky jak mě prostě studená nejde točit přes 5000 skoro se sytičem jo ale bez ne ale ani se sytičem žádná sláva prostě to nevytočíš tak nechám sytič tak dlouho než začnou padat otáčky pak pustim nechám dohřát a už jde normálně já myslel totiž že je tam něco špatně a ono je to normální :D no motor zatím jede bez problému jak jsem psal běží suprově nic v něm nebouchá ani neřinčí :D a na prdel jí opravdu skoro nedávám na to jsou jiné stroje mám ji na klidnou kochačku po okreskách tak 70-90kmh je to relax

dominiksla
Příspěvky: 30
Registrován: sob 26. zář 2015 14:30

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od dominiksla »

Páčka klade odpor, na motoru jsem ten šroub dotáhl nejvíc co to šlo a stejně to nerozepíná. Může mi někdo vysvětlit jak to funguje? Třeba na fichtlu to jde vidět na první pohled ze se to stlačuje ale u MZ ten princip nechápu, v tom deklu je ta páka ale nepohybuje se doleva ani doprava. A v tom deklu z boku mám šroubek a nějaký trojúhelníkový kus oceli to taly nechápu jak to funguje

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

K otáčkám studenýho a ohřátýho motoru:
studenej - necelejch 1500
ohřátej - cca 1100, ani ne - nechávám svítit kontrolku dobíjení
sytič používám jen na nastartování a okamžitě zavírám. Na plyn reaguje okamžitě.
Seřiď bohatost směsi a volnoběh...
Kolem 5 - 6 ledna má bejt 13°C pod nulou, tak možná sytič bude potřeba než zařadím dvojku. Uvidíme...

Jezdím do rachoty po státovce a aspoň na tý naší prostor na kochačku není. Pokud nejedu 90 / 100 km v hod, tak se mě snažej předjet a když to nestihnou, tak mě prostě hoděj do škarpy. Minulej tejden dvakrát po sobě v rozmezí 1 km. Tj. během 1 minuty. Nějaký troubení je houby platný, když maj o 2 tuny víc...
Na okreskách to je super...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

dominiksla:
V delku je šnek http://www.a-zobchod-eshop.cz/a-zobchod ... jky-MZ-150 a jestli Ti "zamrznul" bordel nebo uschnul, tak to prolej olejem a budeš zase vypínat.
Funkce je prostá, páka přes bowden zatáhne za lanko, to otočí tu "trojúhelníkovou" páku, která je nanýtovaná na hliníkovýho šneka, ten z deklu povyjede ven a přes červa, kuličku a dvě tyčky ve spojkový hřídeli zatlačí na přítlačák ve spojce. Lamely se odlepí od sebe a prokluzuješ >:D<
Rafni rukou páku s lankem v deklu a vyvlíkni bowden z deklu. Páku by měla jít pootáčet rukou. To je celý.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

No seřizoval jsem to no když ten sytič zavřu hned střelí to z výfuku když bez sytiče přidám ale nestřelí to silně jenom takový pfff to dělá tak 2krát takže na sytič nakopnu a nejméně 6-12s počkat mám to v garáži ale netopí se tam zima tam je a moc často nejezdím jak se to zahřeje jede neskutečně na 4kopec nekopec 85 si drží no nevim co je pravdy na mztách (150) co tahají kopce na 5 jako možný to je ale u mě 5 jedině rovina nebo z kopce jinak jezdim jenom okresky a takové ty asfaltky v lesích na provoz do města a na dálnici jako asi se dá určitě ale mám to jako veterána na relax :D jinak čím mažeš? Právě vybírám olej který se bude dávat pořád nic jiného no zatím mogul ts mi vychází nejlépe

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

28.10.2015 jsem karburátor seřídil dle 53 let starých not. Od té doby jsem na to nesáhl. Svíčka předpisově vypálená. Leju Motorex Formula 1:50. Ten Mogul TS bohatě stačí.
Můj referenční kopec jezdím taky na 4-ku, předjíždím tam auta - ono je to štve, tak mi to pak dávají sežrat na rovině...
Tak nějak tomu při mojí hmotnosti 3 - 4 kW chyběj. Možná bych mohl zaexperimentovat s řetězovým kolečkem, ale to případně až na jaře. Mám tam 16 zubů.
Taky je kopec a kopec...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

dominiksla
Příspěvky: 30
Registrován: sob 26. zář 2015 14:30

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od dominiksla »

