Stránka 1 z 1

Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pát 13. kvě 2016 11:56
od Márty
Kdyby někoho zajímalo, za co vám můžou napařit pokutu, případně vás vyhodit z STK, tak tady je k dispozici ta pověstná příručka:
stkpdf.pdf
(6.11 MiB) Staženo 966 x

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: ned 15. kvě 2016 20:51
od Pete
Vždyť to má 128 stran :-(I

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pon 16. kvě 2016 12:03
od Harry
tak jsem se tím zběžně prokousal a je to teda dobrej hnůj... asi třetina té brožury se věnuje tomu, jak má bejt upevněná SPZ a kde... to je totiž největší zločin na světě... a schválně si pak přeměřím ty svoje origo zrcátka, jestli mají oněch 78 mm.... on i ten rámeček na značku musí cosi splňovat... no to mě teda poser 8-) a že bych měl policajta nechat sednout na motorku, aby se podíval, jestli je v zrcátkách vidět dozadu? To asi neprojde :D-x

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pon 16. kvě 2016 12:26
od Márty
Si taky myslím, že je to dobrá "pakárna"! Obrázek

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pon 16. kvě 2016 18:20
od Lord_Lee
Myslím že na STKčku nebo kontrole jim stejně půjde hlavně o to jestli to má Éčko, ale dává to poměrně slušný prostor k případné šikaně, o tom žádná... 8-)

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pon 16. kvě 2016 21:20
od AresMlok
Jak jsem to pročítal, tak MZta v originále vyhovuje až na maličkost, že by se mělo se spuštěním motoru rozsvítit hlavní světlo. To se ale dá lehce vysvětlit.
Koupil jsem si hranatou diodovou zadní svítilnu, E to má, má to i spoustu DDR čísel, ale nemá to MD - tak jsem zvědavej, jak moc to budou řešit...
Jo a levný náhradní sklo na zadní hranatou svítilnu nemá E...

Příručka je smrtelná pro bastly, přestavby, vykuchaný vejfuky a nehomologovaný příslušenství. Bude záležet na technikovi i poldovi. Pokud to odzvoní dementům, co nastartováním motorky probudí sousední vesnici, jsem pro.
Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: pon 16. kvě 2016 21:51
od Harry
Tohle neni prirucka pro buzeraci MZ, na to kazdej sere... Jde o doplnky na "moderni" motorky

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 17. kvě 2016 07:06
od Vladan
i na homemade wejfuck se dá klidně vyrazit "ATS 08 SD" >:D<

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 17. kvě 2016 07:36
od Lord_Lee
AresMlok píše: Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Pokud to s takovou hlasitostí bylo schválené k provozu a máš to v TP tak není co řešit. Mě pobavila ta kontrola tlumiče výfuku na straně 105, cituji "Neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástoroje (např. štětka na mytí lahví nebo drát na konci s kuličkou o průměru 6 mm) který prostrčíme do koncovky výfukového systému"

Napadá mě otázka, bude štětka na mytí lahví podléhat pravidelným kontrolám a bude mít vylepený homologační štítek? :-D

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 17. kvě 2016 10:03
od Márty
Hlavně před rokem uvedení do provozu 2001 by se tyhle věci řešit neměly, takže starých MZ se to, jak píše Harry, víceméně netýká...

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 17. kvě 2016 13:30
od Vladan
bych aj ocenil, kdyby mi na STK vyčistili lauf B)

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 17. kvě 2016 17:15
od Heki
Já novou STK prošel a jediné co se změnilo bylo to, že to vyfotili a zdražili.

Jinak - brožuru jsem proletěl. Komplet četbu nechám na dlouhé deštivé večery.

K těm výfukům - uřvaný výfuk na motorce mám, za debila se nepovažuji. Výhody - hmotnost, vzhled, lepší křivka výkonu než se sériovým výfukem. Ten kravál ber jako prvek pasivní bezpečnosti. Ideální by ovšem bylo, kdyby ten kravál směřoval dopředu, aby mě slyšeli autaři. Takhle to spíš jen varuje za zatáčkou jedoucí partu cyklistů roztaženou po celé cestě... S tím nehomologovaným výfukem jsem zatím problém neměl a to ani v zahraničí. Pokud do budoucna budou benga prudit, vyrobím k tomu nějaký štítek, který se bude tvářit jako homologovaný a tím to považuju za vyřešené.

Dále - kdo moji motorku viděl, ví, že do originálu má několik světelných let daleko. Na STK jsem s nima dal řeč a říkali, že krom výfuku, chybějící zadní zástěrky a osvětlení SPZ tam ani ze zákona nevidí problém. Tudíž bych celý ten humbuk okolo bral s rezervou.

Zpřísnit STK? Ano, ale účelně. Pokud dříve prošel náklaďák, kde z osmi kol brzdily dvě a na každém kole chyběly tři matky, tak to je samozřejmě zlo. Pokud někdo prudí za chybějící odrazku na motorce, tak to přátelé ať jde do prdele.

Kdyby mělo dojít na lámání chleba a bude to řešit pojišťovna, tak ať mi například dokáže, že můj výfuk měl vliv na brzdnou dráhu při nehodě...

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Napsal: úte 24. kvě 2016 20:44
od Robert
Hezké... Není to pro Stanice TK, je to jen doporučující metodika pro policii, a nikde není psáno, zda o ni bude mít policie vůbec zájem. Jen jsem se začetl do úvodu, a na mě z něj číší to, že to napsal člověk, který prostě nenávidí motorky a hlavně motorkáře... Měl by se léčit.