Špatně mi rozumíte, neprokluzuje mi spojka ale nerozepíná. Když se chci rozjet, zařídím jedničku a zdechne to

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

Tak pokud ty noty zní směs 1.5otáčky jehla 2zářez otáčky 1200na volnoběh hladina 28mm a 30mm myslím tak to mám ok no ono by i to m2t bohatě stačilo ale těch pár kč klidně dám vím že aspoň trochu čistější spalovací prostor dostanu jinak co se převodů týče taky jsem uvažoval ale nechám origo ono tady ty okresky rovina kopec rovina z kopce tak těžký by se trápil motor lehký taky

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

Měl jsem to samé a při zahřátí se to zlepšilo a když jsem to vytočil začlo to prokluzovat dal jsem řídší olej vyměnil lamely a poladil nastavení dle bible a je to ok nezabírá ani za studena :D

simso
Příspěvky: 162
Registrován: úte 25. srp 2015 10:11

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od simso »

Hele pročítám ty témata o olejích a ty jsi psal že jezdíš no teď už spíš jezdil jsi na minerál do 120kč ale co mě zaskočilo je že jsi napsal poměr 1:75 na minerál a na polosintetiku 1:80 není to málo?? :o

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Vánoční nadílka

Příspěvek od AresMlok »

dominiksla:
Rozumíme Ti dobře... Vypnutá spojka znamená, že se přítlačák posune cca 2 mm od lamel a ty se od sebe oddělí. Potíž je v tom, že na každou mezeru máš kolem 0,1 mm. To sice stačí pro olej, ale ne pro zkroucené lamely, popraskané lamely, vymačkaný drážky na unašeči, deformovanou klec spojky, unavenou talířovou pružinu...
U novýho motoru to složíš, nastavíš vnitřní vůli, přiděláš dekl, naleješ olej, nastavíš lanko, zařadíš neutrál, nakopneš to, zmáčkneš spojku, dáš za jedna a jedeš.
U našich motorů si se spojkou musíš pohrát, jinak pořád něco řešíš. Jsou tam vůle, který na novým motoru nejsou a jsou tam použitý materiály, který na novým motoru taky nebyly...
Svoji spojku jsem ladil cca 6 hodin - rovnal jsem klec, drážky v unašeči, přizpůsoboval COSSID lamely (ty se Ti nejspíš zasekávají v kleci), vypodkládal klec oproti unašeči, měnil napětí pružiny ve vztahu k vnitřní vůli (to proto, aby přítlačák chodil v ose a nikoli šejdrem = nerozpojená třetina obvodu lamel). Podkládal jsem tři šrouby, co drží spojku pohromadě podložkama, protože kdosi přede mnou je dotáhl na krev a probořil sedla na unašeči. Měl jsem to asi 6 x kompletně rozhozený a zase složený. V ruce šupleru, v očích zoufalství, protože to za Boha nechtělo chodit v ose.
A chodí!!!
Dneska -5°C, motor vrčel asi 20 vteřin, třikrát jsem zmáčknul spojku, dal za jedna (motorka se ani nehla - jen to cvaklo) a krásně se na ledu plynule rozjel. Jde to... :-)=

simso:
1,5 otáčky vzdušníku, 2 zářez na jehle jsou pro to, abys to nastartoval, projel a ohřál. Na tohle nastavení to totiž sice pojede úplně vždycky, budeš však řešit:
- zasranou černou svíčku
- díru ve výkonu po razantním přidání plynu
- spotřebu
- kouřivost výfukových plynů
- volnoběh
Nebo to nastavíš podle původní myšlenky funkce karburátoru nejen Jawy, ale i MZ (ono to je konstrukčně i ideově shodné) - na to potřebuješ ohřátej motor - a výše uvedené přestaneš řešit.
Nemusel jsem blbnout s poměrem oleje v benolu ani s teplotou svíčky, aby elektrody svíčky ZREZATĚLY...
Bylo to sice poučné, ale zcela zbytečné. Motor dostává to, co potřebuje a indicie jsou takové, jaké mají být.
Leju benol s olejem do nádrže, svítím, troubím, blikám, dobíjím, brzdím, předjíždím, prostě si užívám jízdu. Super stroj. :-heart
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět